امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بودجه وزارت ورزش از طرف دولت تامین شود، نه از حق پخش تلویزیونی

مشاهده ۵۰۶
۱۳۹۸/۰۹/۱۰- ۱۴:۳۴

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: صداوسیما با پرداخت بخشی از درآمد خود به وزارت ورزش با مشکلات عدیده درتامین بودجه مواجه خواهد شد و دولت باید به طور جداگانه بودجه ای برای وزارت ورزش اختصاص دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به ادعای وزات ورزش در خصوص حق پخش تلویزیونی گفت: مجلس مصوب کرده است که صدا و سیما بخشی از هزینه‌های خود را از طریق پخش آگهی تبلیغاتی تأمین کند و اگر صداوسیما بخواهد بخشی از درآمد ناشی از پیام های بازرگانی را به وزارتخانه ورزش پرداخت کند در تأمین بودجه خود با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.
وی افزود: یکی دیگر از ایرادات حق پخش تلویزیونی این است که این مدل کسب درآمد برای وزارتخانه‌های دیگر هم باب می‌شود و آنها هم ممکن است برای برنامه‌های اختصاصی خودشان مدعی شوند و چنین درخواستی داشته باشند.
حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس با اشاره به مصوبه شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در خصوص حق پخش تلویزیونی تصریح کرد: اگر بودجه وزارت ورزش کم است دولت باید به طور اختصاصی بودجه ای برای وزارت ورزش در نظر بگیرد.
حسینی کیا عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: بودجه صداوسیما حتی با وجود پخش پیام های بازرگانی هم کفاف هزینه‌های این سازمان را نمی دهد و امروز مشاهده می‌کنیم که پوشش شبکه‌های دیداری در کشور تکمیل نیست و یکی از ظرفیت هایی که برای تکمیل این شبکه‌ها موجود هست همین منابع درآمدی پخش آگهی‌های بازرگانی است.
طبق مصوبه مورخ 26/ 5 /1381 مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح اختصاص درصدی از در آمد صدا و سیما به فدراسیونهای ورزشی ضمن ایجاد اختلال در ضبط و پخش مسابقات ورزشی، به روابط جاری و تفاهم باشگاهها و صدا و سیما آسیب خواهد زد و صدا و سیما را به سمت برنامه ورزشی خاص و محدود سوق خواهد داد که نتیجه نهایی آن تقلیل برنامه‌های وزشی صدا و سیما، تضعیف مسابقات ورزشی و در نهایت تنزل ورزش کشور خواهد بود. ضمن اینکه اختلاف نظر دولت و مجلس شورای اسلامی در نحوه تقسیم وجوه حاصله از این مصوبه اجرای آن را مشکل خواهد کرد و باعث اختلافات جدیدی بین باشگاهها، فدراسیونها و دولت خواهد شد. با عنایت به مراتب فوق و فقدان مصلحت ملزمه برای عدول از قانون اساسی مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار نگرفت.
همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تأکید بر اهمیت ورزش و ضرورت ارتقاء،سطح ورزش کشور تقویت و توسعه باشگاههای ورزشی و با توجه به اینکه صدا و سیما از بابت پخش مسابقات ورزشی در آمدی کسب نمی‌کند و هرگونه پرداخت به فدراسیونها ضرورتاً از محل بودجه‌های دولتی تأمین خواهد شد، توصیه می نماید دولت سهم مناسبی از بودجه کشور به ورزش اختصاص دهد.

امتیاز شما