امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون برون مرزی صداوسیما در جمع علمای اهل تسنن و تشیع استان گلستان:
معاون برون مرزی صداوسیما در جمع علمای اهل تسنن و تشیع استان گلستان:

وظیفه رسانه‌های برون‎مرزی ایران مقابله با جریان‌های تفرقه‎انگیز دشمنان اسلام

مشاهده ۴۱۰
۱۳۹۸/۰۸/۲۲- ۰۹:۳۷
تعداد بازدید:410

معاون برون‎مرزی صداوسیما در جمع علمای اهل تسنن و تشیع استان گلستان تاکید کرد: وظیفه رسانه‌های برون‎مرزی ایران مقابله با جریان‌های تفرقه‎انگیز دشمنان اسلام است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاون برون‎مرزی رسانه ملی در نشست مشترک با امامان جمعه و جماعات و روسای حوزه‌های علمیه اهل تسنن و تشیع استان گلستان گفت: تببین واقعیت‎ها، پیشرفت‎ها و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، دوری از تفرقه و تشتت و مقابله با جریان‌های تفرقه انگیز از جمله رسالت‎های اصحاب رسانه‌های برون‎مرزی در مجموعه رسانه ملی است که می‎تواند تبلیغات گمراه کننده و تفرقه‎افکنانه رسانه‌های معاند و دشمنان اسلام را با درایت و هوشیاری خنثی کند و ما بر این عهد پایبندیم.
پیمان جبلی، معاون برون‎مرزی صداوسیما در جمع گروهی از میهمانان ایرانی کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک به مبلغان دین پیامبر رحمت در هفته وحدت و در ایام سالگرد ولات پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) ابراز کرد: در هفته‎ای که مناسبت آن پر از نور و عطر و خوشحالی مسلمانان است، به علت سالگرد میلاد پربرکت حضرت محمد مصطفی(ص)، در نخستین هفته وحدت در دومین چله انقلاب، باید چهل سال اقتدار و دستاوردهای انقلاب اسلامی را مرور کنیم و پیام انقلاب را همان طور که رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم انقلاب بیان کردند، در جنبه‌های بلوغ، رشد، تعالی و رسیدن به اهداف انقلاب به درستی تبیین کرده و در هر مناسبتی از فلسفه و طبیعت انقلاب اسلامی صحبت کنیم.
معاون برون‎مرزی رسانه ملی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک استثنا در جهان بود و همین مسئله صریحا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری اشاره شده است. اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را در چهل سالگی خود با انقلاب های دیگر جهان همچون انقلاب هند، فرانسه، شوروی و ... مقایسه کنیم متوجه می‌شویم موفقیت انقلاب و جایگاه ایران و پیشرفت های کشورمان در تمامی عرصه‌ها قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست و انقلاب اسلامی‌به خوبی توانسته است به اهداف خود برسد.
جبلی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران از بدو تولد جهانی شد و هویت و پیام جهانی داشت و دارد. معاون برون‎مرزی رسانه ملی خاطرنشان کرد: طبیعت انقلاب به بعد جهانی آن گره خورده و ثابت کرده است که می‎تواند جامعه را به حرکت درآورد و اسلام عزیز می تواند عامل رهایی جامعه از ظلم و ستم و بی عدالتی باشد. هر چند ظلم و ستم قدرتمند باشد ولی پیام انقلاب با درنوردیدن مرزها توانسته است به قلوب تشنگان حقیقت و عاشقان دین اسلام نفوذ کند.
معاون برون‎مرزی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مربوط به جهان اسلام بود و بارقه‎ای از امید را در دل مستضعفان جهان پدید آورد گفت: انقلاب اسلامی ما محدود به مرزهای جغرافیایی نشد و نیست و پیام انقلاب با صادر شدن به اقصی نقاط جهان، الهام بخش بسیاری از جوامع در بند یوغ استکبار شد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، دوستان و دشمنان جهانی دارد، افزود: وظیفه حفاظت و حراست از انقلاب بر عهده تک تک ماست و اگر بخواهیم همواره پیام انقلاب ما به جهانیان صادر شود و به شعارها و آرمان‌های انقلاب جامه عمل بپوشانیم، باید پیام انقلاب را که مبتنی بر وحدت و انسجام میان مسلمانان است، مدنظر قرار داده و به آن به چشم یک استراتژی و راهبرد و تفکری بر مبنای عقلانیت ، منطق و اخلاق نگاه کنیم.
معاون برون‎مرزی خاطرنشان کرد: مهم‎ترین پیام هفته وحدت، حفظ و تقویت وحدت و همدلی و انسجام میان امت مسلمان اعم از سنی و شیعه است و اگر چه انقلاب اسلامی در کشوری با اکثریت شیعه روی داد، اما منطق این انقلاب اعلام پیام وحدت به جهان است تا با اکثریت جهان اسلام همراه باشد و به موجب این وحدت و کثرت با توطئه‌های دشمنان اسلام بتوان مقابله کرد.
جبلی تاکید کرد: چنگ زدن به ریسمان الهی و پیروی از تعالیم قرآن کریم برای تقویت وحدت اسلامی می‎تواند چالش‎هایی را که دشمنان در این مسیر، برای مسلمانان در هر گوشه از جهان ایجاد می‌کنند، به راحتی خنثی و بی‎اثر کند.
جبلی ادامه داد: تببین واقعیت‎ها، پیشرفت‎ها و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، دوری از تفرقه و تشتت و مقابله با جریان‌های تفرقه‎انگیز از جمله رسالت‎های اصحاب رسانه است که می‎تواند تبلیغات گمراه کننده و تفرقه‎افکنانه رسانه‌های معاند و دشمنان اسلام را با درایت و هوشیاری خنثی کنند و ما بر این عهد پایبندیم.

