امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پاسخ به نشر اکاذیب و افترای بولتن نیوز به رسانه ملی

مشاهده ۵۶۴
۱۳۹۸/۱۱/۱۳- ۲۰:۱۹

در پی انتشار گزارشی یک سویه و غیرحرفه‌ای در سایت «بولتن نیوز»، اداره کل روابط عمومی رسانه ملی جوابیه‌ خود به این مطلب را برای این رسانه برخط ارسال کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:

گزارش یک سویه و سطحیِ منتشر شده روی سایت بولتن‌نیوز با چیدن گزاره‌هایی کنار هم تلاش کرد تا حیثیت حرفه‌ای روابط عمومی رسانه ملی را خدشه‌دار نماید. در این گزارش، گزاره‌ها در قالب تبلیغات سیاسی، مبتنی بر ادعاهایی بی‌اساس و بدون سند متقن یا محکمه‌پسند، صرفا با آنچه تماس با یک حساب کاربری در فضای مجازی خوانده شده، به مخاطب ارائه شده است. حال آنکه مشخص نیست این حساب کاربری چه کسی هست و اسکرین‌شات از یک چت خصوصی چقدر می‌تواند به اصطلاح فوتوشاپی نباشد.

اگر پرونده جعلی بودن این گزاره بولتن‌نیوز را در همین جا ببندیم، آنچه باید مد نظر داشت این است که حداقل استانداردِ کاریِ یک رسانه، یک طرفه به قاضی نرفتن است و همان طور که در آن فیلم مشخص است، در هیچ جای این گزارش یک سویه، تماسی با روابط عمومی رسانه ملی گرفته نشده است.

در این گزارش، به مدیرکل محترم روابط عمومی رسانه ملی افترا زده شده که با «خانواده‌های شهدا» تماس گرفته و آن‌ها را تحت فشار قرار داده است. این ادعای به ظاهر دوستان، مصداق قاعده «البینه علی المدعی» است که اگر نیاز باشد در دادگاه صالحه این ادعا را پیگیری خواهیم کرد، اما اولا ایشان با «خانواده‌های شهدا» تماس نگرفته‌اند و این مهم بر عهده مجموعه‌ای در روابط عمومی قرار گرفته بوده و ثانیا، با در نظر داشتن این ماموریت برای آن مجموعه، این سوال مطرح است که استمزاج و پیگیری دغدغه جمعی از خانواده معزز و معظم شهدا پس از صدور بیانیه‌ای که در آن نظرشان را در خصوص برخی برنامه‌های رسانه ملی اعلام کرده‌اند، کجا و اتهام بی‌شرمانه ارعاب این عزیزان کجا؟!

در جای دیگری از این گزارش، با وجود به نمایش در آوردن پیام مدیرکل روابط عمومی سازمان در فضای مجازی و واضح بودن اینکه ایشان نامی از شخصی به میان نیاورده‌اند، دم خروس یک‌سویه‌نگری و سوگیری منفی و غیرحرفه‌ای بولتن‌نیوزی‌ها بیرون می‌زند و آن، جایی است که مدعی می‌شوند در این پیام (که به وضوح پیش روی بیننده قرار دارد)، ایشان به آن شخص که گویا مورد حمایت این سایت است، «تهمت» زده‌اند.

با ابراز تاسف از چنین روند غیراخلاقی آن هم در نخستین دهه فجر گام دوم انقلاب اسلامی و با در نظر داشتن اغراض سیاسی در آستانه انتخابات دوم اسفند، این جوابیه را به مخاطبان سایت بولتن‌نیوز پیشکش‌ می‌کنیم و امیدواریم با تقوای الهی، مشی حرفه‌ای و حرکت در مسیر انقلاب، جلوی انتشار اخبار جعلی و آلوده به انواع اغراض، گرفته شود.

امتیاز شما