امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر انقلاب اسلامی ایران و تاثیرات آن

مشاهده ۴۲۳
۱۳۹۸/۱۱/۰۶- ۱۳:۳۳

تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر مردم و کشورهای منطقه، موضوع بحث، این قسمت از برنامه «نوافذ» شبکه العالم با حضور کارشناسان و پژوهشگران سیاسی حاضر در استودیو است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ناجی صفا؛ نویسنده و پژوهشگر سیاسی، خلیل نصرالله؛ نویسنده و پژوهشگر سیاسی، سمیر لوبانی؛ مسئول سیاسی جبهه مردمی آزادی فلسطین در لبنان و دکتر حسان الزین؛ پژوهشگر سیاسی، میهمانان میزگرد برنامه «نوافذ» امشب یکشنبه 6 بهمن، با موضوع انقلاب اسلامی ایران و تاثیرات آن می‎شوند.
ناجی صفا، با تاکید بر این موضوع که انقلاب اسلامی ایران مفهوم دیگری از اسلام را به مردم شناساند که قبلاً به عنوان یک فکر و انجام فرایض دینی محدود بود، می‎افزاید؛ سیمایی که از اسلام با آمدن انقلاب اسلامی ظهور و بروز جهانی یافت، اسلام سیاسی بود که قدرت‎های غرب و شرق را دچار واهمه کرد.
ناجی صفا تاکید کرد که بسیاری از اندیشمندان و سیاستمداران و دولت‌های منطقه نتوانستند عمق پیام اسلام در آزادی و حفظ کرامت انسان‌ها را درک کنند و بدین ترتیب انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) اختلاف جدی بین نگرش اسلام سیاسی و نگرش اسلامی‌که قبل از آن در منطقه وجود داشت، به وجود آورد. او تاثیر انقلاب اسلامی را در تبیین مفاهیم رفتاری، سیاسی، وحدت جامعه، آزادی و کرامت جامعه موفق ارزیابی می‎کند.
دیگر کارشناسان نیز نظرات خود در باب موضوع فوق ارائه می‌کنند که مخاطبان می‎توانند امشب بیننده آن باشند.
برنامه «نوافذ» تولید دفتر شبکه العالم در بیروت با اجرای حنان ضیا، امشب 6 بهمن، ساعت 21:30 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود.

امتیاز شما