امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در یک‌ماهه منتهی به نیمه بهمن امسال صورت گرفت:
در یک‌ماهه منتهی به نیمه بهمن امسال صورت گرفت:

پخش بیش از 1006 ساعت برنامه با موضوع برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی

مشاهده ۲۹۴
۱۳۹۸/۱۲/۰۴- ۱۸:۵۵
تعداد بازدید:294

حوزه‌های تولیدی رسانه‌ ملی از 16 دی تا 15 بهمن98، بیش از 1006 ساعت از جدول پخش خود را به موضوع یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های سراسری رادیویی و تلویزیونی در یک ماهه منتهی به نیمه بهمن امسال با مجموع 198 ساعت، شبکه‌های استانی با 738 ساعت و بخش‌های خبری با حدود 70 ساعت، تولیدات و ویژه‌برنامه‌های گوناگونی را با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در قالب‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی تولید و پخش کردند.

بر اساس این گزارش، در میان شبکه‌های تلویزیونی سراسری، شبکه خبر با 31:26، شبکه دو با 17:06 و شبکه سه سیما با 8:37 ساعت، در صدر فهرست بیش‌ترین میزان پخش تولیدات و برنامه‌های انتخاباتی قرار دارند. در حوزه صدا نیز شبکه رادیویی ایران با بیش از 17 ساعت بیش‌ترین میزان پخش را در موضوعات مرتبط با انتخابات داشته است و شبکه‌های رادیویی معارف و گفتگو به‌ترتیب با 14:50 و 13:55 ساعت در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند. 

نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که در حوزه مراکز استانی، شبکه‌های تلویزیونی کرمانشاه با 23:38، ایلام با 21:59 و چهارمحال و بختیاری با 13:15 ساعت، بیش‌ترین ساعات پخش برنامه‌های انتخاباتی را در مقطع موردنظر به خود اختصاص داده‌اند و در میان شبکه‌های رادیویی مراکز نیز مرکز ایلام با 50:13، بوشهر با 32:44 و آذربایجان غربی با 32:42 ساعت در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند.

ایجاد فضای رسانه‌ای مطلوب برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات، اعتمادسازی نسبت به سلامت و قانونمندی انتخابات، افزایش آگاهی‌های عمومی‌برای انتخابی اصلح، آگاهی‌بخشی درخصوص فرآیند برگزاری انتخابات و پخش بیانات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب‌(مدظله‌العالی) درخصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات، از مهم‌ترین محورهای برنامه‌‌ها و تولیدات رسانه ملی در مقطع مورد بررسی بوده است.

امتیاز شما