امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران:
مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران:

«دورت بگردم ایران » اتفاق جدیدی در حوزه برنامه سازی کودک بود

مشاهده ۱۲۹۸
۱۳۹۸/۰۱/۲۳- ۱۳:۱۲
تعداد بازدید:1298

مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: شبکه‌های کودک و امید برنامه‌های خیلی خوبی برای قشر کودک و نوجوان در ایام تعطیلات نوروزی تدارک دیده بودند که از آن جمله میتوان به برنامه «دورت برگردم ایران» اشاره کرد که اتفاق جدیدی در حوزه برنامه سازی کودک و نوجوان بود.

«محمدصادق افراسیابی» مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی گفت: کیفیت برنامه‌های شبکه ۳ در نوروز امسال نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشت. سریال زوج یا فرد یک سریال طنز بسیار قوی در حوزه اجتماعی بود که هم توانست با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند و هم بسیاری از معضلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را با زبان طنز مطرح کرد. برخی کنایه‌های این سریال هم در بردارنده کم سوادی رسانه ای برخی از مردم بود که این کنایه‌ها خیلی خوب و به موقع مطرح میشد.

وی افزود: همچنین برنامه‌های ستاره ساز، عصر جدید و فرمانده سه برنامه ای بودند که در مسیر کشف استعدادهای جوانان در حوزه فوتبال، هنر و مهارتهای نظامی موفق بودند و توانستند مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کنند. علاوه بر این شبکه ۳ سیما توجه خیلی خوبی به حال و هوای معنوی استان خوزستان و حضور مردم در مناطق عملیات ۸ سال دفاع مقدس کرده بود که باعث معنوی شدن حال و هوای مخاطبان این شبکه شده بود.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه نوروز امسال همزمان شد با حادثه وقوع سیل در برخی استانهای کشور، کار صدا و سیما نسبت به سالهای گذشته بسیار سخت شد چون فیلم برداری و تدوین قسمت های آغازین سریال های نوروزی قبل از ایام تعطیلات نوروز تمام شده بود اما با این وجود صدا و سیما توانست در سایر برنامه‌های خود از جمله برنامه گیرنده که قبل و بعد از سریال زوج یا فرد پخش میشد، با ایجاد کمپین‌هایی برای کمک به مردم سیل زده نقش مهمی را برای افزایش مشارکت اجتماعی مردم در همدلی با مردم سیل زده ایفا نماید.

افراسیابی تاکید کرد: بخشهای مختلف خبری سازمان صدا و سیما خوب و به موقع عمل کردند و اخبار سیل را به خوبی پوشش دادند اگر چه مردم انتظار دارند الان که تعطیلات نوروزی تمام شده است بخشهای خبری صدا و سیما گفت و گوهای جدی را با مسئولین امر طراحی کنند و برای مردم مشخص شود که دقیقا چه کسانی به خاطر بی تدبیری و عدم توجه به لای روبی رودخانه‌ها مقصر هستند تا افکار عمومی‌بتواند در این خصوص قضاوت کند.

وی ادامه داد:شبکه‌های کودک و پویا هم برنامه‌های خیلی خوبی برای قشر کودک و نوجوان در ایام تعطیلات نوروزی تدارک دیده بودند که از آن جمله میتوان به برنامه دورت برگردم ایران اشاره کرد که اتفاق جدیدی در حوزه برنامه سازی کودک و نوجوان بود.

مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران با بیان اینکه رادیو هم برنامه‌های خیلی خوبی برای تعطیلات نوروزی طراحی کرده بود، گفت: حتی برخی شبکه‌های رادیویی برای افزایش سواد رسانه ای خانواده‌ها و آموزش سواد بازی‌های رایانه ای به کودکان و نوجوان در تعطیلات نوروزی برنامه ریزی کرده بودند که جای تقدیر و تشکر دارد و لازم میدانم از مدیران رادیوهای سراسری گفت و گو، سلامت و ایران به خاطر برنامه‌های خوبشان در زمینه ارتقاء و افزایش سواد رسانه ای مخاطبان در ایام تعطیلات نوروزی تشکر کنم.

وی در پایان گفت: بسیاری از شبکه‌های سیما و رادیوهای سراسری از جمله رادیو زیارت در لحظه تحویل سال قلب مردم را به سوی حرم و بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام متوجه کردند که کار خیلی خوبی بود و واقعا ما ایرانی‌ها باید بدانیم هر چه داریم به واسطه حضور امام هشتم در این سرزمین است و همان طور که در زیارت ایشان میخوانیم ایشان زنده هستند و سلام هر دل داده ای را از هر گوشه ی این سرزمین پاسخ خواهند داد. این کار خیلی خوبی است که بهترین ساعات عمر خودمان از جمله لحظه سال تحویل را هر جا که هستیم با سلام به امام رضا علیه اسلام و توسل به ایشان سپری کنیم.

انتهای پیام/

امتیاز شما