امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

درخشش ستاره‌های صنعت در قاب یک

مشاهده ۱۲۷۷
۱۳۹۸/۰۴/۰۱- ۰۷:۳۴

برنامه «چهل ستاره» به معرفی موفقیت‎های جوانان ایرانی در به کارگیری فناوری‌های روز دنیا در صنعت می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کیوان مدنی، تهیه‎کننده برنامه «چهل ستاره» گفت: پاییز سال گذشته یک برنامه اقتصادی را برای تولید طراحی کرده بودیم که به میمنت نام‎گذاری چهل سالگی انقلاب قرار شد نوع نگاه برنامه دگرگون شود؛ به همین علت تصمیم بر آن شد که به مناسبت چهل سالگی انقلاب، 40 قسمت برنامه با عنوان «چهل ستاره» ساخته شود.
وی افزود: ما در این مجموعه برنامه به سمت موضوعاتی پیش رفتیم که فرآیند پیچیدگی‌های تولید را حل کرده‎اند و در واقع موضوعات خیلی برجسته‎ای بودند. این برنامه‎ساز ادامه داد: تلاش کردیم در دوره اول برنامه که به مناسبت چهل سالگی انقلاب ساخته شده بود به بخش‎های دولتی نیز بپردازیم اما توجه بیشتر به بخش های غیردولتی و خصوصی بود؛ توفیقات زیادی را در این زمینه شاهد بودیم که چه همت بزرگی به دست ایرانی‌ها در بخش‎های مختلف صنعتی رخ داده است و این، برای خود ما نیز جذاب و عجیب بود.
مدنی اظهار داشت: تاکنون 30 قسمت از برنامه را تولید کرده‎ایم و در ادامه، تولید آن با عنوان «ستاره‌ها» انجام و پخش می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که ساخت این نوع برنامه‌ها تا چه میزان می‎تواند مردم را به تولید ملی تشویق کند، گفت: سال‎هاست که برنامه اقتصادی ساخته می‌شود، اگر با تحقیق و دقت به دنبال موضوعات اقتصادی برویم، آن‎ها را معنا کنیم، به راحتی حرف بزنیم و موضوعات را دچار پیچیدگی نکنیم موفق‎تر خواهیم بود. این برنامه‎ساز در پایان نیز با اشاره به ساخت و پخش مجموعه برنامه دیگری با عنوان «شفاف»، افزود: این یک مستند است که در چند روز آینده اولین قسمت آن پخش می‌شود. این برنامه درباره موضوعات روز اجتماعی مثل اجاره‎نشینی یا دست فروش‎هاست که پیشینه اقتصادی دارند. برنامه «چهل ستاره» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که با موضوع معرفی موفقیت‎های جوانان ایرانی در به کارگیری فناوری‌های روز دنیا در صنعت ساخته شده است و شنبه‌ها ساعت 17:20، به روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما