امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

گشت و گذاری در ارمنستان

مشاهده ۲۸۰
۱۳۹۸/۱۱/۰۸- ۱۴:۱۰

حسن حمزه‎نژاد، جهانگرد و ایرانگرد، در برنامه «سفرنامه‎خوانی» رادیو فرهنگ، از تجربیات چند روز گشت و گذار خود به ارمنستان می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه «حسن حمزه‎نژاد» دیدنی‌های ارمنستان را معرفی می‌کند.
قدمت کشور ارمنستان به ۳۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در ابتدا مردمان این کشور در طول تاریخ در بخش وسیعی از کوه‌ها و دره‌های شرق آناتولی و قفقاز جنوبی (ارتفاعات ارمنستان) ساکن شده بودند. تاریخ کشور ارمنستان در طی سالیان سال تحت تصرف قدرت‏‎های بزرگ بوده است و بخش‎های غربی این کشور برای مدت‎های طولانی تحت حکومت بیزانس یا عثمانی‌ها قرار داشت. همین طور بخش‎های شرقی این کشور تحت حاکمان فارسو روس نیز بوده است. ارمنستان برای مدت طولانی، جرئی از ایران بود و قسمتی از فرهنگ خود را از ایران باستان به ارث برده است. ارمنستان در جاده ابریشم قرار داشت از این رو ارمنی‌ها شبکه‎ای را از جوامع تجاری از شرق آسیا به ونیز، ساختند. در نهایت با رشد ناسیونالیسم، ارامنه هزینه‌های سنگینی را برای دین و ثروتشان پرداخت کردند.
در برنامه سه شنبه 8 بهمن «سفرنامه‎خوانی» حمزه‎نژاد درباره ورود از مرز زمینی به ارمنستان توضیح می‎دهد و چهارشنبه 9 بهمن، سری به کاپان بزرگترین شهر این کشور می‎زند و در ادامه پنجشنبه شب همراه با وی، از دیدنی‌های ایروان و دریاچه سوآن مطلع می‌شویم.
برنامه «سفرنامه‎خوانی» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی الهه بیات است که از شنبه تا پنجشنبه، هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما