امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رسانه‌ملی فرصتی عالی برای نشر دین

مشاهده ۷۷۸
۱۳۹۸/۰۳/۰۴- ۱۵:۳۶

حجت‌الاسلام برمایی مجری برنامه دعوت شبکه یک بازیابی حضور روحانیان در تلویزیون با قابلیت‌های جدید رسانه‌ای را انگیزه‌ای برای تولید این برنامه خواند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام محمد برمایی که  اجرای برنامه ویژه افطار«دعوت» را در شبکه یک سیما امسال عهده دارشده است.  با بیان اینکه بازیابی حضور روحانیان در تلویزیون با قابلیت‌های جدید رسانه‌ای و نوعی صف‌شکنی و تغییر فرم در اجرا یکی از علت‌های حضور او در این برنامه به عنوان مجری کارشناس است گفت: یک فرم رسانه‌ای در دنیا وجود دارد که خیلی هم غیر معمول نیست و در تلویزیون ما هم برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد و آن این است که یک فرد متخصص به دلیل قابلیت‌های فردی و توانایی‌هایش برنامه‌ای را تولید می‌کند. وی با بیان اینکه از اول  قرار نبود که من برنامه را اجرا کنم گفت: چند نگاه در این زمینه وجود داشت یکی اینکه بازیابی حضور روحانیان در تلویزیون با قابلیت‌های جدید رسانه‌ای اتفاق بیفتد و نوعی صف‌شکنی و تغییر فرم رخ دهد. فرم‌ها هم به این شکل بوده که یک مجری با یک روحانی گفت‌وگو می‌کرده‌اند. مثل سمت خدا، برنامه‌های اذان‌گاهی ظهر در شبکه پنج، تا نیایش و ... که در بسیاری از این برنامه‌ها من هم به عنوان کارشناس حضور داشته‌ام. وی درباره برنامه «دعوت» افزود: ابتدا قرار بود این برنامه آخر وقت روی آنتن برود؛ اما به دلیل ضیق وقت، مقرر شد اجرای این برنامه را من به عهده بگیرم و در زمان افطار هم پخش شود؛ اما ترجیح می‌دادم که یک مجری دیگر در کنارم باشد و با هم بده بستان فکری داشته باشیم.

برمایی با اشاره به تجربه‌های پیشین  تلویزیون در زمینه چنین برنامه‌هایی گفت: برنامه‌هایی چون ماه عسل، جذر و مد و کوله رد پایی خوب و منطقی در تلویزیون بر جای گذاشته‌اند و ما تلاش کردیم برنامه‌ای بسازیم که مشابه برنامه‌های پیشین تلویزیون در ماه مبارک نباشد و در این زمینه با کسانی که سابقه درخشانی در زمینه ساخت برنامه‌های رمضانی داشتند هم مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که سراغ افراد معمولی جامعه برویم. فکر می‌کنم برنامه دعوت در کنار ماه عسل و برنامه‌های دیگر پرمخاطب تلویزیون، فرم جدیدی از روایتگری با رویکرد تخصصی را نشان می‌دهد که جای آن هنوز هم در تلویزیون خالی است و امیدوارم برای مردم خیر و برکت داشته باشد.

همان طور که گفته شد، حجت الاسلام برمایی از جمله روحانیان جوانی است که در قالبی نو به برنامه‌های اجتماعی می‌پردازد.

رمضان امسال همچون گذشته، رسانه ملی شاهد حضور روحانیان با نگاه‌های مختلف است، اکنون هشت شبکه سیما، سخنرانی‌های آیت‌الله ناصری و حجج اسلام سید مهدی میرباقری، میرزا محمدی، حیدری کاشانی، دولابی، شیخ حسین انصاریان، قاسمیان، رفیعی، پناهیان، فاطمی نیا و فرحزادی را روی آنتن دارند. کارشناسان مختلف مانند حجج اسلام کاشانی، سرلک، فلاح‌زاده و... هم هر روز در قالب برنامه‌های گوناگون، اجرا دارند؛ اما نکته جالب امسال، حضور یک روحانی جوان در قامت یک مجری است.

 

امتیاز شما