امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

افتتاح قرارگاه رسانه‎ای اربعین در مرز بین‎المللی مهران

مشاهده ۵۰۹
۱۳۹۸/۰۷/۱۶- ۰۸:۵۴

قرارگاه رسانه‎ای اربعین با حضور مدیر کل صداوسیمای مرکز ایلام، سردار یاری فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان استانی در مرز بین‎المللی مهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بازوند مدیر کل صداوسیمای مرکز ایلام در آیین افتتاح قرارگاه رسانه‎ای اربعین و بهره‎برداری درباره اپلیکیشن جامع اربعین گفت: برنامه‎سازان و گزارشگران صداوسیمای مرکز ایلام، به‎صورت شبانه‎روزی آماده‌اند شور و شعور زوار حضرت ابا عبد‎الله الحسین (ع) را در کنگره عظیم اربعین حسینی در قالب برنامه‌های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی در مرز بین‎المللی مهران، در شبکه‌های سراسری، استانی و بین‎المللی به نمایش بگذارند.

بازوند با اشاره به راه اندازی استودیوهای صدا، سیما، خبر و همچنین استقرار دو واحد سیار در مرز بین‎المللی مهران در ایام اربعین افزود: با افتتاح استودیوهای صدا، سیما و خبر، معاونت‎های برنامه‎ساز رسانه استانی مرکز ایلام از امروز حضور میلیونی شیعیان جهان و همچنین حضور مسئولان کشوری و لشکری به مرز مهران را، به‎صورت زنده به تمام جهانیان منعکس می‎کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام همچنین در خصوص طراحی و ساخت اپلیکیشن اربعین که برای اولین بار در استان ایلام راه اندازی شده است گفت: هم‎زمان با افتتاح قرارگاه رسانه‎ای مرکز، از اپلیکیشن جامع اربعین که دارای مزایای قابل توجهی برای سهولت در انجام اطلاع‎رسانی به زائران حرم حسینی است، رونمایی شد.

بازوند اظهار داشت: اپلیکیشن جامع اربعین که با تلاش شرکت هزاره سوم زاگرس و همکاری صداوسیمای مرکز ایلام، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل طراحی شده است، دارای قابلیت‎هایی مانند آدرس اماکن زیارتی استان، پخش زنده شبکه‌های استانی، شبکه خبر و رادیو نما و راهنمای زائران محترم  و... است.

سردار یاری فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این مراسم با توجه تردد بیش از 70 درصدی زوار از مرز مهران گفت: امسال ما شاهد تردد بیشتر زوار ابا عبد الله الحسین در مرز مهران نسبت به سال گذشته هستیم و تمام تمهیدات لازم جهت تامین امنیت و آرامش زوار اربعین اندیشیده شده است.

وی با قدردانی از تلاش شبانه‎روزی مدیران و برنامه‎سازان صداوسیمای مرکز ایلام گفت: با برنامه‎ریزی انجام شده و با کمک و همراهی صداوسیمای مرکز ایلام ان‎شاء‎ الله بتوانیم خدمات بهتری نسبت به سنوات گذشته به زائران عزیز ارائه دهیم.

امتیاز شما