امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

اصحاب رادیو از کنار معرکه دفاع مقدس به سادگی گذر نکردند

مشاهده ۱۴۹
۱۳۹۸/۱۱/۲۹- ۱۱:۵۷

معاون صدای رسانه ملی در مراسم قدردانی از عوامل فیلم «آبادان یازده 60» گفت: اصحاب رادیو از کسانی نبودند که از کنار هشت سال دفاع مقدس به سادگی گذر کنند و در تمام لحظات حساس جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان اسلام به وظیفه خود عمل کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نمایش اختصاصی فیلم و مراسم قدردانی از عوامل فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» ۲۸ بهمن با حضور دکتر حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی و عوامل این فیلم، جمعی از مدیران شبکه‌ها و کارکنان رادیو در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

وی ضمن قدردانی از عوامل فیلم «آبادان یازده ۶۰» افزود: سازندگان این فیلم توانسته‌اند، سوژه بکری را مورد توجه قرار داده و افتخار بزرگی را که در طول هشت سال دفاع مقدس برای رادیو رقم خورده است، را به تصویر بکشند تا این داشته تاریخی برای آینده ثبت شود.

حمید شاه آبادی ادامه داد: اصحاب رادیو از کسانی نبودند که از کنار هشت سال دفاع مقدس به سادگی گذر کنند و در تمام لحظات حساس جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان اسلام به وظیفه خود عمل کردند. همانطور که در این فیلم مشاهده می‌کنیم، اصحاب رادیو و برنامه‌های رادیو در زمان جنگ، مونس و همراه رزمندگان در دفاع ملی بودند.

وی همچنین افزود: اصحاب رادیو همانند دیروز که با ایثارگری از کیان مملکت دفاع کردند، امروز هم از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب به خوبی صیانت خواهند کرد و به یاری خداوند در این امر سربلند خواهیم بود.

در ابتدای این مراسم مهرداد خوشبخت، کارگردان فیلم «آبادان یازده ۶۰» درخصوص این فیلم گفت: هنرمندان رادیوی آبادان و آقای قهرمانی در آرشیو رادیو در تهیه این فیلم کمک زیادی به ما کردند.

وی ادامه داد: من دوست داشتم دین خود را به شهر آبادان ادا کنم و در این خصوص قصه‌های متعددی داشتم که سرانجام تصمیم گرفتم درباره رادیو نفت آبادان کار کنم. در آغاز جنگ و در زمانی که مردم نیاز به روحیه داشتند، کارکنان رادیو آبادان با حداقل امکانات توانستند کار بزرگی را انجام دهند. این فیلم با همه سختی‌ها و کمبود بودجه، به جشنواره فیلم فجر سی و هشتم رسید و مورد توجه مردم قرار گرفت، تا جایی که این فیلم جزء پنج فیلم برگزیده مردمی‌ بود. دلیل این امر این است که ما به تاریخ وفادار بودیم و سعی کردیم از شعارزدگی فاصله بگیریم و دوستانی که از نزدیک شاهد اتفاقات فیلم در ابتدای جنگ تحمیلی بودند، واقعی بودن آن را تایید کردند.

در پایان این مراسم از حسن کلامی، تهیه‌کننده، مهرداد خوشبخت، کارگردان، سهراب خسروی، تدوینگر، بهزاد عبدی، آهنگساز، رحمت عبدالله‌زاده، مدیر تولید، جعفر محمد شاهی، طراح صحنه، علی‌رضا کمالی و حمیدرضا بازیگران فیلم «آبادان یازده ۶۰» قدردانی شد.

امتیاز شما