امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در ایام فاطمیه

مشاهده ۶۵۱
۱۳۹۸/۱۰/۱۸- ۱۵:۰۳

شبکه‌های رادیویی همزمان با ایام فاطمیه، ویژه برنامه‌هایی را با رویکرد معرفی شخصیت آن بزرگوار و الگوسازی از زندگی وی برای مخاطبان پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های رادیویی در مجموع با 761 برنامه به مدت 273 ساعت به موضوع  ایام فاطمیه می‌پردازند که از این میزان برنامه، 97 برنامه به مدت 60 ساعت به صورت ویژه است.

رادیو ایران

رادیو ایران به مناسبت ایام فاطمیه، تعداد 47 برنامه به مدت 20 ساعت پیش‌بینی کرده‌ که از این میزان برنامه 4 عنوان برنامه به مدت 10 ساعت به صورت ویژه خواهد بود. مجله رادیویی«به نام عشق» با هدف شناخت حضرت فاطمه(س) روشن کننده مسیر زندگی، « دور عاشقان» با بررسی وصیت حضرت فاطمه زهرا (س)،«عشق نام دیگر توست» با بیان ادب در کلام حضرت فاطمه زهرا (س) و معرفی کتب تألیف شده درباره حضرت و توضیح درباره مضامین کتب و «باغ ارغوان» با پخش موسیقی‌های مناسب ویژه ایام شهادت پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ نیز تعداد 32 برنامه را به مدت17 ساعت تدارک دیده که تقدیم شنوندگان می‌کند. مجله رادیویی«برگ‌های ارغوانی» با هدف شخصیت‌شناسی و معرفی کتاب، برنامه« عقیق و ارغوان» با بررسی اشعار فاطمی در منقبت حضرت فاطمه زهرا(س) و برنامه گفت‌وگو محور «نگاهی به آینه» به مدت 3 ساعت پخش می‌شود.

رادیو جوان

رادیو جوان نیز به مناسبت ایام فاطمیه، تعداد 24 برنامه را در قالب 14 عنوان و به مدت 10 ساعت تولید کرد. ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا(س) با هدف شناخت حضرت زهرا(س) معیاری برای زندگی بهتر، برنامه« تطهیرکوثر» با بیان صفات و خصوصیات پیروان حضرت زهرا(س)، «شور شیدایی» و « زخمه» با پخش موسیقی متناسب این ایام و «اشک باران» با رویکرد آموزه‌های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا(س) در امر ازدواج از رادیو جوان شنیده می‌شود.

رادیو معارف

همچنین رادیو معارف 69 برنامه را به مدت 22 ساعت تدارک دیده که از این میزان1 عنوان برنامه به مدت 1 ساعت به صورت ویژه خواهد بود. مجله رادیویی«شهیده ولایت» سیره سیاسی حضرت زهرا(س) را مرور می‌کند.

رادیو ورزش

رادیو ورزش تعداد 3 برنامه را در قالب3 عنوان و به مدت 4 ساعت پیش بینی کرده که از این میزان برنامه 1 عنوان برنامه به مدت 1 ساعت به صورت ویژه است. مجله رادیویی « یاس بقیع» تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) است که مطالبی در خصوص سیره تربیتی و ویژگی‌های اخلاقی ایشان همچنین نوحه پخش می‌شود.

رادیو نمایش

رادیو نمایش تعداد 65 برنامه را به مدت 27 ساعت برای ایام فاطمیه پیش‌بینی کرده که از این میزان، 4 عنوان برنامه به مدت 14 ساعت به صورت ویژه است.

«نمایشنامه‌ای برای طوبی» با موضوع دختری که به تئاتر علاقمند است و برای شهادت حضرت زهرا(س) نمایشی روی صحنه می‌برد و نمایش «ویژه شخصیت، شان و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) و داستان گردنبند» از جمله این برنامه‌هاست.

رادیو تهران

رادیو تهران هم تعداد 44 برنامه به مدت 25 ساعت تولید کرده است. برنامه گفتار محور «عطر خدا» با موضوع شناخت حضرت زهرا(س) به عنوان معیاری برای زندگی بهتر و برنامه « یاس بی نشان» با موضوع تفسیر و تبیین معارف فاطمی از برنامه‌های این شبکه است.

رادیو سلامت

همچنین رادیو سلامت 12 برنامه را به مدت 5 ساعت تدارک دیده است. ویژه برنامه«شهادت حضرت زهرا(س)» به چگونگی الگوبرداری از بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) می‌پردازد.

رادیو گفت‌وگو

رادیو گفت‌وگو تعداد 72 برنامه را در قالب 10 عنوان و به مدت 33 ساعت پیش بینی کرده که از این میزان برنامه 3 عنوان برنامه به مدت 5 ساعت به صورت ویژه است. برنامه‌های «ریحان» با بیان ترویج فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی، «ویژه شهادت حضرت فاطمه(س)» با محور گفت‌وگو با کارشناسان مذهبی درخصوص سبک زندگی حضرت فاطمه(س) و زندگی ایشان و « فردای بهاری» برای منتظران فاطمی‌به این مناسبت پخش می‌شود.

رادیو قرآن

رادیو قرآن هم تعداد 33 برنامه را در قالب7 عنوان و به مدت 10 ساعت تولید کرد. ویژه برنامه روز «شهادت حضرت زهرا(س)» به بررسی شخصیت و فضائل اخلاقی حضرت زهرا (س) و نقش ایشان در استواری و حمایت از اسلام و گسترش تشییع، بررسی القاب حضرت زهرا (س) و الگو قرار دادن ایشان به عنوان سرور زنان جهانیان و پیروی از ایشان در زندگی می‌پردازد.

رادیو اقتصاد

گفتنی است رادیو اقتصاد تعداد 33 برنامه را برای ایام فاطمیه پیش بینی کرده است . در ویژه برنامه «شهادت حضرت فاطمه(س)» اقتصاد در کلام و سیره حضرت فاطمه(س) بررسی می‌شود.

رادیو صبا

رادیو صبا نیز تعداد 14 برنامه را در قالب 3 عنوان و به مدت 1 ساعت و 45 دقیقه تهیه کرده، که از این میزان برنامه 1عنوان برنامه به صورت ویژه است. «همپای صبا» مسابقه پیامکی است که به موضوع فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) می‌پردازد.

ایرانصدا

همچنین ایرانصدا تعداد 313 برنامه را در قالب 7 عنوان و به مدت 34 ساعت تدارک دیده، که از این میزان برنامه 1 عنوان برنامه به مدت 2 ساعت به صورت ویژه است. بخشی از کتاب «علی از زبان علی» به وقایع دوران رحلت حضرت رسول( ص) تا شهادت حضرت زهرا (س) می‌پردازد.

پخش سرود مذهبی کودکانه از گروه کر به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا، خوانش داستانی کودکانه در مورد پوشش با صدای مریم نشیبا و پخش مداحی‌هایی از محمود کریمی، مهدی رسولی، سلحشور، میثم مطیعی، میرداماد، حسن خلج، محمدرضا طاهری و بنی فاطمه از بخش‌های دیگر برنامه‌های ایرانصداست.

رادیو پیام

همچنین رادیو پیام نیز 57 ساعت برنامه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) ، در قالب متن و موسیقی پیش‌بینی کرده است. معرفی کتاب در خصوص حضرت فاطمه (س)، پخش سخنان بزرگان درباره حضرت فاطمه (س)، انعکاس عزاداری مردم در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روایات، احادیث ائمه و حضرت فاطمه زهرا(س) از مهمترین موضوعات اشاره شده در این برنامه‌ها ست.

امتیاز شما