امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

دانشگاه صدا و سیما، مرکز تربیت نیروی کارآمد و انقلابی برای رسانه ملی

مشاهده ۶۲۷
۱۳۹۸/۰۷/۰۱- ۱۵:۳۱

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: دانشگاه صدا و سیما مرکز تربیت و آموزش نیروی انسانی حرفه‌ای، مومن، کارآمد و انقلابی سازمان صدا و سیماست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در آیین گشایش سال تحصیلی جدید دانشگاه صدا و سیما، با اشاره به تاسیس این دانشگاه در سال 1348 اظهار کرد: اکنون حدود نیم قرن از فعالیت این دانشگاه می‌گذرد؛ در سال 1348 این دانشگاه به نام مدرسه عالی تلویزیون و سینما شناخته می‌شد و با یک دوره کوتاه مدت یکساله آغاز به کار کرد و بعدها به دو دوره دو ساله ارتقاء یافت. اما در حال حاضر بیش از هزار دانشجو زیر نظر یک صد نفر از اساتید مجرب در شعباتی در تهران و قم مشغول تحصیل در رشته‌های گوناگون هستند.
وی افزود: دانشگاه صدا و سیما مرکز تربیت و آموزش نیروی انسانی حرفه‌ای، مومن، کارآمد و انقلابی سازمان صدا و سیماست.
عضو هیات علمى دانشگاه صدا و سیما با بیان اینکه اساتید برجسته و صاحب نامی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند، گفت: دانشجویان دانشگاه هم در بسیاری از رخدادها می‌درخشند؛ امسال در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما بیش از 24 نفر از آنان برنده جوایز شدند، البته جریان دانشجویی در صدا و سیما باید در همه عرصه‌ها پیشرو باشد و تاثیرگذار پیروی از این و آن در شأن جریان دانشجویی صدا و سیما نیست.
وی ادامه داد: بسیج در دانشگاه صدا و سیما همواره پرتلاش، کارآمد و موفق بوده است، باید از این جوانان انقلابی و موفق حمایت کرد. امسال هم کاروان اربعین را بسیج دانشجویی راه‌اندازی کرده که امیدوارم مورد اقبال گسترده دانشجویان قرار بگیرد.
دارابی با بیان اینکه ما استادان، دانشجویان، مدیران و کارکنان همه در خانواده بزرگ صدا و سیما هستیم، خاطرنشان کرد: اخلاق، رفتار، مواضع و گفتار ما باید سرآمد باشد، مبادا برخی حواشی ما را به خود مشغول کند، زیرا در سازمان و نهادی کار می‌کنیم و درس می‌خوانیم که یاد دهنده و یادگیرنده است.
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما افزود: سعی کنیم دانشگاه صدا و سیما در میان دانشگاه‌های کشور یک برند، اعتبار و منزلت خاص داشته باشد.
وی با اشاره به ویژگی‌های همچون شرح صدر، آزاداندیشی، افزایش مدارا و بردباری سیاسی و ارتقاء آستانه تحمل به عنوان خصوصیات نیک اخلاقی به ویژه در بین اهل علم عنوان کرد: امر به معروف، دعوت به خیر و صلاح و نهی از منکر باید در فرهنگ سازمانی ما نهادینه شود. البته باید مراقب بود که به نام این فریضه از هرگونه اتهام، برچسب‌زنی، ورود به احوال شخیصه دیگران به نام شفافیت بشدت خودداری کرد.
دارابی با بیان اینکه لازم است دانشجویان دانشگاه صدا و سیما در کنار دروس تخصصی در همه سطوح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، معارف اسلامی و قرآنی، نهج البلاغه زبان و ادبیات فارسی، و آثار شهید استاد مطهری و تاریخ معاصر جهان ایران را مطالعه کنند، گفت: علاوه بر این مساله دو زبانه بودن و تسلط دانشجویان به زبان دوم یک اصل است.
وی با تصریح بر این حقیقت که در عصر ارتباطات و رسانه‌ها زندگی می‌کنیم، عنوان کرد: اگر چه برخی عصر فرا واقعیت یا عصر مجازی را برای این دوره برگزیده اند، ولی توجه به این نکته هم ضروری است که رسانه‌ها متنوع و متکثر شده‌اند و در عین حال مخاطبان هم فعال، تولید کننده، کنش‌گر و انتخاب‌گر هستند.
دارابی با بیان اینکه در این وادی همه رسانه‌ها با تکیه بر مزیت‌های خود در تلاش برای جذب سهم بیشتری از مخاطب هستند، گفت: آنچه که بر همه ما امروزه فرض است، آن است که ویژگی‌های عصر کنونی و شرایط رقابتی رسانه‌ها را به خوبی بشناسیم و پس از آن در حوزه تولید و توزیع محتوا نقش آفرین باشیم.
معاون امور استان‌های رسانه ملی خاطرنشان کرد: شما دانشجویان باید خود را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم که رهبر حکیم انقلاب اسلامی‌ برای چهل سالگی دوم انقلاب اسلامی صادر فرموده‌اند، بدانید و برای زمینه‌سازی و تحقق آن مسئولانه وارد میدان شوید.

امتیاز شما