قدردانی از تلاش شبکههای برون مرزی رسانه ملی برای تقویت وحدت شیعه و سنی

حجت‎الاسلام جعفر رعایتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای استان گلستان نیز در این مراسم گفت: بسار خوشحالیم که توفیقی حاصل شد تا شماری از علمای ائمه جماعت، علمای حوزه علمیه و مبلغان استان گلستان در جمع عزیزان پرتلاش رسانه ملی حضور یابند و از نزدیک با فعالیت‎ها و مجاهدت‎های رسانه‎ای این عزیزان در رساندن پیام انقلاب اسلامی و معرفی چهره راستین اسلام به جهانیان آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه علما و مبلغان دینی در استان گلستان حدود چهل سال همراه انقلاب بودند و در راه ترویج و تبلیغ دین گام‎های بسیار مهمی‌ برداشته‎اند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند همه مسئولان و آحاد مردم در رساندن پیام انقلاب و تحکیم وحدت نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و در این میان عالمان دینی به عنوان پرچمداران دین وظیفه خطیرتری دارند و باید انس، مودت و محبتی را که بین اهل تسنن و تشییع وجود دارد، به گوش جهانیان برسانند.
حجت‎الاسلام رعایتی افزود: ایران اسلامی اگر چهل سال انقلاب را با سرافرازی پشت سر گذاشته است و از عزت و آبرو برخوردار است، حاصل راهنمایی‌هایی است که علمای دینی با بهره‎گیری از تعالیم قرآن به مردم ارائه دادند. وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز به لطف خدا و پشتیبانی از ولایت، آن وحدت و انسجامی‌که همواره پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به آن توصیه کرده در جامعه قابل مشاهده است و اصحاب رسانه به عنوان کسانی که تربیون در اختیار آن‎هاست باید این مودت و دوستی را به نمایش بگذارند و وحدت و اتحاد را تبلیغ کنند تا همه مسلمانان با در دست داشتن پرچم اسلام و آزادگی به مقابله با زورگویان و جباران زمانه خویش برخیزند.
علمای اهل سنت و شیعه استان گلستان، ائمه جمعه و جماعات و روسای حوزه‌های علمیه اهل تسنن و تشیع این استان، ضمن بازدید از شبکه‌های الکوثر، العالم و سحر در معاونت برون‎مرزی صداوسیما، در مراسمی‌که در سالن رضوان مرکز بسیج رسانه ملی برگزار شد، حضور یافتند و ضمن اجرای اشعار مذهبی در نعت پیامبر (ص) و قصیده خوانی در وصف مقام والای رسول اکرم(ص)، در جریان فعالیت‎های بخش برون‎مرزی رسانه ملی قرار گرفتند و از تلاش کارکنان این معاونت در تحکیم اساس پیوند و انسجام میان امت اسلامی تشکر کردند.

امتیاز شما