امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

فیلسوف و عرفان شناس ایرانی در «حکایت دل»

مشاهده ۴۶۴
۱۳۹۸/۰۷/۱۴- ۰۹:۳۲

زندگی و فعالیت های علمی زنده یاد استادِ حکیم، محسن جهانگیری در قالب مستند «جامع الحکمتین» به نمایش در می‎آید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «جامع الحکمتین» که به بررسی زندگی و فعالیت‎های علمی «استاد محسن جهانگیری» حکیم، فیلسوف معاصر و استاد فرزانه گروه فلسفه دانشگاه تهران پرداخته است، یکشنبه 14 مهر، در قالب برنامه «حکایت دل» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
محسن جهانگیری فیلسوف مطرح ایرانی و استاد ممتاز دانشگاه تهران بود. او در سال ۱۳۸۱ در دومین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در رشته فلسفه برگزیده و معرفی شد. از آثار این مولف و مترجم پیشکسوت کشورمان می توان به ترجمه «اخلاق»، «شرح اصول فلسفه دکارت و تفکرات مابعدالطبیعی» آثار بندیکت اسپینوزا، و تالیف «احوال و آثار و آراء فرانسیس بیکن»، «بررسی تمایزهای فقهی زن و مرد»، «محیی الدین ابن عربی چهره برجسته عرفان اسلامی»، «در عرفان ابن‌عربی؛ گفت‎وگوی تمدن‎ها» و... اشاره کرد. این استاد فرزانه در اردیبهشت سال 98 مقارن با نیمه شعبان در سن نود سالگی دار فانی را وداع گفت.
«حکایت دل» به تهیه‎کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب مستند و زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 14 بازپخش می‌شود.

ویدئوها

امتیاز شما