امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازگشت شکوهمند امام خمینی (ره) به ایران به روایت هیسپان تی وی

مشاهده ۲۸۵
۱۳۹۸/۱۱/۰۶- ۱۴:۵۱

در این قسمت از برنامه «این هفته در تاریخ» (Esta semana en la historia) از شبکه هیسپان تی وی به آغاز ساخت برج ایفل، ثبت اولین خودرو با موتور احتراق داخلی به‎همت کارل لنز، ترور مهاتما گاندی، بازگشت شکوهمند امام خمینی (ره) بعد از 15 سال تبعید به ایران و ادای سوگندهوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزئلا پرداخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «این هفته در تاریخ» که به مرور مهم‌ترین اتفاقات در تاریخ اشاره دارد و رویدادها را با استفاده از تصاویر آرشیوی و نریشن برای مخاطبان توضیح می‎دهد، در این قسمت آغاز ساخت برج ایفل در میدان شان دو مارس پاریس که از سال 1887 آغاز شد و حدود دوسال و دو ماه به طول انجامید، بررسی می‎شود.
در بخش دیگر این برنامه به مرور تصاویر و اطلاعات مربوط به ساخت اولین خودروی مجهز به موتور احتراق داخلی توسط کارل بنز، نابغه خودروسازی جهان پرداخته می‎شود و در بخشی دیگر نگاهی ‎می‎شود به ترور مهاتما گاندی که در تاریخ 30 ژانویه 1948 در دهلی نو کشته شد. در ادامه این برنامه، بازگشت امام خمینی (ره) به ایران در 12 بهمن ماه 1357 طی استقبالی باشکوه که از آن به عنوان یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ معاصر ایران یاد می‌شود، نیز مرور خواهد شد.
در بخش دیگر این برنامه نیز به مراسمی‌ پرداخته می‌شود که در جریان آن هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا اولین بار به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد.
«این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه‌های هیسپان تی وی در طول هفته از دوشنبه تا یکشنبه در چند نوبت از هیسپان تی وی پخش می‌شود.

امتیاز شما