امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

سرپرست دو شبکه رادیویی «جوان » و «فرهنگ» انتخاب شدند

مشاهده ۳۷۱
۱۳۹۸/۰۹/۲۴- ۱۶:۰۱

با حکم معاون صدای رسانه ملی، علیرضا مقصودی به عنوان سرپرست شبکه رادیویی جوان و علیرضا حبیبی به عنوان سرپرست شبکه رادیویی فرهنگ انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در آیین تکریم و معارفه مدیران شبکه‌های رادیویی جوان و فرهنگ که در تاریخ 24 آذر 98 برگزار شد، دکتر حمید شاه آبادی طی سخنانی با بیان اینکه مدیران سابق رادیوهای فرهنگ و جوان کارنامه ارزشمندی در طول خدمت خود داشته اند، گفت: نشست های معارفه و تکریم، سنتی پسندیده است که می تواند بستر امید آفرینی را برای روزهای آینده ایجاد می‌کند و با ترسیم چشم اندازی روشن حرکت به سوی اهداف کلان را تسهیل نماید.

معاون صدا با بیان اینکه رادیو خوشبختانه رو به جلو حرکت کرده و این پیشرفت کاملا محسوس است، گفت: آمارهای کمی و کیفی نشان می دهد که برنامه‌های رادیو تا چه حد در جامعه تاثیرگذار بوده است.

شاه آبادی در ادامه گفت: آقای سیفی، مدیر سابق رادیو جوان انسانی پر تلاش و جدی است و در این مدت تعامل بسیار خوبی را با هم داشتیم و به همت ایشان و تمام مدیران از گذشته تا به امروز، رادیو جوان توانسته شبکه ای پویا، فعال و دارای تعامل بسیار خوب با مخاطبان خاص خود باشد و اگر فردی مخاطب این شبکه هم نباشد با شنیدن برنامه‌های این شبکه حس جوانی در او تداعی می‌شد.

وی افزود: دکتر رحمانیان، مدیر سابق رادیو فرهنگ نیز چهره ای فرهنگی، فرهیخته و اهل قلم هستند که اشراف کامل به حوزه ادب و هنر دارند. وجود ایشان برای رادیو فرهنگ مغتنم بوده و خواهد بود به طوری که همچنان از تلاش ایشان برای غنای رادیو بهره خواهیم برد.

شاه آبادی با بیان اینکه بیشتر از شبکه‌های دیگر شنونده رادیو فرهنگ می‌باشد، ادامه داد: رادیو احتیاج به فصلی جدیدی دارد و این تحول نیازمند این است که بتوانیم فضای جدیدی را تجربه کنیم.

معاون صدا در خصوص انتصاب مدیران جدید در رادیو، اظهار داشت: در هیچ زمان با حرکت های عجولانه موافق نبوده ام و حتی المقدور نیز از تجربیات مدیران و ظرفیت های موجود در راستای اعتلای رسانه فاخر رادیو بهره برده و خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای تولیدات رادیویی ما نیازمند شناخت جدیدی هستیم، افزود: وجود نیروهای جوان در بخش های مختلف، لازمه پویایی هر شبکه می‌باشد و با تغییر و تحول از لایه‌های میانی، این چهره‌ها شناسایی خواهد شد و گروه دیگری از دوستان، فرصت حضور و بروز در فعالیت های رادیویی را به دست خواهند آورد. بنابراین باید بستر بالقوه ای برای شکوفایی این استعدادها وجود داشته باشد.

شاه آبادی با مخاطب قرار دادن سرپرستان جدید در دو شبکه مذکور گفت: امیدوارم با تغییر و تحولات جدید در این دو شبکه ما شاهد رخ دادن اتفاق های جدیدی باشیم.

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه همه ما بر سر سفره ای نشسته ایم که دیگران برای فراهم کردن آن تلاش های بسیاری کرده اند، گفت: نباید یادمان برود که چه کسانی با چه سختی‌ها و کوششی این مجموعه را فراهم کرده اند و رسانه را به این نقطه، رسانده اند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های رادیو جوان صاحب مدل و سبک منحصر به خود است به طوری که با شنیدن برنامه‌های این شبکه رادیویی می توانیم متوجه نوع تفاوت برنامه سازی در رادیو باشیم.

