امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رادیو عدالت با حضور مسئولان قضائی و رسانه ملی افتتاح شد
رادیو عدالت با حضور مسئولان قضائی و رسانه ملی افتتاح شد

قانون برای همه، همه مطیع قانون

مشاهده ۷۴۹
۱۳۹۸/۰۴/۰۱- ۱۹:۵۴
تعداد بازدید:749

رادیو عدالت، شنبه اول تیرماه با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی معاون صدا، غلام‌حسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران و سخنگوی قوه قضائیه، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان قوه قضائیه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حمیدرضا شاه‌آبادی در این مراسم گفت: هدف از تأسیس این رادیو افزایش اطلاعات و آگاهی مردم در حیطه فعالیت‌ها و عملکرد قوه قضائیه است. در طول این چهل سال، اقدامات ارزشمند زیادی در قوه قضائیه انجام شده است، به همین دلیل معاونت صدا با همکاری این قوه تلاش دارد با افتتاح این رادیو تجارب ارزشمند قوه قضائیه را در اختیار مردم بگذارد.

معاون صدا افزود: رئیس محترم قوه قضائیه به‌تازگی مأموریت بزرگ این قوه را کاهش ورود تعداد پرونده‌ها به دستگاه‌های قضائی اعلام کرد؛ لذا رادیو قصد دارد دستگاه‌های قضائی را برای دستیابی به این هدف مهم همراهی کند.

وی افزود: رادیو عدالت در تلاش است به پیشرفت قانون در جامعه کمک کند. قوه قضائیه نماد عدالت و تحقق احکام و قوانین اسلام است و اگر کشوری نامش جمهوری اسلامی است، آن را می‌توان از همین حوزه قضا شناخت و رادیو عدالت با همین هدف کارش را آغاز می‌کند.

شاه‌آبادی تأکید کرد: هدف ما آشنایی مردم با حقوق خود و نقش دستگاه قضا در تحقق عدالت است. توصیه مردم به گذشت و آشنایی با قوانین از ظرفیت‌هایی است که این رادیو می‌تواند در آن نقش‌آفرین باشد.

رادیو عدالت، خلأ آگاهی‌بخشی در حوزه جرائم عمومی را پر می‌کند

غلام‌حسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران و سخنگوی قوه قضائیه نیز با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه و همزمانی آن با افتتاح رادیو عدالت گفت: برای همه کسانی که عزم جزم کرده‌اند تا در گام دوم انقلاب این مسیر را ادامه دهند، این رادیو به دنبال تحقق عدالت در میان مردم و مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: امیدوارم این فرصت به افزایش آگاهی‌های حقوقی منجر شود، چراکه اکنون بیش از پیش به آگاهی‌بخشی در حوزه جرائم عمومی نیاز داریم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به لزوم بالا بردن آگاهی مردم از معاملات روزمره مانند معاملات ملکی از جمله پیش‌فروش ملک و... تصریح کرد: این رادیو می‌تواند فرصتی باشد برای آشنایی مردم با قوانینی که در زندگی به آن نیاز دارند و آگاهی‌بخشی در این حوزه می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های مالی و جانی جلوگیری کند و در آرامش‌بخشی به مردم مؤثر باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: توصیه می‌کنم در این رادیو به مسائل حقوقی و مشکلات در حیطه معاملات روزانه پرداخته شود تا مردم کم‌تر درگیر مسائل و مشکلات معاملاتی شوند.

وی در پایان از اهتمام رسانه ملی برای خدمت‌رسانی به مردم در فضای حقوقی تشکر کرد و افتتاح رادیو عدالت را باب تازه‌ای برای ادامه همکاری‌های قوه قضائیه و رسانه ملی دانست.

۴۷ عنوان برنامه از رادیو عدالت پخش می‌شود

در ادامه، حمیدرضا صحراگرد مدیر رادیو عدالت گفت: رادیو عدالت با شعار «قانون برای همه، همه مطیع قانون» آغاز به کار کرده است. این رادیو بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز و از طریق اپلیکیشن ایران‌صدا از یکم تا دهم تیر قابل دریافت است.

صحراگرد گفت: رادیو عدالت با هدف توانمندسازی آحاد جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش آگاهی در موضوعات اجتماعی و تشریح دستاوردهای چهل سال مجاهدت خستگی‌ناپذیر در قوه قضائیه راه‌اندازی شده است و برنامه‌های مختلف در قالب‌های گفت‌وگو، مشاوره، نمایش، مستند و سخنرانی به صورت ۲۴ ساعته روی آنتن این رادیو خواهد رفت.

صحراگرد با اشاره به همکاری متقابل مرکز رسانه قوه قضائیه با معاونت صدا و معاونت حقوقی و امور مجلس رسانه ملی تأکید کرد: رادیو عدالت با تولید و پخش ۴۷ عنوان برنامه متنوع درباره موضوعات مهم قضائی و بررسی پرونده‌های مختلف جنایی خاص، ارائه گزارش از برخی دادگاه‌ها، گفت‌وگوهای چالشی با حضور مسئولان قوه قضائیه، بررسی حقوق شهروندی، بیان خاطرات وکلا و قضات باسابقه و موارد متعدد و متنوع دیگر، تولیداتش را روی آنتن می‌برد.

مدیر رادیو عدالت افزود: برنامه‌های تولیدی «زنگ خطر»، «من یک شهروند هستم»، «سینما، هویت، سلطه»، «محرمانه»، «یک پیام یک روایت»«کتاب قانون» و... در کنار برنامه‌های زنده این رادیو از جمله «پیام عدالت»،«سلام هموطن» و «عصر عدالت» مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه رادیویی هستند که با هدف آشنایی شهروندان با قوانین حقوقی و حقوق شهروندی و... تولید شده‌اند و امیدواریم در این آزمون ده روزه، اعتماد مخاطبان را به دستگاه قضا و قوه قضائیه جلب کنیم.

امتیاز شما