امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
کارگردان سریال بوی باران در نشست خبری
کارگردان سریال بوی باران در نشست خبری

انرژی خوبی از مردم گرفتیم

مشاهده ۴۶۴
۱۳۹۸/۰۵/۲۲- ۱۴:۴۲
تعداد بازدید:464

معظمی‌کارگردان سریال بوی باران در نشست خبری پس از پاسخگویی عوامل این سریال به تماس‌های مردمی‌با تلفن‌های 162 گفت: تماس‌ها انرژی خوبی به گروه سازنده داد و مؤید استقبال مردم و خانواده‌ها از این سریال بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عوامل سازنده سریال بوی باران پس از یک ساعت پاسخگویی به تلفن‌های 162 روابط عمومی سازمان در نشست خبری از تلاش عوامل سازنده در طول 2 سال تولید این سریال سخن گفتند.

در این نشست محمود معظمی‌کارگردان سریال در خصوص دیدگاه‌هایی که در تماس‌ها از طرف مردم بیان شد گفت: این تماس‌ها نشان داد که این سریال در سطح خانواده‌ها دنبال شده و بیشتر تماس‌ها به تشکر از این سریال اختصاص داشت.

وی درخصوص روند تولید سریال گفت: بیش از سه سال بر روی داستان این مجموعه کار شده است و گروه تولید نیز دو سال برای آن زحمت کشیده‌اند.

عباس نعمتی یکی از نویسندگان سریال نیز از نقش شخصیت‌های زن سریال یاد کرد که هر کدام در گروه و طبقه خود دارای نقش اثرگذاری بودند. او گفت هر کدام از نقش‌های زن این داستان در مقابل آسیب‌هایی که با آن مواجه می‌شوند با قدرت عمل می‌کنند و هیچ کدام منفعل نیستند.

نعمتی درخصوص بودجه سریال و سختی تولید هم به محدودیت‌های مالی سازمان و شرایط کشور در تحریم اشاره کرد و گفت: با وجود فشارهایی که از این آسیب ها به مجموعه وارد شد گروه سازنده با صبوری تلاش کرد بهترین کار را ارائه دهد.

او درخصوص ممیزی مجموعه و حاشیه‌هایی که این روزها در این زمینه مطرح شده نیز گفت: درخصوص ممیزی، بازبینی پخش شبکه یک بهترین همکاری را با گروه تولید سریال داشتند و همه تلاش می‌کردیم با مشورت با یکدیگر بهترین تصمیم را برای رفع اشکالات داشته باشیم. نعمتی تأکید کرد:تا کنون حداقل حذف سکانس در این سریال انجام شده  و حذفی اعمال نشده که به داستان سریال لطمه بزند. در رفع اشکال برخی عبارات، که بنا بر حسایت پخش و متناسب با مخاطب مجموعه، نیز تلاش کردیم با همفکری کارگردان، نویسنده و گروه فیلم و سریال شبکه یک بهترین تصمیم را برای اصلاح کار بگیریم.

نعمتی درباره حضور ضعیف و کمرنگ پلیس و قوه قضائیه در سریال نیز توضیح داد: در این سریال دو نگاه متفاوت در خصوص عملکرد این دو نهاد وجود دارد یکی نگاه شخصیت ترانه که به فکر رفع اتهام از برادرش بود و شاید حضور کمرنگ این دو نهاد را نشان می‌داد و نگاهی که برخورد این دو نهاد با باند تبهکار و از بین بردن کل شبکه تبهکار را نشان می‌دهد . این نگاه با گره‌هایی که در قسمت های بعد باز می‌شود در خصوص نقش پلیس و قوه قضائیه قضاوت ها راتغییر می‌دهد و سوالات مخاطبان را پاسخ خواهد گفت.

