امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

طنین همدلی، حضور و حماسه در رادیو انتخابات

مشاهده ۷۳۳
۱۳۹۸/۱۱/۲۸- ۱۲:۰۲

همزمان با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و گرم‌تر شدن تنور انتخابات پخش رسمی رادیو انتخابات معاونت صدای رسانه ملی از 23بهمن آغاز شد. ابوالفضل نوروزی سکان هدایت این رادیو را در دست دارد او در خصوص برنامه‌ها و رسالت اصلی این شبکه با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی گفت‌وگو کرده است که می‌خوانید:

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ابوالفضل نوروزی مدیر گروه سیاسی اجتماعی رادیو گفت‌وگو است و اکنون مدیریت رادیو انتخابات را بر عهده گرفته است.

از آغاز به کار این رادیو چه برنامه‌هایی روی آنتن رفته است؟

در کنداکتور رادیو انتخابات 4 بخش برنامه زنده داریم. بخش اول جنگ صبحگاهی از ساعت 7 تا 9 صبح با محور اطلاع‌رسانی و آخرین تحولات انتخابات از این رادیو پخش می‌شود. بررسی نماینده اصلح، اخلاق انتخابات و موضوعات اجتماعی از جمله عدالت و انصاف نیز در این برنامه مطرح می‌شود. بخش دوم هم با عنوان «زنده باد مردم» از ساعت 10 تا 12 شنونندگان رادیو انتخابات را همراهی می‌کند. این برنامه به الگوهای گفت‌وگو در خانواده‌ها، رای اولی‌ها، جوانان و زنان در انتخابات اختصاص دارد. جنگ عصرگاهی نیز از ساعت 15 تا 18با مباحث مجلس قوی و نماینده اصلح، ویژگی‌های نماینده اصلح، تبلیغات صحیح انتخاباتی و توجه به شرایط کشور تقدیم مخاطبان می‌شود. بخش چهارم(جنگ شبانگاهی) از ساعت 20 تا 22 با محور گام دوم انقلاب اسلامی و مجلس تراز روی آنتن رادیو انتخابات می‌رود.

همچنین اداره کل خبر رادیو نیز 4 خبر برای ساعت 9، 13، 18:30 و 22 تدارک دیده که از این رادیو پخش می‌شود. برنامه‌های 10 دقیقه‌ای هم داریم که با عنوان «نبض انتخابات» تقدیم شنوندگان رادیو انتخابات می‌شود. در این برنامه به استان‌ها و ستاد انتخاباتشان سر می‌زنیم و از وضعیت انتخابات در استان‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم.

نمایش‌های انتخاباتی، مستند «پارلمان» و «جستار» با محور وضعیت مجلس قبل و بعد از انتخابات، « انتخاب با شما»، « رو به آینه»، «میزگرد سیاسی» با محور مفهوم مجلس قوی،  نماینده اصلح و هجمه رسانه‌ای ، «نمای نزدیک» و وضعیت انتخابات استان‌ها ، «حضور» و ... از دیگر تمهیدات رادیو انتخابات است.

این رادیو چقدر  توانسته مخاطب جذب کند؟

  در برنامه‌های زنده رادیو انتخابات، پیامک‌های دریافتی نشان از استقبال مخاطبان از رادیو انتخابات دارد.

 استقبال سیاسیون از این رادیو چقدر است؟

در رادیو انتخابات فضای همدلی و حضور را می‌خواهیم پررنگ کنیم. در برنامه‌های این رادیو بحث را به سمت اختلافات نمی‌بریم و قصد تشدید اختلاف و نزاع بین جناح‌ها را نداریم. در ضمن در این برنامه‌ها با اعضای شورای نگهبان و وزارت گشور گفت‌وگو می‌شود و همکاری خوبی دارند.

 فعالیت این رادیو تا چه زمانی ادامه دارد؟

این رادیو از 23 بهمن آغاز به کار کرد و تا 4 اسفند یعنی دو روز بعد از انتخابات ادامه دارد و برنامه‌های این شبکه 24 ساعته است.

امتیاز شما