امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

آغاز پخش HD سیمای خراسان رضوی/ رئیس رسانه ملی: دشمنان در جریان جنگ رسانه‌ای، ناکام ماندند

مشاهده ۱۲۰۴
۱۳۹۸/۰۸/۱۶- ۱۵:۱۴

«صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران شبکه اجتماعی و سایت‌های اینترنتی به جان افکار عمومی افتاده‌اند و در این میان نیروی قوی و تعیین‌کننده‌ای که در مقابل دشمن ایستاده و با کمک نخبگان کشور از حریم هویت و فرهنگ ملت ایران دفاع می‌کند، رسانه ملی است».

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در مراسم بهره‌برداری از 205 طرح فنی صداوسیمای خراسان رضوی با بیان مطلب فوق، تأکید کرد: جدی‌ترین محور و راهبرد دشمن جنگ رسانه‌ای بود ولی نتوانستند زهر خود را بریزند و سرداران و سربازان رسانه‌ای صداوسیما در برابر فتنه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مقاومت کردند. رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به مزیت‌های استان خراسان رضوی در زمینه‌های مذهبی، جغرافیایی، اقلیمی و علمی‌گفت: صداوسیمای این استان، استعدادهای فوق‌العاده و نیروی انسانی توانمند و فاخری دارد و با وجود همه محدودیت‌ها موفق شده در زمینه زیرساختی و فنی گام‌های مؤثری بردارد. وی با تقدیر از برنامه‌های تولیدی صداوسیمای خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در زمینه محتوایی در ابعاد ملّی و جهانی نیز فعالانه‌تر تلاش کند. دکتر علی‌عسکری با اشاره به قابلیت مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در زمینه ساخت برنامه‌های گفت‌وگومحور، مستند و فیلم و سریال گفت: این مرکز، برنامه‌هایی در قالب‌های مذکور برای شبکه‌های ملی تولید کرده که در آینده پخش خواهد شد. رئیس رسانه ملی، تهدیدات دشمن علیه کشور را «رسانه‌پایه» خواند و با تأکید بر اهمیت اقدامات صداوسیمای مراکز استان‌ها اظهار داشت: دشمنان ما برای تخریب اقتصاد کشور، کمر همّت بسته‌اند و این جنگ اقتصادی دشمن در صورتی مؤثر است که بتواند در عرصه جنگ روانی اثرگذار باشد و مقاومت مردم را سست و تخریب کند. وی افزود: خوشبختانه صداوسیما موفق شده با برنامه‌های هوشمندانه و بصیرت‌افزا روحیه مقاومت و ایستادگی مردم را تقویت و فتنه‌های دشمن را در این زمینه شناسایی و خنثی کند. دکتر علی‌عسکری تأکید کرد: تحت دیدگاه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مقاومت در برابر نظام سلطه در داخل کشور و میان همفکران ما در منطقه تقویت شده است و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران قدرتی منطقه‌ای و جهانی است.

*تحریم منجر به خوداتکایی شد

رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه نیز در این مراسم گفت: شرایط تحریم باعث شده خوداتکایی در کشور اتفاق بیفتد و نوآوری و خلاقیت شکل بگیرد. او با اشاره به اینکه کشور ایران در رده شانزدهم توسعه علمی جهان قرار دارد، گفت: خوشبختانه در صداوسیما توسعه علم، منتج به تولید محصولات شده و هم‌اکنون 85 درصد تجهیزات مورد نیاز صداوسیما اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید داخل است و فرستنده‌های سازمان نیز کاملاً بومی است.

*قدردانی آیت‌الله علم‌الهدی از صداوسیما آیت‌الله احمد علم‌الهدی

امام جمعه مشهد نیز در این مراسم با قدردانی از برنامه‌های مفید و مؤثر صداوسیما در ایام اربعین گفت: حرکت عظیم امسال که در کربلا اتفاق افتاد، بخش عمده‌اش مربوط به صداوسیما بود. وی افزود: صداوسیما با اطلاع‌رسانی صحیح چشم دشمنان را کور کرد. من قبلاً در نماز جمعه مشهد از صداوسیما تشکر کرده‌ام و لازم می‌دانم تشکر خودم را دوباره تکرار کنم.

*افزایش دو برابری اعتبارات صداوسیمای خراسان رضوی

علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با وجود اینکه اعتبارات خراسان رضوی در سال جاری 23 درصد افزایش داشته ولی اعتبارات صداوسیمای استان حدوداً دو برابر افزایش یافته است. وی افزود: زمین بازی از جنگ نظامی‌به سمت جنگ اقتصادی و اجتماعی عوض شده و در این فرایند هر کسی که رسانه داشته باشد می‌تواند به پیروزی دست یابد. گفتنی است این مراسم با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری استان خراسان رضوی در تالار رضوان مشهد واقع در مرکز صداوسیمای این استان برگزار شد. در این مراسم، 205 طرح فنی صداوسیمای خراسان رضوی شامل پخش شبکه خراسان رضوی به‌صورت HD، پخش FM رادیوی سراسری زیارت در تهران، بجنورد و بیرجند، افتتاح ده دستگاه فرستنده پرقدرت برای ده شبکه رادیویی، احداث دو استودیوی تولید و پخش رادیوهای برون‌مرزی، نصب فرستنده پرقدرت چهارم دیجیتال و ارتقای فرستنده پرقدرت سوم دیجیتال و... به بهره برداری رسید. شبکه تلویزیونی خراسان رضوی، نخستین شبکه استانی است که صاحب فناوری HD شده است و از این پس بیش از 55 درصد جمعیت استان می‌توانند برنامه‌های این شبکه را با فرمت HD تماشا کنند.

امتیاز شما