امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
در نشست خبری نخستین جشنواره ملی تولیدات رادیویی زیارت اعلام شد:
در نشست خبری نخستین جشنواره ملی تولیدات رادیویی زیارت اعلام شد:

مهلت ارسال آثار، آخر دیماه/برگزاری جشنواره اسفندماه

مشاهده ۶۸۷
۱۳۹۸/۰۹/۱۸- ۱۲:۱۳
تعداد بازدید:687

نشست خبری نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت با حضور مدیرکل مرکز خراسان رضوی به عنوان رئیس این جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدای نشست خبری این جشنواره، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی و رئیس نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت با ارائه گزارشی از دستاوردهای رادیو زیارت گفت: این رادیو از تیرماه 97 تا کنون بیش از شش هزار ساعت کار تولیدی و 700 ساعت، برنامه خبری تخصصی ارائه داده و مهم‎ترین ویژگی آن کنداکتور چالاک، برنامه‌های کوتاه تاثیرگذار و متنوع و برون سپاری تولیدات است.
محسن نصرپور با اشاره به این که رادیو زیارت به لحاظ تجهیزات، به مراتب شرایط بهتری از رادیو صدای خراسان دارد، ادامه داد: 95 درصد مردم ایران می توانند از طریق دستگاه‌های دیجیتال ستاپ نوبت پخش شنونده رادیو زیارت باشند و امکان استفاده از رادیو برای 25 درصد مردم از طریق موج FM فراهم شده است.
وی انعکاس برنامه‌های آستان قدس، بنیاد پژوهش‎های اسلامی آستان قدس، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام رضا(ع) را جزو اولویت‎های برنامه‎سازی در رادیو زیارت برشمرد و گفت: انعکاس برنامه‌ها و حال‎وهوای حرم امام هشتم(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت شاهچراغ و مسجد جمکران از تلاش های هر روزه رادیو زیارت است.
نصرپور همچنین ارائه تولیدات موفق مربوط به بقاع متبرکه امامزادگان سراسر کشور با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، تولیدات سازمان حج و زیارت، ارائه خدمات به بنیاد بین‎المللی امام رضا(ع) و توجه به مقوله سوغات زائر را از موضوعات برنامه‌های رادیو زیارت برشمرد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی همچنین با اشاره به حضور سالانه 30 میلیون زائر در مشهد، گفت: این موضوع و خدمات انبوه و برنامه‎ریزی شهرداری برای ارائه خدمات به زائران، باعث شده همواره فعالیت‎های شهرداری مشهد، مورد توجه رادیو زیارت باشد و موضوعاتی مانند طرح مبدا تا مبدا، حساسیت بیشتر رادیو زیارت روی فعالیت‎های شهرداری مشهد را رقم بزند.
محسن نصرپور مدیرکل و رئیس نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت با اشاره به نقش دکتر علی دارابی معاونت امور استان‌ها در راه‎اندازی رادیو زیارت، تأکید کرد: این جشنواره با اهدافی مانند گسترش فرهنگ زیارت، برجسته سازی جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و شناسایی استعدادهای جدید در استان و کشور در موضوع زیارت برگزار می‌شود.
نصرپور در پاسخ به سوالی درباره میزان بودجه رادیو زیارت نیز اظهار کرد: قرار بود که منابع مالی و محتوایی رادیو زیارت به‎همت نهادهای مشارکت کننده در راه‎اندازی رادیو زیارت شامل آستان قدس رضوی، شورای اسلامی و شهرداری مشهد، استانداری و صداوسیمای کشور تامین شود، اما تاکنون کمک مالی از سوی این نهادها صورت نگرفته است و در حال حاضر صداوسیمای استان و رسانه ملی در حال تامین بودجه رادیو زیارت هستند.
وی افزود: بودجه ماهانه رادیو زیارت هم اکنون، 70 میلیون تومان است که با این بودجه باید یک رادیوی 24 ساعته با 50 نفر نیرو اداره شود، بنابراین ما به شدت کمبود اعتبار داریم و منتظر هستیم که خود استان این اعتبار را تامین کند. وی با اشاره به پیگیری‌ها در این خصوص گفت: در جلسه ستاد عالی جشنواره رادیو زیارت مسئولان استان از جمله استاندار و شهردار مشهد قول دادند که کمک کنند و امیدوار هستیم که با کمک آن‌ها هم رادیو زیارت و هم این جشنواره به نحو احسنت برگزار شود.
مدیر رادیو سراسری زیارت و دبیر جشنواره تولیدات رادیویی زیارت نیز در این نشست جزئیاتی درباره جشنواره پیش رو مطرح و اظهار کرد: علاقه‌مندان تا 30 دی برای ارسال آثار خود فرصت دارند و اختتامیه آن در نیمه اسفند برگزار می‌شود.
این جشنواره شامل بخش های «برنامه‌های ساده و ترکیبی»، «نمایش»، «خبر»، «موسیقی و نغمات»، «پژوهش ونویسندگی» و «فضای مجازی» است و شرکت‎کنندگان مجاز به ارسال سه اثر در هر یک از هفت بخش جشنواره هستند. ضمن آن که در خصوص زمان تولید این آثار محدودیتی وجود ندارد، فقط بخش موسیقی تولیدی محدود به بازه زمانی یک فروردین 97 تا به امروز است. هادی افشار صفوی با اشاره به این که تلاش می‌کنیم بیشتر آثار مربوط به حوزه مردمی‌باشد افزود: تاکنون 700 اثر دریافت شده که رتبه اول مربوط به بخش فضای مجازی و رتبه دوم مربوط به موسیقی و نغمات است.
شایان ذکر است جزئیات بیشتر و نحوه ارسال آثار به نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت در سایت www.ziarat.seda.ir  قابل مشاهده است.

امتیاز شما