امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
حسام منظور بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون:
حسام منظور بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون:

آقای ترامپ! شما تاریخ را به درستی مطالعه نکرده‌اید!

مشاهده ۵۸۳
۱۳۹۸/۱۰/۱۵- ۱۴:۳۴
تعداد بازدید:583

حسام منظور بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون در صفحه مجازی خود خطاب به دونالد ترامپ نوشت: آقای ترامپ شما در جایی اظهار کرده‌اید، ایرانیان هرگز در جنگی پیروز نشده‌اند! به شما توصیه می‌کنم تاریخ این سرزمین را بخوانید تا بدانید ایران،‌سرزمین پهلوانان و شهریاران جهانگشاست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسام منظور، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون در صفحه مجازی خود در اینستاگرام امروز، پیامی‌به منظور شهادت سردار قاسم سلیمانی و جنایت آمریکا بدین مضمون منتشر کرد:
«آقای ترامپ! شما احتمالا تاریخ را به درستی مطالعه نکرده‌اید. البته بعید می‌دانم در زمینه‌های دیگر هم مطالعات زیادی داشته باشید، این فقر را می‌توان از ادبیات شما به راحتی دریافت کرد.
در جایی اظهار نموده‌اید ایرانیان هرگز در جنگی پیروز نشده‌اند! به شما توصیه می‌کنم تاریخ این سرزمین علی الخصوص تاریخ جنگ‌های ایران و روم را بخوانید تا بدانید ایران، سرزمین پهلوانان و شهریاران جهانگشاست. البته ایرانیان خصایص دیگر نیز دارند و آن منش جوانمردی است، خصلتی که شما از آن بی‌بهره‌اید و بزدلانه به جای رودرویی در میدان‌ها، شخصیت‌ها را ترور می‌کنید.
اگر در تاریخ ایران شکستی هم بوده به دلیل همین منش جوانمردی است. ایرانیان همیشه از روبرو و در میدان نبرد بوده، البته من برعکس شما به خواندن تاریخ علاقه مندم و تاریخ آمریکا را به دقت خوانده‌ام و می‌دانم تاریخ جنگ‌های شما پر از کشتارهای ناجوانمردانه است، قتل عام مردم بی دفاع درسدن و هامبورگ با بمب‌های ناپالم در پایان جنگ جهانی فقط برای زهرچشم گرفتن از مردم آلمان در حالیکه سرنوشت جنگ مشخص شده بود، قتل عام هسته‌ای مردم ژاپن، قتل عام مردم ویتنام با انواع سم‌های شیمیایی، کشتن مرد بی دفاع در افغانستان و عراق، همکاری در اعدام ناجوانمردانه ارنستو چه گوارا در بولیوی و سایر مبارزین جهان و همراهی در اشغال غیر قانونی ایران در پایان جنگ جهانی دوم علی رغم اعلام بی طرفی ایران و همراهی با صدام در ریختن خون صدها هزار جوان برومند ایرانی در دوران جنگ و کلکسیونی از کشتار مردم غیر نظامی و کودتا در سراسر دنیا و دهها مورد دیگر.
باز هم شما را دعوت می‌کنم به مرور تاریخ، قطعا تاریخ درس‌های بسیار برای همه ما خواهد داشت.

امتیاز شما