امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

شب شعر دفاع مقدس

مشاهده ۲۶۴
۱۳۹۸/۰۷/۰۱- ۱۴:۲۶

مجله تلویزیونی «شب شعر» امشب دوشنبه اول مهر و در دومین شب از هفته دفاع مقدس به بررسی اشعار در این حوزه می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مجله ادبی که با اجرای دکتر محمود اکرامی‎فر دوشنبه شب‎ها، ساعت 23 به صورت زنده از آنتن شبکه دانایی و خردورزی پخش می‌شود، امشب (اول مهر) میزبان دکتر منوچهر اکبری محقق و استاد دانشگاه تهران می‌شود و به موضوع «شعر دفاع مقدس»می‌پردازد.

شعر دفاع مقدس، شعری است زنده و پویا که با الهام از آرمان‎های انـقلاب و ارزش‎های اسـلامی،در پی ثبت لحظه‌های روحانی حماسه آفرینی‎های رزمندگان راه حق و در عرصه‌های دفاع شکل گرفته است. شعری که از جان و دل شاعران بر می‎خیزد و ریـشه در عشق و ایمان و اعتقادات شاعران دفاع مقدس دارد.

به همین سبب، این شاعران در سرودن شعرها، در قید شکل، فرم و قـالب خاصی نیستند و هر یک بـه نـوبه خود با توجه به ذوق، سلیقه، توان و علایق فردی، تلاش می‌کنند در قالبی مناسب و دلخواه، حماسه آفرینی‎های با شکوه دلیران عرصه‌های خون و شرف و جانبازی‎ها و ایثارگری‎های رزمندگان راه حق و حقیقت را به صورت شعری زیبا به نمایش بگذارند.

مجله تلویزیونی «شب شعر» نیز امشب بنا دارد تا به مناسبت هفته دفاع مقدس، به بررسی روند شکل‎گیری شعر دفاع مقدس و اشعار آن‎ها در گفت‎وگو با دکتر اکبری که خود صاحب تالیف کتاب‎هایی در این حوزه است بپردازد.

«نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی‌شاعر و روزنامه‌نگار، ارتباط تلفنی با دکتر هادی منوری شاعر پیشکسوت مشهدی و پخش شعرخوانی شعرا از دیگر بخش‎های برنامه امشب «شب شعر» است. «شب شعر» به تهیه‎کنندگی کوروش انصاری محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست که دوشنبه‌ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما