امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

در هفته کتاب مسئولان حوزه نشر و کتاب مهمان رادیو فرهنگ می‌شوند

مشاهده ۶۱۷
۱۳۹۸/۰۸/۲۲- ۱۴:۵۸

رادیو فرهنگ با همکاری موسسه خانه کتاب به مناسبت بیست‎وهفتمین دوره هفته کتاب برنامه رادیو کتاب را با حضور مسئولان این حوزه روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نیلوفر زندیان مدیر گروه کتاب شبکه رادیویی فرهنگ با بیان اینکه رادیو فرهنگ با همکاری موسسه خانه کتاب برای بیست‎وهفتمین دوره هفته کتاب برنامه رادیو کتاب را به طور ویژه پخش می‌کند گفت: رادیو کتاب از  23 تا 30 آبان، با توجه به نام گذاری روزهای این هفته و نیاز مخاطب با دعوت از مسئولان حوزه نشر و کتاب از رادیو فرهنگ پخش می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این برنامه که  از پنجشنبه 23 آبان، در محل خانه کتاب آماده شده و بر روی آنتن شبکه رادیویی فرهنگ می رود هرروز با دعوت از یکی از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  سیر برگزاری این هفته در بیست‎وهفت دوره گذشته آسیب‎شناسی شده و  برنامه‌ها و سیاست‎های هفته کتاب تبیین می‌شود.

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در خصوص بخش‎های مختلف این برنامه گفت:  در رادیو کتاب در نظر داریم که علاوه بر گفت‎وگو با نویسندگان، ناشران، مدیران انجمن‌ها و صنوف ویژه نشر به آسیب‎شناسی این حوزه پرداخته و درعین حال برنامه‌هایی که در این دوره تدارک دیده شده را اطلاع‎رسانی کنیم. زندیان افزود: میهمانان ویژه برنامه «رادیو کتاب» مشخص شده‎اند و ما هر روز در این برنامه با یکی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشا اسلامی‌ گفت‎وگو می‌کنیم.

وی ادامه داد: پنجشنبه 23 آبان، شنوندگان رادیو فرهنگ در برنامه رادیو کتاب می‎توانند سخنان «همایون امیرزاده» مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را درباره دغدغه‌ها و مسیر برگزاری هفته کتاب بشنوند و شنبه 25 آبان نیز «جواد مرادی‎نیا» مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در رادیو کتاب حضور دارد.

زندیان گفت: «مراد دانش» مدیرکل دفتر چاپ و نشر، «نیکنام حسینی پور» مدیرعامل خانه کتاب، «علی فریدونی» مدیر کل مجامع وزارت ارشاد، «علی‌اصغر کاراندیش مروستی» معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های این وزارتخانه و همچنین «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مسئولانی هستند که در این هفته همراه با رادیو کتاب می‎شوند و در این برنامه سیاست‎ها و برنامه‌های  وزارت ارشاد برای  کتاب و کتابخوانی را  بررسی می‎کنند و با آسیب‎شناسی دوره‌های برگزار شده هفته کتاب، مسیر حرکت در این راه را تبیین می‌کنند. بیست‎وهفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از 23 تا 30 آبان، در سراسر کشور برگزار می‌شود. برنامه «رادیو کتاب» هر روز ساعت 17 روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز ای ام 585 کیلوهرتز پخش می‎شود.

امتیاز شما