امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت ۸ سال دفاع مقدس از صدا و سیمای گلستان

مشاهده ۵۱۵
۱۳۹۸/۰۶/۲۸- ۰۷:۵۶

مدیرکل صدا و سیمای گلستان در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس از تدارک این رسانه استانی برای این ایام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، منتظرحجت، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: امسال با پیش بینی‌های صورت گرفته در معاونت های سیما، صدا و برون مرزی، خبر و فضای مجازی برنامه‌های متنوع و جذابی با محوریت دفاع مقدس تولید، تامین و پخش خواهد شد.

وی انعکاس و آشنایی نسل جوان جامعه با ارزش‎های نظام را ضروری دانست و گفت: معاونت سیما با  تدارک ویژه به استقبال برنامه‌های هفته دفاع مقدس می‎رود.

مدیر کل صدا و سیمای گلستان در ادامه افزود: سیمای گلستان  ویژه برنامه «حماسه سازان گام دوم» را برای این هفته روی آنتن می‌برد.

این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی جمال الدین نصرتی در 7 قسمت 45 دقیقه ای با محوریت تحقق بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب از 31 شهریور ساعت 22:00 تقدیم بینندگان همیشه همراه گلستانی می‌شود.

«حماسه سازان گام دوم» با دعوت از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و بیان خاطرات شیرین، مصاحبه با فرماندهان و سرداران 8 سال دفاع مقدس و دل نوشته‌های نسل سوم و چهارم انقلاب بینندگان خود را بیشتر با حال و هوای آن روز های جبهه آشنا می‌کند.

از دیگر آیتم های این برنامه شامل دیدار و مصاحبه با خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، نویسندگان دفاع مقدس و گزارش های مردمی، کلیپ، موسیقی، مسابقه پیامکی و...می‌باشد.

از دیگر برنامه‌های سیمای گلستان در این ایام «پوشش رژه دفاع مقدس» به مدت 120 دقیقه به تهیه کنندگی ابراهیم امیر خانی، ویژه برنامه «خانه محبت» در 3 قسمت با موضوع دفاع مقدس از ساعت 10:00 به مدت 60 دقیقه  به تهیه کنندگی مسلم رجبی ، «گام» ،  2 برنامه با موضوع 8 سال دفاع مقدس و جوانان از ساعت 18:30 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی مهدی رئیسی، برنامه کودک « ی آسمون ستاره» نیز در قالب 4  برنامه 45 دقیقه ای با موضوع دفاع مقدس به تهیه کنندگی حمیدرضا دنکوب، برنامه‌های  «اولکام»، «افلاکیان»، «قرارشبانه»، «قرار دل» و «حالا حرکت» و... از دیگر برنامه سیمای گلستان در این ایام است.

منتظر حجت به اقدامات معاون صدا و واحد برون مرزی مرکز گلستان در هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و اظهار داشت:  شبکه استانی صدای گلستان هم برای این هفته دو ویژه برنامه «نمایش هفته» و «یک جرعه عاشقی» را  تدارک دیده است.

«نمایش هفته» به تهیه کنندگی مجتبی طالبی از ساعت 20:30 به مدت 30 دقیقه زندگینامه سرداران شهید محمدرضا عسگری، حاج حسن پقه، علی اکبرعرب بالاجلینی، محمد طاهر طاهری و ...از بدو تولد تا زمان شهادت این بزرگوران را به صورت نمایش به سمع همراهان همیشگی خود می رساند.

نویسندگی این نمایش ها را مجتبی طالبی، صدابرداری راحله بسطامی و جلال حسین زاده، بازیگران نمایشی داود سعیدی، یحیی دیوانی، سهیلا شافعی، ملوک طلوع نژاد،  زهرا امامی، مهدی صفرپور، علیرضا پورمحمد و... برعهده دارند.

 و ویژه برنامه «یک جرعه عاشقی» به تهیه کنندگی محمد مهدی عاقل حقیقی، گزارشگر سالار احمدی، صدابردار مجید کریمی در 7 قسمت 10 دقیقه ای ساعت 14:50 خاطرات بازماندگان 8 سال دفاع مقدس را از زبان خودشان پخش می‌کند.

وی افزود: رادیو ترکمنی برون مرزی با ویژه برنامه «سایرایاراولکام» بصورت زنده در 7 قسمت از ساعت 16:00 به مدت 120 دقیقه با آیتم هایی از جمله گفتار، رژه دفاع مقدس، کلام رهبری، گزارش مردمی و ... به تهیه کنندگی احمد قرنجیک، عبدالطیف گرکز و لطیفه دوجی و دیگر برنامه‌های رادیو ترکمنی مرکز شامل «خانه و خانواده» ساعت 21:45 به مدت 15 دقیقه با موضوع خانواده و دفاع مقدس به تهیه کنندگی لطیفه دوجی، «جهان سیاست» به تهیه کنندگی احمد قرنجیک از ساعت 20:25 به مدت 10 دقیقه با موضوع 8 سال دفاع مقدس، «خطبه‌های نماز جمعه» از ساعت 21:20 به مدت 20 دقیقه به تهیه کنندگی تازه گل ایگدری، «اخبار» ترجمه و پخش خبرهای ارسالی از تهران در خصوص هفته دفاع مقدس در 6 بخش 10 دقیقه ای و  «تفاسیر سیاسی» ترجمه و پخش تفاسیر ارسالی از معاونت برون مرزی سازمان در خصوص دفاع مقدس را در 3 بخش در این ایام روی آنتن می‌برد.

مدیر کل صدا و سیما همچنین به ویژه برنامه‌های معاونت خبر اشاره کرد و اذعان داشت : این معاونت با 9 گزارش تولیدی و 15 گزارش خبری و 1 مستند خبری  در رادیو و تلویزیون و بارگزاری در صفحه خبرگزاری استانی و 2 گفتگوی ویژه خبری به مدت 25 دقیقه در هفته دفاع مقدس همراه مردم گلستان خواهد بود.

منتظر حجت در پایان با اشاره به اینکه رسانه ملی و استانی همواره در پاسداشت ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است افزود: معاونت فضای مجازی مرکز همراه با دیگر معاونت های مرکز نیز در این ایام مطالب متنوع با موضوع دفاع مقدس را برای بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی تهیه و تولید نموده 15 پوستر، 25 عکس نوشت، 5 اینفوگرافی، 20 کلیپ هفته دفاع مقدس، 10 پادکست و ... نشر بسته‌های ویژه فضای مجازی از برنامه‌های سیما و صدا از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی در این ایام خواهد بود.

 

 

 

امتیاز شما