امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«به نام خلق» بر ضد یک ملت

مشاهده ۱۱۵۰
۱۳۹۸/۰۳/۲۷- ۱۵:۴۱

نخستین قسمت مجموعه مستند «به نام خلق» روایتی از تشکیل و فعالیت‎های سازمان مجاهدین خلق، دوشنبه 27 خرداد از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  مجموعه مستند «به نام خلق» روایتی است از ایده‌های اولیه شکل‌گیری این سازمان و روند تغییرات و فعالیت‎های آن در دوره‌های گوناگون که در 29 قسمت تولید شده است. در این مستند علاوه بر استفاده از تصاویر آرشیوی و کمتر دیده شده از دوره‌های قبل و بعد از انقلاب، با برخی کارشناسان و افراد آشنا با اندیشه‌های منافقین هم گفت‎وگو شده است. ایمان گودرزی کارگردانی «به نام خلق» را بر عهده داشت که نخستین قسمت آن دوشنبه 27 خرداد، ساعت 23 و تکرار آن ساعت 9 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
«اکسیژن» برای همه 
مستند «اکسیژن» در گفت وگو با کارشناسان و مسئولان آبخیزداری و منابع طبیعی استان تهران و دیگر بخش‎های کشور، به دنبال ریشه یابی مشکلات حوزه جنگل داری ایران و راهکارهای علمی‌برای رفع آن‎هاست. حسن یوسفی نویسندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده داشته که قرار است دوشنبه 27 خرداد، ساعت 17 از شبکه افق پخش شود. تکرار «اکسیژن» روز بعد ساعت 7:30 روز بعد از همین شبکه پخش می‎شود.
وقتی مین زارها تبدیل به کشتزار شدند
 مستند «بهشت بیابان» درباره تلاش مردم دهلران از کشورمان برای تولید محصولات گوناگون از جمله گندم و جو و احداث دریاچه‌های مصنوعی پرورش ماهی است. قدرت باقری تهیه‎کنندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده داشته که روز دوشنبه 27 خردادماه ساعت 18 از شبکه افق پخش می‌شود. تکرار «بهشت بیابان» هم پنجشنبه ساعت 4 و جمعه ساعت 1:30 بامداد به روی آنتن می‎رود.
با مجتبی قافله باشی در «چاپ اول»
برنامه «چاپ اول» گفت وگو با نویسندگان معاصر، دوشنبه‌ها از شبکه افق پخش می‌شود. در پنجمین قسمت این برنامه، سید مجتبی قافله باشی حضور خواهد داشت. داستان نانو تافته، داستان نانو تروا، روایت بی صدا و سطح عمیق، از جمله آثار قافله باشی به شمار می روند. «چاپ اول» دوشنبه‌ها ساعت 22 و تکرار آن ساعت 13:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
دانش ایرانی برای امنیت بیشتر
مجموعه مستند «دیده شو» روایتیاز پیشرفت های دانشمندان و صنعتگران ایرانی برای رشد و شکوفایی کشور است که در هر قسمت به یکی از این حوزه‌ها می‌پردازد. فعالیت شرکت دانش بنیان تابان گستر نفیس، موضوع چهل و هشتمین قسمت این مستند خواهد بود. این شرکت فعال در زمینه تخصصی الکترونیک و آی تی بوده و از سال 1387 فعالیت خودر را آغاز کرده و با بهره‎برداری از نوآوری و تیم فنی متخصص خود تا کنون موفق به ارائه محصولات و خدمات متنوع در زمینه خدمات الکترونیک و نرم افزار و تولید برخی ماشین آلات خاص دانش بنیان در دستور ساخت این شرکت بوده است. یکی از فعالیت های شرکت تابان گستر نفیس، تولید اعلام نرخ آنلاین ارز و دیگری تولید دستگاهی با قابلیت تولید مه غلیظ برای جلوگیری از سرقت مسلحانه است. در این مستند با سهیل ساعدی مدیر عامل شرکت همراه و با نحوه ارائه خدمات و تولیدات این شرکت آشنا می‌شویم. «دیده شو» به تهیه کنندگی محمد مظفری و کارگردانی محمد بهزاد، دوشنبه 27 خرداد ساعت 19:30 و تکرار آن ساعت های 5:30، 10:30 و 15:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
مشورت با رهبر برای انتخاب شغل
پنجمین قسمت مجموعه مستند «سرداران روستا» به خاطرات محمد شکوری از دوران دفاع مقدس می‌پردازد. او در روستا زندگی می‌کند و شغلش زنبورداری است و از قدیم به این حرفه اشتغال داشته است. محمد شکوری در زمان جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ملت ایران در کارخانه ذوب آهن کار می‌کرد اما تصمیم گرفت کار و زندگی را رها کند و بعد از مدتی که در جهاد سازندگی فعالیت داشت، به جبهه برود. سپاه سنندج نخستین جایی بود که محمد فعالیتش را در آن شروع کرد؛ او از خاطرات خود در زمان جنگ می‌گوید و اینکه مدتی را هم در جبهه‌ها کنار حضرت آیت الله خامنه‌ای به‎سر برده و شغل زنبورداری را هم با مشورت ایشان برگزیده است. پناه بر خدا رضایی کارگردانی مجموعه مستند «سرداران روستا» را بر عهده داشته که پنجمین قسمت آن دوشنبه 27 خرداد ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود. علاقه‎مندان به این مجموعه می‎توانند ساعت 12 روز سه‎شنبه، بیننده بازپخش این قسمت از همین شبکه باشند.
خاویار ایرانی با ذائقه جهانی
مجموعه مستند «منهای نفت»برای تبیین ظرفیت‌ها و منابع اقتصادی غیر نفتی ایران و در 13 قسمت تولید شده است. در هر قسمت به معرفی محصولات و تولیدات کشاورزی، صنعتی، شیلات، دامپروری و ... پرداخته می‌شود. در هشتمین قسمت به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران در صنعت تولید، بسته بندی و صادرات خاویار اشاره می‌شود. «منهای نفت» با تهیه کنندگی احسان شادمانی و کارگردانی محمدهادی نعمتی، دوشنبه 27 خرداد ساعت 17:30 و تکرار آن ساعت 5 بامداد روز پنجشنبه از شبکه افق پخش خواهد شد.

امتیاز شما