امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

طنین روح افزای معنویت در دهه امامت و ولایت از شبکه‌های رادیویی

مشاهده ۵۵۶
۱۳۹۸/۰۵/۱۹- ۱۰:۱۴

شبکه‌های مختلف رادیویی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و غدیر، ویژه برنامه‌هایی را در قالب‌ و ساختار متنوع تدارک دیده‌اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های مختلف رادیویی از دهه امامت و ولایت ویژه‎برنامه‎های متعددی را برای شنوندگان رادیو در نظر گرفته است که اطلاعات برنامه‎ها به شرح زیر اعلام می‎شود:

رادیو ایران

برنامه «میزبان» کاری از رادیو ایران است که به تبیین چرایی قربانی کردن در روز عید سعید قربان و نشانه‌های مودت و دوستی حضرت علی (ع) در مؤمنان واقعی می‌پردازد. برنامه زنده «مژده رحمت » نیز با موضوع تفسیر و معنای سرور و شادی واقعی در جامعه، تفسیر آیه ولایت و بررسی نقش ولایت‎پذیری در رسیدن به جامعه معیار از رادیو ایران پخش می‎شود. برنامه «زمزمه عرفات» در فرازهای ارزشمند دعای عرفه موضوع خودسازی و انسان‎شناسی نهفته را تبیین می‌کند. «ساده مثل صبح» هم با‎پخش گزارش‌‎هایی از  جشن‎های مردمی در اعیاد سعید قربان و غدیر، خواندن دل نوشته‌ها و... حال و هوای این ایام را به شنوندگان منتقل می‌کند.

رادیو فرهنگ

برنامه «تا انتها» با هدف حمایت از بیماران ام اس در روز عید قربان برای مخاطبان رادیو فرهنگ پخش می‌شود. برنامه «شعر شبانه» نیز به قرائت غدیریه‌ها و جایگاه آن در شعر فارسی اختصاص دارد. برنامه «هفت کوچه» با موضوع اعیاد قربان و غدیر در فرهنگ نواحی مردم ایران پخش می‌شود.

رادیو جوان

برنامه «در مقام آفتاب» مقام و جایگاه حضرت ابراهیم (ع) در آیات و روایات و جایگاه واقعی امامان معصوم و برکات ولایت پذیری آن‏‎ها را با توجه به خطبه غدیر بررسی می‌کند. برنامه «دولت عشق » به چرایی پذیرش ولایت و امامت در تفکر شیعی می‌پردازد. برنامه «زیردستان بارانیت » نیز در اعیاد قربان و غدیر با محور فلسفه قربانی کردن و ویژگی‌های افراد مومن و متقی با توجه به شاخصه ولایت پذیری پخش می‌شود. «به رنگ عید »که به طور زنده در اعیاد قربان و غدیر پخش می‌شود، جنگ صبحگاهی رادیو جوان است که با هدف ایجاد شادی و نشاط و افزایش آگاهی و دانش مخاطبان درباره اعیاد غدیر و قربان روی آنتن می‎رود.

رادیو ورزش

برنامه «گپ آهنگ» رادیو ورزش به بررسی تاثیر کلام حضرت امیر المومنین (ع) در حوزه ورزش، بررسی مفاهیم ولایت پذیری و غدیر در آداب و سنن پهلوانی می‌پردازد. برنامه «عصرانه» نیز با دعوت از افراد هنرمندان و ورزشکاران برای شرکت در مسابقه به مناسبت اعیاد غدیر و قربان، شنوندگان را همراهی می‌‎کند.