برنامه‌های رادیو فرهنگ نیز از سبکی فاخر برخوردار است که بایستی در آینده تقویت شوند. انتظار می رود رادیو نقش آفرینی بیشتری برای تغییر این شرایط در کشور داشته باشد. رادیو باید خلاقانه انحصارها را بشکند و این کاری است که بر عهده مسئولان رادیو می‌باشد.

خداحافظی در اوج

دکتر صادق رحمانیان مدیر سابق رادیو فرهنگ در جلسه تودیع خود با بیان سخنانی گفت: خدا را شاکر هستم که بعد از پنج سال مدیریت در رادیو فرهنگ، در اوج با رادیو خداحافظی می‌کنم. امیدوارم دوستان دیگری که در خدمت رادیو هستند، بتوانند راه ما را ادامه بدهند.

طلب حلالیت به خاطر مدیریتی سختگیرانه

علی سیفی مدیر سابق رادیو جوان نیز ضمن تشکر از مدیران و کارکنان شبکه رادیویی جوان، گفت: امیدوارم با شیوه مدیریت سختگیرانه من، من را حلال کنید. رادیو جوان حاصل تلاش 18 ساله من است. در اواخر دوره هشت ساله در این رادیو به آمار جالبی در برنامه سازی رسیدم تا جایی که برنامه‌های کوتاه این شبکه در جشنواره چهاردهم رادیو نیز جایزه گرفت.

جریان سازی در حوزه فرهنگ

علیرضا حبیبی سرپرست فعلی رادیو فرهنگ از اعتمادی که دکتر حمید شاه آبادی برای تصدی مدیریت این شبکه رادیویی به ایشان داشته اظهار قدردانی و سپاسگزاری نمود و گفت: ان شاء الله بتوانیم با همکاری مدیران و کارمندان شبکه فرهنگ حرکتی نو را در حوزه فرهنگ، شاهد باشیم.

نگاه نوی رادیو جوان

علیرضا مقصودی سرپرست فعلی رادیو جوان نیز طی سخنانی از ماموریت و نگاه جدید این شبکه رادیویی سخن به میان آورد و گفت: نگاه ما توجه به گام دوم انقلاب اسلامی است. بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جوانان میدان دار اصلی جامعه هستند، رادیو جوان وظایفی دارد که بایستی به سمت فضای پر طراوتی که گام دوم انقلاب ترسیم کرده است، حرکت کند. امید آفرینی در بین جوانان جزء وظایف ماست که الحمدالله رادیو جوان به آن سمت حرکت کرده است. مقصودی با اشاره به حکم خود و مطالبات دکتر شاه آبادی، گفت: توجه به خلاقیت ها و شکوفایی جزو الویت رادیو جوان است و ما قطعا از ظرفیت های بالفعل و بالقوه استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه بالابردن سطح کیفی برنامه‌ها و مهمتر از آن، توجه به امتداد پیام در رادیو در دستور کار ما خواهد بود.

حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا ضمن تشکر از تلاش ارزشمند آقای سیفی و دکتر رحمانیان به سوابق آقای مقصودی اشاره کرد و گفت: معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم اقتصادی، مشاور قائم مقام صدا و سیما، مشاور عالی رسانه ای و معاون رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، مشاور رئیس مرکز بسیج و مدیر تولید و فنی صدا و سیما و مدیریت گروه ورزش و جامعه رادیو ورزش از سوابق ایشان است. فاتحی در ادامه این جلسه به سوابق دکتر حبیبی از جمله، مدیریت رادیو امداد و انقلاب، مدیر طرح و برنامه اداره کل نغمات آئینی، مدیر رادیو نوا، معاونت صدای مرکز اراک و در شبکه تهران به مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی و اطلاعات و برنامه ریزی اشاره کرد.

در پایان جلسه و در فضایی خاطره انگیز از سال ها زحمات آقایان سیفی و رحمانیان توسط معاون صدای رسانه ملی و مدیران شبکه‌های رادیویی و همکاران هر دو شبکه تقدیر و حکم مسئولیت دو سرپرست جدید توسط معاون صدا اعطا شد.

امتیاز شما