نویسنده سریال بوی باران در زمینه تلخ بودن داستان سریال توضیح داد: در تعریف تلخی دو عامل غم و غصه وجود دارد که غصه بیانگر احساس شخصیت و غم نمایانگر موقعیتی است که شخصیت درون ان قرار می‌گیرد و ما تلاش کردیم کمترین سکانس را به نمایش غصه‌ها اختصاص دهیم و تأکیدمان بر غم‌هایی بود که در عین تلخی مثل حضور کارتن خواب‌ها شیرینی کمک به آن‌ها را به نمایش می‌گذارد و وجه انسانی کمک کردن به محرومان را بیان می‌کند.

او پرداختن به مشکلات خانواده زندانیان و موضوعات اجتماعی از این دست را از ویزگی‌های این سریال دانست که گروه سازنده تلاش کرد با طرح این موضوعات حساسیت جامعه و مخاطب را در این زمینه برانگیزد.

او همچنین درباره اینکه آیا پایان‌بندی سریال پس از بازخوردهای مردم تغییر کرده است گفت: پایان‌بندی سریال سال گذشته تمام شده است و امکان تغییر در آن نیست اما بازخوردها موجب جرح و تعدیل در برخی سریال‌ها شده است.

 نعمتی درباره اینکه آیا فیلمنامه از ابتدای تولید کامل بوده است گفت: ابتدا یک سیناپس برای داستان نوشته شده و سپس متن سریال و دیالوگ شخصیت‌ها متناسب با انتخاب بازیگران نوشته شده است. 35 درصد متن پیش از تولید، 10 درصد بعد از آغاز تصویربرداری و بقیه در طول تولید نوشته شده است.

ضمن اینکه برای اینکه بازیگران در طول سریال نقششان را به‌خوبی ایفا کنند تلاش کردیم برخی گره‌های داستان برایشان باز نشود تا هنگام ایفای نقش پیشینه ذهنی از آن نداشته باشند.

سپیده خداوردی نیز در این نشست در خصوص نقش و لهجه شخصیت ناجیه گفت: گفت درسریال های متعددی گویش‌های  مختلفی در مجموعه‌ها داشته‌ام که برخی بسته به درخواست کارگردان و برخی نیز به درخواست خودم بود. من برای‌اینکه رنگ شخصیت‌های مثبت به هم نزدیک بود تلاش کردم با گویش‌ها این شخصیت‌ها را شیرین تر و نقش را متفاوت‌تر کنم.

در این سریال نیز تلاش کردم با بهره‌مندی از مترجم این گویش را در نمایش شخصیت ناجیه به بهترین نحو اجرا کنم که امیدوارم کاستی‌هایش ببخشند.

الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک نیز در این نشست با قدرانی از آشتیانی‌پور مدیر پیشین این گروه، سازندگان سریال و خبرنگاران گفت: برگزاری این نشست گواه دیده شدن این سریال است و از همه از مدیران گروه‌های برنامه ساز تا عوامل سازنده و خبرنگاران می خواهم تا همه با هم تلاش کنیم هم در ساختن برنامه‌ها و هم پرسشگری سطح توقعات مردم و انتظاراتشان را به شکلی درست، منطقی و هنری بالا ببریم تا در آینده منجر به تولید کارهایی با کیفیت بالاتر و بالا رفتن توقعات مردم شود.

رنجبران مدیر کل روابط عمومی سازمان نیز در پایان این نشست با ارائه گزارشی از تماس‌های مخاطبان این سریال با 162 گفت: روابط عمومی سازمان می‌کوشد تا با برقراری ارتباط مستقیم میان مخاطبان و عوامل سازنده، آن‌ها را از انتظارات و دیدگاه‌های مردم آگاه کند. او همچنین از بالا بودن فراوانی تماس‌های مردمی در خصوص این سریال سخن گفت و افزود: مردم در عین استقبال از این سریال انتقاداتی هم به آن داشته‌اند اما بازخوردها درحوزه آسیب‌های اجتماعی که در این سریال مطرح شده خیلی خوب است. مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در خصوص تماس های مردم در مدت مقرر با عوامل این سریال نیز اعلام کرد: در مدت یک‌ساعت بیش از 600 تماس با 162 برقرار شده که سازندگان به 263 تماس پاسخ گفته‌اند.

امتیاز شما