امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
معاون سیمای رسانه ملی خبر داد:
معاون سیمای رسانه ملی خبر داد:

جهش بزرگ سیما در تولیدات در سال رونق تولید

مشاهده ۴۱۷
۱۳۹۸/۰۶/۱۶- ۱۰:۴۸
تعداد بازدید:417

معاون سیمای رسانه ملی از گام‌های بلند سیما در ادامه مسیر رو به پیشرفت خود در حوزه آثار نمایشی و غیر نمایشی، در سال رونق تولید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر میرباقری معاون سیمای رسانه ملی با بیان اینکه آمار برنامه‌های نوروزی تلویزیون طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان به  بیش از 80 درصد بیننده رسید گفت: این آماردر ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان و همچنین برنامه‌های تابستانی سیما نیزحفظ شد. در این مقطع، آثار برجسته ای ازجمله سریال «نون خ»،«گاندو» و برنامه «عصر جدید» روی آنتن تلویزیون رفت که رکورد تازه ای را در جذب و جلب رضایت مخاطب ثبت کرد. میرباقری با تأکید بر اینکه این رضایت از طریق مجموعه‌هایی با موضوع های ویژه و محتوای آموزنده و نه برنامه‌هایی صرفا سرگرم کننده به دست آمده است پیش بینی کرد جهش چشم گیر سیما در زمینه جذب مخاطب در آینده نیز ادامه داشته و پیشرفت کند. وی با اعلام اینکه سیما از ٦ ماهه دوم امسال بیش از ۱۵ برنامه برند جدید را به تدریج روی آنتن می‌برد گفت: مسابقه ایران شناسی «سبقت» از شبکه یک؛ نمایشی عمو پورنگ و برنامه «یار دبستانی من» از شبکه دو؛ «آبادان» ، «میدون» با موضوع توسعه کارآفرینی، «اعجوبه‌های کوچک»با محوریت استعدادیابی نوجوانان، «پلاسما یا ایرانیوم» درخصوص فناوری در شبکه سه؛«قالیچه پرنده» با موضوع حمایت از کسب و کار در شبکه پنج؛ جنگ خانوادگی با نام «شصت تا صد» ، مسابقات مهارت رانندگی با نام «دست فرمون» ، «تهمتن» با محوریت رقابت ورزشکاران مشهور و مسابقه استعدادیابی مجریان «مجری شو» و «خندوانه» از شبکه نسیم؛ مسابقه بزرگ مهارتی در شبکه آموزش؛ مسابقه بزرگ استعدادیابی «ضحا» در شبکه قرآن؛ برنامه«سوریخ» با محوریت سبک زندگی و «لیگ پزشکان» در شبکه سلامت و مسابقه «لیگ مدارس» در شبکه امید از جمله این برنامه‌ها هستند که این تولیدات جدید گواه رشد ۲۰۰ درصدی تولید برنامه‌های استعدادیابی و مسابقه‌هایی با پروداکشن بزرگ را می‌دهد.

معاون سیما علاوه برمعرفی جُنگ ها و مجموعه‌هایی در قالب تلنت شو که با هدف کشف استعدادها و خلاقیت نسل جوان تولید می‌شوند، از سریال های در نوبت پخش هم یاد کرد و گفت: سریال «ترور خاموش» با موضوع پرونده‌های ویژه و حساس امنیتی، قسمت دوم «محکومین»، «87 متر»، «آسمان هوای باران دارد» ،سریال «نفوذ» و «پایتخت٦»از جمله سریال‌های شبکه یک سیما هستند. وی از سریال‌های «مرضیه»، «از سرنوشت»، «بچه مهندس 3»به عنوان سریال‌های شاخص شبکه دو یاد کرد که در دستور کار قرار دارند و گفت: شبکه سه نیز علاوه بر  پخش سریال «دریا نزدیک است» است که این شب‌ها روی انتن می‌رودسریال‌های  «ستایش 3»، سریال «سرباز»، «بهترین سال های زندگی ما» و «فوق لیسانسه‌ها» را در نوبت پخش دارد.

میرباقری از آغاز تصویربرداری دو سریال الف ویژه «موسی(ع)» و «سلمان» در شش ماهه دوم سال خبر داد که نقطه عطفی در تولید مجموعه‌های نمایشی خواهد بود و اعلام کرد: سه سریال فاخر «طلاق» ، «جشن سربرون» ، «شارع الحمراء»(درباره مقاومت لبنان) نیزدر مرحله تولید و پیش تولید قرار دارند.

معاون سیما از پیش رو بودن ٢ رویداد بزرگ فرهنگی رسانه ای خبر داد که سیما در تدارک آن‌هاست که شامل سومین جشنواره فیلم و عکس مستند در آبان ماه و ششمین جشنواره تلویزیونی جام جم در اسفند ماه می‌شود که هر کدام ظرفیت های بزرگ و قابل اعتنایی است.

میرباقری با بیان اینکه علاوه بر ستاد رسانه ای رونق تولید که تا امروز دستاوردهای خوبی در راستای تحقق شعار سال داشته، موضوع عفاف و حجاب و امر مهم پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ٣ دستور کار جاری و ثابت معاونت سیما است گفت:

تلویزیون برای مناسبت‌های پیش رو نیز برنامه‌ریزی‌هایی دارد که از جمله آن تشکیل ستاد اربعین با ٦ کمیته برای انعکاس هرچه باشکوه تر حماسه حسینی است. وی افزود: شبکه‌های سیما برای هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس نیز برای جدول پخش خود برنامه‌هایی بیش بینی کرده اند.

امتیاز شما