امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نورباران صدا‌وسیمای مرکز قم در دهه ولایت

مشاهده ۴۴۱
۱۳۹۸/۰۵/۲۲- ۱۳:۴۳

صدا‌وسیمای مرکز قم همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیرخم، ویژه برنامه‌های متنوعی را پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز قم همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیرخم، ویژه برنامه‌های متنوعی را پخش می‌کند. جنگ تلویزیونی «سروستان» به مناسبت ایام دهه ولایت و با هدف ایجاد روحیه شور و نشاط در بین جوانان و مردم قم، به ویژه در نقاط محروم هر شب در بوستان جوان شهر قم اجرا می‌شود. این برنامه از ساعت 22 روی آنتن سیمای مرکز قم می‌رود.

برنامه صبحگاهی «صبحانه» در روز عید غدیر، به صورت ویژه و زنده از ساعت 9 صبح با موضوعات مرتبط با دهه ولایت و عید غدیر، با حضور مهمانان و کارشناسان مطرح پخش می‌شود. همچنین مراسم جشن‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) از عید قربان تا روز مباهله، هر روز ساعت 12 تقدیم مخاطبان سیمای نور می‌شود. برنامه‌های روزانه سیمای مرکز قم نیز در این ایام متناسب با دهه ولایت تهیه و پخش می‌شوند.

رادیو قم نیز به مناسبت عید غدیرخم، ویژه برنامه‌های متنوعی را تقدیم شنوندگان می‌کند. برنامه «شمیم ولایت» از عید قربان تا غدیر، با موضوع تبیین امامت حضرت علی(ع) بر اساس آیات قرآن و پاسخگویی به شبهات، با تهیه‌کنندگی فائزه خدارحمی ساعت 15از رادیو قم پخش می‌شود.

همچنین ویژه برنامه زنده «بهاری‌ترین نفس» شنبه 26 مرداد ماه، مصادف با ولادت امام هادی(ع)، به تهیه کنندگی حمید باقریان، به بیان جایگاه و صفات ارزشمند آن حضرت می‌پردازد. ویژه برنامه عید غدیر خم نیز صبح و بعدازظهر ساعت 10 و 17:30 به تهیه کنندگی ابراهیم پازوکی و محمد باقری معین، با موضوع جایگاه عید غدیرخم در اسلام، ولایت و امامت امیرالمومنین علی (ع)،‌ آداب و مستحبات روز عید غدیر و‌ کتابشناسی غدیر به صورت زنده پخش می‌شود.

ویژه برنامه «گنجینه» به تهیه کنندگی حمید باقریان، با موضوع نهج‌البلاغه و ویژگی‌های امام علی (ع) تقدیم مخاطبان رادیو قم می‌شود. گفتنی است برنامه‌های تامینی «حدیث ولایت»، «نکته‌های ناب»،‌»قربان تا غدیر» ،‌»عید ولایت»،‌ «خورشید ولایت»، «ساقی کوثر»،‌ «دست در دست خدا»، «آیینه آفتاب» و «عیدانه غدیر» در ایام دهه ولایت از رادیو قم شنوندگان را همراهی می‌کند. برنامه‌های ثابت رادیو قم هم مانند «شب فیروزه ای»، «برساحل سخن» ، «محله به محله» ،«صلای وصال» و «آستان نیاز» به صورت ویژه با موضوعات مرتبط با دهه ولایت پخش می‌شوند.

امتیاز شما