امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره میزان مصرف مردم از تلویزیون و سایر رسانه‌‌ها(10)
نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره میزان مصرف مردم از تلویزیون و سایر رسانه‌‌ها(10)

میزان پیگیری برنامه‌ها و مطالب اقتصادی از رسانه‌ها چقدر است؟

مشاهده ۴۳۲
۱۳۹۸/۰۸/۲۱- ۱۱:۵۶
تعداد بازدید:432

مرکز تحقیقات رسانه ملی اعلام کرد در پیگیری مخاطبان در خصوص برنامه‌ها و مطالب اقتصادی مرجع اصلی مراجعه مردم رسانه ملی است و شبکه یک سیما در صدر شبکه‌های تلویزیونی در این زمینه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نظر سنجی مرکز تحقیقات از افراد 11سال و بالاتردرتهران 31شهر دارای مرکز صداوسیما (نمونه آماری5019)در مجموع28.6درصد پاسخگویان  پیگیر برنامه‌ها و مطالب اقتصادی از سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌ها هستند به نحوی که 15.3 درصد پاسخگویان این مطالب و برنامه‌ها را فقط از رسانه ملی، 7.2درصد فقط از سایر رسانه‌ها و 6.1درصد هم از سیما و هم سایر رسانه‌ها دنبال می‌کنند.

در این نظر سنجی میانگین مدت تماشای برنامه‌های اقتصادی در بین پاسخگویان 10دقیقه در شبانه روز اعلام شده و میانگین مدت استفاده از سایر رسانه‌ها در این زمنه 7دقیقه در شبانه روز بوده است.

بینندگانی که از شبکه‌های سیما پیگیر مطالب و برنامه‌های اقتصادی بوده اند با آمار 7.6درصد این برنامه‌ها را از شبکه یک سیما و بعد با 6.1درصد از شبکه خبر دنبال کننده برنامه‌ها هستند. در حالیکه پاسخگویان به غیر از شبکه‌های سیما 6.8درصد غالبا از شبکه‌های اجتماعی این برنامه‌ها و مطالب را دنبال می‌کنند.

امتیاز شما