امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین آهی:
مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین آهی:

وداع با حسین آهی

مشاهده ۴۹۰
۱۳۹۸/۰۵/۱۰- ۱۱:۴۹
تعداد بازدید:490

مراسم وداع با «حسین آهی» صبح امروز از مقابل مسجد بلال و با حضور رئیس رسانه ملی و معاون صدا و جمعی از شاعران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم شاعرانی چون محمدرضا شفیعی کدکنی، علی موسوی گرمارودی، سهیل محمودی، حسین اسرافیلی، محمدعلی بهمنی، ساعد باقری، سعید بیابانکی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، مرتضی امیری اسفندقه، رضا عبداللهی، بیوک ملکی و جمعی از پژوهشگران حوزه زبان و ادب فارسی حضور داشتند.

دکتر علی‌عسکری، رییس سازمان صداوسیما و حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی نیز از مسئولان حاضر در مراسم بودند. 

*حسین آهی یکی از سرمایه‌های بزرگ و ذخایر فرهنگی بود

دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی در این مراسم و در سخنانی، با تسلیت درگذشت حسین آهی گفت: به نوبه خود درگذشت این شخص بزرگوار و فرهیخته پیشکسوت، نویسنده، پژوهشگر، ادیب و هنرمند ملی آقای حسین آهی را تسلیت می‌گویم.

وی افزود: ایشان یکی از سرمایه‌های بزرگ و جزو ذخایر فرهنگی کشور بود. ما متاثر هستیم و به خانواده آن مرحوم و به خانواده بزرگ رادیو و قشر فرهیخته فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم.

رئیس رسانه ملی گفت: به مقام معظم رهبری که به حسین آهی علاقه داشتند تسلیت می‌گویم. مرحوم آهی که الگویی برای جوانان محسوب می‌شود الگوی یک انسان فرهیخته وانقلابی و هنرمند بودند.

علی عسکری افزود: چه خوب است همکاران و جوانانی که به رادیو و صدا و سیما می آیند الگویشان این انسان پاک و پاکباخته و فرهیخته باشد. او کسی بود که در راه اعتلای فرهنگ گام بر می داشت.

موسوی گرمارودی نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت، شعری برای آهی خواند و پس از آن پیکر حسین آهی از جوار قبور شهدای گمنام مسجد بلال به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

بر اساس اعلام خانواده حسین آهی مراسم ترحیم این شاعر فقید روز شنبه، ۱۲ مرداد ساعت ۱۴ در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

حسین آهی، شاعر، پژوهشگر و مجری رادیو، پس از تحمل دوره ای بیماری دوشنبه ۷ مرداد به رحمت خدا رفت. 

امتیاز شما