امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

اقتصاد اسلامی محور گفت‌وگوی برنامه امشب «عصر»

مشاهده ۷۴۶
۱۳۹۸/۱۲/۰۶- ۱۴:۲۱

برنامه تلویزیونی «عصر» سه‌شنبه 6 اسفند، با موضوع اسلام‌شناسی و امور اقتصادی، به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اقتصاد اسلامی یکی از مباحثی است که از دیرباز راجع به آن بحث و گفت‌وگو شده و نظریات مختلفی هم راجع به آن مطرح است.
در برنامه تلویزیونی «عصر» که سه‌شنبه شب‌ها به صورت زنده و به تهیه‌کنندگی و اجرای نادر طالب‌زاده از شبکه افق پخش می‌شود، این موضوع به بحث و بررسی گذاشته می‎شود.
مهمانان برنامه امشب، دکتر عبدالکریم تاراس چرنینکو و دکتر افشین پروین‌پور هستند. این برنامه ساعت 22 روی آنتن می‌رود و تکرار آن هم برای پخش در ساعت 1 بامداد روز پنجشنبه در نظر گرفته شده است.


ظروف ایرانی روی سفره خانواده‌های ایرانی
مجموعه مستند «ایرانیش» روایتی متفاوت از وضعیت تولیدکنندگان کالای ایرانی، برای پخش از شبکه افق آماده شده است.
این مجموعه به تهیه‎کنندگی و کارگردانی روح‎الله رحیمی، در هر قسمت به سراغ یکی از صاحبان برند و تولیدکنندگان کالای داخلی می‎رود و در گفت‎وگو با آن‎ها، علاوه بر نمایش تصویری روشن از توانمندی ایرانی در صنایع مختلف، به مشکلات و موانع پیش روی آن‎ها نیز می‌پردازد. در چهارمین قسمت، همراه با شهرام شکیبا به سراغ تولیدکنندگان ظروف آشپزخانه در ایران خواهیم رفت؛ تولیدکنندگان ظروف چینی، تفلون و سایر ملزومات آشپزخانه از مشکلاتشان می‌گویند، اینکه چرا هنوز مصرف کننده ایرانی به کالای داخلی اعتماد ندارد و به دنبال جنس خارجی است.

«ایرانیش» در 14 قسمت 40 دقیقه‎ای برای پخش از شبکه افق تولید شده است و چهارمین قسمت آن سه شنبه 6 اسفند ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود. تکرار این مستند را می‎توانید روز بعد ساعت‎های 5:30 و 12:30 از همین شبکه ببینید.


تاریخچه ایل بختیاری در آینه کارون
کارون پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین رودخانه ایران است، رودی که در سنگ نوشته‌های باستانی کرن، کرنک و کوهرنگ نیز نامیده شده و نخستین تمدن‌های بشری در کنار این رود شکل گرفته‎اند. کارون یکصد و هفدهمین اثر طبیعی است که باتلاش سازمان میراث فرهنگی در 20 بهمن 89، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. این رود در گذر زمان با گذشتن از مناطق مختلف تمدن‌ها و شهرهای بسیاری را سیراب کرده و منشأ تشکیل شهرها و روستاهای مختلفی بوده است. مجموعه مستند «کارون شریان زندگی» با تصاویر هوایی، زیبایی‌های منحصر به فرد کارون را در قاب تصویر جای داده و در کنار آن، به بیان ویژگی‌های این رود بزرگ می‌پردازد. در قسمتی دیگر از این مجموعه، شاهد روایتی متفاوت از تاریخ ایل بختیاری به عنوان یکی از اقوام مهم ایرانی که در حاشیه این رود زندگی می‌کنند خواهیم بود.

پنجمین قسمت این مستند به کارگردانی رضا سیادت و اشکان جوشن پوش، سه‎شنبه 6 اسفند ساعت 18:30 و تکرار آن ساعت 7:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.


ناگفته‌های روابط آمریکا و اسرائیل در برنامه «هاکریا 2040»
هاکریا واژه‎ای عبری به معنای منطقه یا محدوده است و البته نامی در قلب تل آویو است که بیشتر نهادها و ساختارهای امنیتی و نظامی در آن مستقر هستند. مجموعه سریالی «هاکریا 2040» روایتی علمی و موشکافانه از شناخت نهادهای اسرائیلی است که در هر قسمت به بخشی از ابعاد پنهان حاکمیت اسرائیل بر جامعه خود و نفوذ در کشورهای دیگر از جمله ایران پیش از انقلاب و پس از آن می‌پردازد.

برنامه تلویزیونی «هاکریا 2040» در سیزدهمین قسمت به روابط میان آمریکا و اسرائیل می‌پردازد. در این برنامه دکتر متقی کارشناس مسائل بین‎الملل حضور دارد. سید هاشم موسوی تهیه‎کنندگی و سردبیری، علی عبدی پژوهش، نگارش متن و تأمین محتوای برنامه و وحید فراهانی کارگردانی هنری «هاکریا 2040» را بر عهده داشته‌اند. «هاکریا 2040» را می‎توانید سه‎شنبه 6 اسفند ساعت 19 و تکرار آن را ساعت 8 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.

امتیاز شما