رادیو معارف

برنامه «نگین ولایت» رادیو معارف، با موضوع سیاست و دین؛ دو موضوع جدانشدنی در تفکر شیعی، ولایت فقیه سکان هدایت جامعه اسلامی، بررسی نظرات مطرح در چگونگی اداره جامعه اسلامی‌ با تأکید بر موضوع امامت و ولایت و ... پخش می‌شود. برنامه «عید ولایت» به طور زنده با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان معیار حق و حقیقت و مطرح کردن قرآن و اهل بیت به عنوان دو رکن جدا نشدنی در تفکر شیعی پخش می‌شود. همچنین برنامه «غدیریه» به تبیین فضایل حضرت امیرالمومنین علی(ع) بر اساس خطبه غدیر اختصاص دارد. برنامه «سرزمین وحی» هم به انعکاس برنامه‌های حجاج بیت الله الحرام در ایام برگزاری حج ابراهیمی می‌پردازد.

رادیو نمایش

نمایش «آستان کریم» با موضوع نحوه برخورد حضرت امام سجاد(ع) با سائلی در روز عرفه روی آنتن می‌رود. داستان نمایش «روز اسماعیل» از این قرار است که شخصی در روز عید قربان در جاده جنگلی، ماشینش خراب می‌شود. بعد از کلی راه رفتن به کلبه پیرمردی می رسد که از او به خوبی پذیرایی می‌کند و فردای آن روز متوجه می‌شود، فرزند مفقود او بعد از 15 سال دیروز به خاک سپرده شده است و ...
داستان نمایش «وصی» نیز از دیگر نمایش‎های این ایام است و موضوع داستان آن از این قرار است که؛ وقتی پیامبر (ص) به حجةالوداع می‎‌رود، در راه بازگشت در محلی به نام غدیرخم از جانب خداوند امیرالمومنین علی (ع) را به جانشینی برمی‌گزیند. این خبر در سرتاسر جزیرةالعرب می‌پیچد و به گوش مردی به نام نعمان فهری می‎رسد. نعمان خشمگین شده و به سوی پیامبر (ص) حرکت می‌کند و به این امر اعتراض می‌کند، سپس ...

رادیو سلامت

رادیو سلامت با ویژه برنامه «راه اینجاست» شخصیت حضرت علی(ع) را به عنوان انسانی کامل بررسی می‌کند.

رادیو تهران

این شبکه رادیویی در روز عید سعید قربان ویژه برنامه «جشن بندگی » و در روز عید سعید غدیر ویژه برنامه «تا انتهای هدایت » را به طور زنده پخش می‌کند. شبکه رادیویی تهران 14 و 15 ساعت از جدول پخش برنامه‌های اعیاد قربان و غدیر خود را به پخش این برنامه‎ها اختصاص می‎دهد.

رادیو گفتگو

«از عشق تا ایمان» به بررسی شخصیت و منش و زندگی حضرت ابراهیم (ع) در آیات و روایات، بررسی جایگاه تسلیم در برابر اوامر الهی در سبک زندگی دینی و ... اختصاص دارد. برنامه «فردای بهاری» نیز کارکردهای وحدت آفرین عید قربان را بررسی می‌کند. همچنین در روز عید غدیر ویژه برنامه «شیرینی و لبخند» با موضوع عید غدیر و تبیین فلسفه امامت و ولایت، تفسیر و تشریح اصل غدیر و روایات و آیات در این باره پخش می‌شود.

رادیو قرآن

شبکه رادیویی قرآن، ویژه برنامه «ویژه دهه ولایت » را در 9 برنامه پخش می‌کند. اهمیت غدیر و جایگاه آن در قرآن و روایات، بیان محورهای مهم خطبه غدیر، تبیین ابعاد معنوی و عرفانی عید قربان در قرآن و روایات از بخش‌های این برنامه است. ضمن اینکه در ویژه برنامه روز عید قربان، آیات الهی و روایات معصومین (ع) درباره حضرت ابراهیم (ع) بررسی می‌شود. در ویژه برنامه روز عید غدیر مفهوم کمال دین از منظر آیات و روایات و فضیلت خطبه غدیر واکاوی می‌شود.

رادیو اقتصاد

شبکه رادیویی اقتصاد نیز در ویژه برنامه عید غدیر خود به بررسی جایگاه عید سعید غدیر در جامعه اسلامی و نقش آموزه‌های آن در هدایت جامعه می‌پردازد.

امتیاز شما