امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«داستان کافی» را در شبکه افق بشنوید

مشاهده ۱۱۷۷
۱۳۹۸/۱۱/۱۶- ۱۵:۳۸

«داستان کافی» مستندی درباره زندگی حجت الاسلام مرحوم کافی، چهارشنبه 16 بهمن از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «داستان کافی» مستندی درباره زندگی حجت الاسلام کافی به همت اداره تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با نویسندگی و تهیه کنندگی امین سعادتی و کارگردانی حنظله تاج الدینی تولید شده است.

این مستند برای پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه 16 بهمن ساعت 22:30 در نظر گرفته شده است. تکرار «داستان کافی» را می توانید روز بعد ساعت 10:30 از همین شبکه تماشا کنید.

روایت های دولت موقت «برای تاریخ» معاصر

سری دوم مجموعه مستند «برای تاریخ»، روایتی است از واقعیت های موجود در ایران طی دوران پهلوی، واقعیت هایی که در کتاب های تاریخی کمتر به آنها پرداخته شده و برای دست یافتن به ماهیتشان باید به تاریخ شفاهی رجوع کرد. این مستند به روایت شاهدان عینی از وقایع انقلاب می‌پردازد و در این قسمت به شکل گیری انقلاب و تشکیل دولت موقت اشاره دارد. در ادامه مستند به ابعاد مختلف شکل گیری دولت موقت به ریاست مهدی بازرگان و تشکیل کابینه و مواضع امام خمینی در آن دوران پرداخته می‌شود همچنین به مشکلات این دوران و تاریخچه بازرگان و فعالیتش اشاره جزئی دارد و اینکه در اوایل انقلاب چه فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشتیم. «برای تاریخ» با تهیه کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی، چهارشنبه 16 بهمن ساعت 19:00 و تکرار آن ساعت 12:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

متفکر انگلیسی از پیامدهای انقلاب اسلامی می‌گوید

کریس هیور یکی از اندیشمندان انگلستان است که مطالعات فراوانی پیرامون تاریخ معاصر در خاورمیانه داشته و انقلاب اسلامی را نیز به خوبی مورد کند و کاو قرار داده است. مستند «دور و نزدیک» در هفتمین قسمت به گفت وگو با این شخص نشسته است. او در این مصاحبه از عوامل شکل گیری و نیز پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان می‌گوید. «دور و نزدیک» چهارشنبه 16 بهمن ساعت 22:00 و تکرار آن ساعت 14:00 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

«شاهد عینی» دهه 60 مهمان شبکه افق شد

مجموعه گفت وگو محور «شاهد عینی» روایتی شفاهی از اتفاقات دهه 60 شمسی، طی ایام الله دهه فجر از شبکه افق پخش می‌شود. در سومین قسمت این مجموعه، اکبر بیاتی حضور خواهد داشت. «شاهد عینی» با تهیه کنندگی محسن دریا لعل و کارگردانی مهدی محمدخانی، دهه فجر امسال هر شب ساعت 20 و تکرار آن ساعت های 1:00، 8:00 و 15:30 روز بعد روی آنتن شبکه افق می رود.

روایت های محسن رفیق دوست از چند دهه زندگی

سری سوم مجموعه مستند پرتره «شما که غریبه نیستید» به معرفی افراد شاخص انقلابی و پشت صحنه زندگی آنها و همراهی با آنها و خانواده این افراد می‌پردازد. در چهارمین قسمت، به زندگی محسن رفیق دوست پرداخته می‌شود. او متولد 1319 از جمله افرادی بود که نقش برجسته ای در مبارزه با رژیم پهلوی داشته و بلافاصله با پیروزی انقلاب اسلامی ایران وارد صحنه شده و در بهمن 1357 راننده خودرو امام خمینی (ره) در بدو ورود به ایران بوده است. وی در زمان دفاع مقدس ابتدا مسوول تدارکات سپاه و بعد وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دولت وقت بوده است . او یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و بسیاری او را پدر موشکی ایران می نامند. تهیه کنندگی «شما که غریبه نیستید» را عبدالله حاجی محمدی بر عهده دارد؛ این مستند در ایام الله دهه فجر انقلاب، هر روز ساعت 17:00 روی آنتن می رود و تکرار آن هم برای پخش در ساعت 7:30 روز بعد در نظر گرفته شده است.

امتیاز شما