امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت وگوی بی واسطه عوامل سریال وارش با مخاطبان مطرح شد:
در گفت وگوی بی واسطه عوامل سریال وارش با مخاطبان مطرح شد:

«وارش» عاشقانه‌ای در بستر تاریخ با تکیه بر همبستگی قومی‌بود

مشاهده ۳۴۶
۱۳۹۸/۱۰/۳۰- ۱۵:۱۶
تعداد بازدید:346

عوامل سریال «وارش» که از اواسط آذر، در کنداکتور پخش شبانگاهی شبکه سه سیما قرار گرفته بود، مهمان واحد 162 اداره ارتباط با مخاطبان شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نشستی که در اداره کل روابط عمومی‌برگزار شد در کنار  احمد کاوری و محمد رضا تخشید کارگردان و تهیه کننده سریال و کامبیز دارابی مجری طرح، علیرضا جلالی‌تبار، نیلوفر شهیدی، ساناز سماواتی، آوا داردیت و رامین راستاد حضور داشتند و درباره متن و حاشیه پخش این مجموعه به سوالات پاسخ دادند.

همدلی و همراهی با اقوام مختلف

احمد کاوری کارگردان این سریال گفت: این سریال برخلاف فضایی که در ابتدا برایش ایجاد شد، اقوام مختلف را گردهم آورده و درامی ساخته که در آن کاراکترهای مثبت و منفی وجوه خودشان را نشان داده‌اند. قصد ما از این سریال گردآوردن اقوام مختلف و همدلی و همراهی آن‌ها بوده است که در پلان آخر نیز ما خانه‌ای را نشان می‌دهیم که افراد دورهم جمع شده‌اند.

وی درباره بازخورد مخاطبان از این سریال اظهار کرد: باتوجه به اینکه به شخصه تجربه زندگی با اقوام مختلف داشتم، میخواستم بگویم تمام ایران خانه من است و این پیام را از مخاطبان دریافت کردم. همین موضوع نشان می‌دهد همه ما جدا از هر قومیتی که داریم، ایرانی هستیم هرچند هر کسی به فراخور برداشت‌های شخصی خودش را از قصه را داشته اما پیام اصلی کار وحدت و اتحاد مردم بود که امروز آنها در تماسهای تلفنیشان به آن اشاره کردند.

وی درباره داستان سریال که برداشتی از رمان مهاجران است، گفت: هنر اقتباس این است که ما قصه‌ای را ایرانی کنیم که در این اثر سعی کردیم این کار را انجام دهیم. علاوه بر این اتفاق سبب می‌شود که مخاطبان این رمان را بخوانند و حتی از آن اقتباس‌های دیگری انجام شود که به ادبیات ما کمک کند.

به لهجه شمالی وفادار بودم

رامین راستاد بازیگر نقش شاهپور درباره علاقه مخاطبان به این سریال گفت: این سریال از قسمت سوم و چهارم تاثیر خودش را روی مردم گذاشت. چراکه در مدت فیلمبرداری هرجا می‌رفتم، مردم ما را با وارش می‌شناختند که نشان می‌دهد این کار موفق بوده است. مدت‌ها بود کار سختی بازی نکرده بودم و به نظر من این کار جز آثار فاخر تلویزیون به شمار می‌آید.

ساناز سماواتی نیز گفت: نقش نیره برای من همان قدر دوست‌داشتی و مهم بود که برای مخاطبان شبکه سه اهمیت داشت و امروز با پیام هایی که شنیدم حس خوبی داشتم.

همبستگی ملی در کنار همدلی قومی

علیرضا جلالی تبار در خصوص استقبال مخاطبان از این سریال گفت: امروز از شهرهای مختلف با من تماس گرفتند و از نقش یوسف گفتند.من تجربه حضور در 162 را دوست دارم و خوشحالم که مردم این سریال را دوست داشتند و این علاقه را از زبان خودشان شنیدم.

وی افزود: ما ملت عشق و همبستگی هستیم چون با هم مدارا می‌کنیم. این سریال به نوعی اشاره به این همبستگی و عشق داشت و همدلی اقوام مختلف را به نمایش گذاشت.

جلالی تبار که کارش را با روزنامه نگاری و نقد آثار تلویزیونی شروع کرده و با ورود به عرصه نمایش و بازیگری نگاه ژرف تری به سریال هایی که روی انتن می روند دارد  درباره شباهت شخصیت وارش به ستایش گفت: ما در هنرهای نمایشی 36 وضعیت بیشتر نداریم مسلما شباهت در همه اثرها وجود دارد و تکرار این 36 وضعیت به معنای کپی‌برداری نیست. وارش دو سه نقطه مثبت دارد اینکه به سنت اقتباس برگشتیم؛ سنت خوبی است که قرار بود در سطح تله فیلم به آن پرداخته شود و به کمک هنرمندان بیاید. ما در این سریال به سمت ادبیات و موقعیت‌هایی شناخته نشده، رفتیم و میراث زبان و جشن‌های عمومی را در عرصه عمومی نشان دادیم.

نسرین بابایی هم گفت: امروز در گفت و گو با مخاطبان همه از این نقش تشکر کردند. در زمان پخش سریال بارها تماس‌هایی داشتم که می‌گفتند تو؛ من را بازی کردی. همین موضوع نشان می‌دهد که وارش موفق بوده است. وارش مادر ایرانی است که اثر انگشت خودش را دارد.

نیلوفر شهیدی نیز در ادامه گفت: شکوفه مظهر یک زن مقاوم و محکم نسبت به عقاید خود بود. مادر این خانواده با وجود تمام دغدغه‌های خودش دختری همانند خود تربیت کرد. با این تفاوت که دخترش قدری قدرتمندتر بود.

این سریال در مدت بیش از یک ماهی که روی آنتن رفت به دلیل داستان پرفراز و نشیب تاریخی و عاشقانه‌اش توانست نظر مخاطبان را جلب کند و تا جایی پیش رفت که در نظرسنجی دی ماه توسط رسانه ملی، پربیننده ترین سریال تلویزیون با1/36 مخاطب و با رضایت 5/86  شد. «وارش» که اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» نوشته «هاوارد فاست» نویسنده پرآوازه امریکایی است، داستانش را از دهه ۳۰ خورشیدی روایت می‌کند و قصه‌ای پرفراز و نشیبی را به تصویر می‌کشد که در ادامه به دهه کنونی نیز می‌رسد. به دلیل همین استقبال بود که عصر سی‌‌ام  دی به دعوت اداره کل روابط عمومی رسانه ملی، عوامل سریال با حضور در واحد 162 بدون واسطه با مخاطبان این سریال گفت‌وگو کردند و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

امتیاز شما