امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

حمایت از رونق تولید با پشتوانه مخاطب میلیونی

مشاهده ۷۴۵
۱۳۹۸/۰۵/۰۹- ۱۳:۲۲

مجید زین‌العابدین قائم مقام رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید رسانه ملی و مدیر شبکه یک سیما در یادداشتی به موضوع حمایت رسانه ملی از تولید و راهبردهای ستاد رسانه‌ای رونق تولید برای تحقق این امر پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این یادداشت آمده است:

رسانه ملی الگو واره تازه‌ای برای حمایت از رونق تولید طراحی کرده است. با تشکیل ستاد رسانه‌ای رونق تولید، تمام ظرفیت‌های هنری و مدیریتی سازمان در خدمت تحقق شعار سال قرار گرفته است و می توان گفت «همه برای تولید» و در خدمت آن قرار گرفته‌اند.

این ستاد ماموریت دارد با ایجاد گفتمان موثر رسانه‌ای در حوزه تولید و فضای کسب و کار، زمینه تحرک و تلاش سازنده را برای کارآفرینان، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و آحاد مردم فراهم نماید. بر اساس این الگو واره، ستاد وظیفه دارد به مثابه یک رسانه اثرگذار، توسعه محور و پیشرفت مدار، ظرفیت سایر نهادها و دستگاه‌ها را نیز برای گردش چرخ‌های تولید، افزایش اشتغال، کاهش واردات، ارتقای صادرات و رفع موانع اقتصادی فعال کند.

صدها هزار دقیقه برنامه با ساختارهای متنوع، ده‌ها شبکه رادیو تلویزیونی در سطح ملی و استانی و در نهایت بیش از 80 درصد مخاطب وفادار، پشتوانه بی نظیری برای اثر بخشی این حرکت رسانه‌ای است. خوشبختانه دستگاه‌های مختلف این ظرفیت بی بدیل را به‌درستی درک کرده‌اند و ساز و کارهای مشترکی برای تحقق این اهداف درحال شکل گیری است. امضای تفاهم نامه میان معاون سیما و معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت از جنس این همکاری‌های مشترک است.

بر اساس این تفاهم میان ستاد رسانه‌ای و سازمان ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، طرفین با معرفی الگوهای موفق در صنایع، عملیات رسانه‌ای مشترکی را برای بومی سازی تولید و نهضت ساخت داخل طراحی و اجرا می‌کنند. در امتداد این تفاهم برون سازمانی، هفته گذشته نیز اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی چنین حرکت هم افزایی را با رسانه ملی تنظیم و مقرر کردند مجلس در پیگیری مشکلات تولید کنندگان و رفع موانع تولید، با ستاد رسانه‌ای رونق تولید همکاری کند.

علاوه بر مجلس و وزارت صمت، برای وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی نیز در چارچوب این ستاد نقش‌های مشخصی تعریف شده است. تقویت سامانه ثبت مجوزها و ارتقای بهره وری تولیدات کشاورزی و دامی دو هدف معین برای دو دستگاه اخیر الذکر است که از سوی ستاد رسانه‌ای رونق تولید در حال پیگیری است. وزارت کار نیز اعلام همکاری کرده است و قرار است طرح کارآفرینان برتر کشور، امسال با معاضدت و همکاری ستاد رسانه‌ای رونق تولید پیش برود.

طی این مدت هزاران دقیقه برنامه کوتاه انگیزشی، راه و روش تولید و کسب و کار را به مردم می آموزد و کارآفرینان برتر کشور با عنوان«قهرمانان تولید» در حال چهره‌سازی در برنامه‌های رسانه‌ملی هستند. به نظر می‌رسد الگوی رسانه‌ای پیش رو، تجربه جدیدی برای افزایش نقش آفرینی و اثربخشی رسانه‌ملی در مسیر تحقق شعار سال است و سازمان صداوسیما برای بسط گفتمان رونق تولید، راه خود را یافته است.

 

 

امتیاز شما