امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جبلی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه رسانه‌های صوت‌‌‌وتصویر فراگیر؛
جبلی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه رسانه‌های صوت‌‌‌وتصویر فراگیر؛

ارتقای کیفی تولیدات نمایش‌خانگی در پرتو تعامل ساترا و سکوهای عضو رصتا

مشاهده ۴۳۸
۱۴۰۲/۱۰/۱۰- ۱۷:۲۱
تعداد بازدید:438

رئیس رسانه ملی برگزاری نمایشگاه رصتا را از جمله دستاوردهای مهم حوزه تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دانست و ابراز امیدواری کرد تعاملات هم‌افزایانه میان ساترا و رسانه‌های عضو مجمع رصتا به ارتقای کیفی تولیدات در این زیست‌بوم کمک کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در حاشیه افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران( رصتا)  که در مصلای امام خمینی (ره)  برگزار و تا سیزدهم دی ادامه دارد، با بیان اینکه نمایشگاه رصتا یکی از بهترین و مهم‌ترین دستاوردها در حوزه تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر است، گفت: آشنایی دقیق‌تر و جامع‌تر سازمان با ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های صاحبان سکوها، فراهم‌آمدن بستری برای هم‌فکری و هم‌افزایی برای ارتقای کیفی تولیدات در فضای صوت و تصویر فراگیر و تقویت تعاملات با بخش‌های متولی تنظیم‌گری در ساترا از جمله محسنات برپایی این نمایشگاه است.

وی افزود: شمار رسانه‌هایی که ظرفیت تولید محتوا در حوزه صوت و تصویر فراگیر دارند، از 150 رسانه در سال گذشته، به بیش از 400 رسانه رسیده که نشان‌دهنده یک حرکت تکاملی رو به رشد است.

جبلی در پاسخ به پرسشی پیرامون عدم‌توجه به حقوق مخاطب در برخی آثار نمایش خانگی تأکید کرد: چه رسانه ملی و چه شبکه نمایش خانگی مسئولیت اجتماعی سنگینی برعهده دارند، زیرا مخاطبان عامی دارند که از این محتوا استفاده می‌کنند. هرچقدر میزان توجه و فراگیری مخاطب بیشتر می‌شود، مسئولیت‌ها هم بیشتر می‌شود. امید داریم سکوها تاحد امکان، معیارهایشان را به شاخصه‌های حوزه خانواده و سلامت فرهنگی و اجتماعی مورد درخواست و مطالبه ما و مردم نزدیک‌تر کنند.

رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: امیدواریم شاهد مواردی نباشیم که منجر به احساس ناامنی از محتوا در خانواده‌ها شود که طبیعتاً ضرر و زیانش متوجه خود سکوها هم خواهد شد.

وی درباره میزان مخاطبان شبکه نمایش خانگی در قیاس با رسانه ملی هم گفت: از خود سکوها باید سؤال کرد. اطلاعات بازدید تولیدات رسانه ملی هم در اشکال مختلف هم چه در نظرسنجی‌ها و چه در تلوبیون قابل مشاهده است. مهم این است که رسالت خودمان را با  بهترین محتوا و بیشترین مخاطب یا افزایش مخاطب با بهترین محتوا ایفا کنیم.

تصاویر خبر را اینجا ببینید

امتیاز شما