امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

چالش های اعتیاد و فرصت های ترک اعتیاد با «یاریگران زندگی»

مشاهده ۱۶۶۸
۱۳۹۸/۱۲/۱۰- ۱۰:۲۵

«یاریگران زندگی» عنوان برنامه‌ای رادیویی در صدای اترک است که از چالش‌های اعتیاد و فرصت‌های بعد از ترک اعتیاد سخن می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «یاریگران زندگی» با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، ارتقاء دانش و آگاهی خانواده‌ها به خصوص جوانان، پیشگیری و آموزش  درباره عواقب استفاده از مواد مخدر  و ایجاد امید برای ترک اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده و جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد، مضرات مواد مخدر از رادیو اترک پخش می‌شود.

«یاریگران زندگی» در هر قسمت به صورت مستند به چگونگی بازگشت به زندگی افرادی که در گذشته دچار اعتیاد به موادمخدر بوده و سال‌ها از آن رنج می‌برده‌اند و اکنون با کمک خانواده، دوستان و اراده خود از اعتیاد نجات پیدا کرده و به جامعه بازگشته‌اند، می‌پردازد.

این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و روانشناسان حوزه سلامت، نظرات آنان را در خصوص موضوع برنامه ‌جویا می‌شود تا ضمن اطلاع‌رسانی و آگاهی، تجلی‌بخش شعار نجات یک معتاد نجات فرد نیست، بلکه نجات جامعه است، نیز باشد.

همچنین موضوع آسیب‌شناسی فرد معتاد به مواد مخدر، رسانه و پیشگیری از اعتیاد، نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد، نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد، معرفی افراد درمان شده و فعالیت‌های موفق اقتصادی آنها و کارآفرینی و تولیدات آنان را بررسی می‌کند.

گزارش مردمی، رهایی (گفت‌وگو با کسانی که ترک موفق داشتند)، باورهای نادرست، موسیقی، هشدار، این زندگی نیست، معرفی کتاب و مجلات ویژه راه‌های ترک اعتیاد و... از دیگر بخش های برنامه است که به تهیه‌کنندگی زهرا حیدری و گویندگی اعظم صادقی شنبه و چهارشنبه، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه روی آنتن می‌رود.

 

 

امتیاز شما