امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

برنامه‌های صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در اربعین حسینی

مشاهده ۴۱۲
۱۳۹۸/۰۷/۲۱- ۱۳:۴۰

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با هدف تبیین فرهنگ عاشورایی و بازشناسی مفهوم و فلسفه اربعین حسینی برنامه‌هایی را تدارک می‎بیند و پخش می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو چی چست ویژه برنامه «عشق کروانی» را با تکریم شهادت سالار شهیدان و افزایش بینش نسبت به قیام عاشورا و زنده نگاه داشتن اربعین حسینی و بررسی آثارحضور عظیم دلدادگان در پیاده‎روی اریعین و ابعاد معنوی آن، به‎مدت 90 دقیقه از روز شنبه 20 مهر در 11 برنامه از ساعت 17 به تهیه‎کنندگی زینب اسمی و شنبه 27 مهر (روز اربعین) از ساعت 9:30 به تهیه‌کنندگی محمدعلی عبدالی به‎صورت زنده پخش می‎کند. توجه به جنبه‌های حماسی و تشریح فضایل معنوی پیاده روی اربعین از ماموریت‎های اصلی این ویژه برنامه است.

سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز ویژه برنامه «اربعین حسینی» را از محل حسینیه ثارالله و مسجد لطفعلی خان به تهیه‎کنندگی مرتضی سخی‎نیا در شب اربعین از ساعت 22 به‎مدت 60 دقیقه پخش می‎کند.

در روز اربعین نیز برنامه زنده «رسم عاشقی» از ساعت 8:30، به‎مدت 90 دقیقه به این مناسبت و پیاده‎روی بزرگ اربعین ویژه برنامه دارد. ارتباط با گزارشگران اعزامی‌به کربلا و نجف؛ مباحث کارشناسی از آیتم‎های این برنامه است.

همچنین معاونت سیما در روز اربعین از ساعت 10 به‎مدت 120 دقیقه مراسم و تجمع عزاداری عاشقان حسینی را از کربلا، میدان ولایت فقیه ارومیه و میدان شهید نوایی خوی به‎صورت زنده پوشش می‎دهد . سیمای مرکز آذربایجان غربی همه این برنامه‌ها را باهدف تبیین اهمیت زیارت اربعین و نقش پیاده‎روی در وحدت مسلمانان به روی آنتن می‎برد. پوشش مراسم مساجد ارومیه و عزاداری‎های خیابانی و ارتباط های زنده متعدد با کربلای معلی از دیگر اقدامات سیمای مرکز است.

امتیاز شما