امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

واکاوی دلایل و پیامدهای یکه‎تازی شورشیان در بورکینافاسو

مشاهده ۴۱۰
۱۳۹۸/۰۲/۳۰- ۱۳:۱۶

حملات نیروهای مسلح به کلیساها در بورکینافاسو و واکاوی یکه تازی شورشیان در این کشور عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «آفریقای امروز» (Africa Today) بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه ضمن مروری بر حادثه حمله افراد مسلح به کلیسایی در شمال کشور بورکینافاسو و کشته شدن دست کم 6 نفر از جمله یک کشیش، آخرین تحولات کشور بورکینافاسو و تاثیر این حملات بر امنیت این کشور را به بحث می‎گذارد.
این برنامه در ادامه با اشاره به وقوع اقدامی مشابه این حادثه در هفته‌های اخیر در بورکینافاسو به واکاوی دلایل بروز چنین اتفاقاتی در بورکینافاسو و بررسی دلایل افزایش خشونت‎ها در این کشور خواهد پرداخت. نقش و تاثیر دین و مذهب در بروز چنین اتفاقاتی در این کشور، واکنش دولت بورکینافاسو نسبت به این اتفاقات و نقش فرانسه در بورکینافاسو و کشته شدن دو سرباز فرانسوی در این کشور از دیگر مباحث قابل بررسی در این برنامه خواهد بود.
برنامه«آفریقای امروز» به تهیه‎کنندگی متیو ریچاردسون و اجرای امینا تیلور، دوشنبه 30 اردیبهشت، ساعت 17 از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‎شنبه ساعت :00 و پنجشنبه ساعت یک بامداد خواهد بود.

امتیاز شما