امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نادر طالب‌زاده هم به سراغ کرونا رفت

مشاهده ۲۸۲۴
۱۳۹۸/۱۲/۲۰- ۱۵:۳۳

ویژه برنامه تلویزیونی «عصر» با موضوع بررسی ابعاد مختلف شیوع بیماری کرونا، سه‌شنبه شب به‎صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران و بسیاری دیگر از کشورها، ویژه برنامه تلویزیونی عصر، سه‌شنبه شب به بررسی این موضوع می‌پردازد.
دکتر عزتی‌زاده کارشناس مسائل رسانه ای، مهمان این برنامه است همچنین در بخش‌های بعدی شاهد گفت‌وگوی اینترنتی نادر طالب‌زاده با کارشناسان خارجی همچون فیلیپ جرالدی، آنتونی‌هال، رابرت استیو و اسکوبار خواهیم بود. برنامه تلویزیونی «عصر» ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.
داروسازان وطنی از داروی ایرانی رونمایی می‌کنند
مجموعه مستند «ایرانیش» روایتی متفاوت از وضعیت تولیدکنندگان کالای ایرانی، برای پخش از شبکه افق آماده شده است. این مجموعه به تهیه‎کنندگی و کارگردانی روح‎الله رحیمی، در هر قسمت به سراغ یکی از صاحبان برند و تولیدکنندگان کالای داخلی می‎رود و طی گفت‎وگو با آن‎ها، علاوه بر نمایش تصویری روشن از توانمندی ایرانی در صنایع مختلف، به مشکلات و موانع پیش روی آن‎ها نیز می‌پردازد. در نهمین قسمت، همراه با شهرام شکیبا به سراغ صنعت تولید دارو در ایران خواهیم رفت. داروسازی یکی از سودآورترین صنایع دنیا شناخته می‌شود و به طور میانگین حاشیه سودی 18 درصدی دارد به همین‎علت همواره تعدادی از شرکت‎های فعال در این صنعت، در رتبه‌های اول فهرست شرکت های برتر دنیا قرار دارند. در ایران هم شرکت‎های داروسازی به مرور توانسته‎اند سهم 95 درصدی بازار را در اختیار بگیرند هر چند سهم 4 درصدی داروهای خارجی به لحاظ ارزش ریالی رقم قابل توجهی است. شهرام شکیبا راوی ایرانیش، در این قسمت به سراغ تولید کننده داروهای اساسی و ضروری جامعه رفته است و با آن‎ها در خصوص وضعیت تولید دارو در ایران و مشکلات پیش‎روی این صنعت به گفت‎وگو نشسته است. داروسازی سیناژن، تهران شیمی، سجاد داروی شرق و مهداروی طوبی، شرکت‎هایی هستند که شهرام شکیبا در این قسمت ایرانیش به سراغشان رفته است. تولید کنندگان این حوزه هم دچار مشکلات زیادی چون بدهی انبوه دولت و بیمه گزاران به این صنعت، نقدینگی، ارزش افزوده، بیمه کارگران، عدم حمایت دولت در صادرات، مشکل واردات مواد اولیه، گران بودن هزینه‌های دولتی، تأمین نیروی انسانی هستند که در این قسمت به آنها پرداخته شده است. «ایرانیش» در 14 قسمت 42 دقیقه ای برای پخش از شبکه افق آماده شده و نهمین قسمت آن سه شنبه 20 اسفند ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود.
هنرمندان ایرانی پای «باب الجنه»
بقاع متبرکه اماکنی هستند که همیشه و در طول تاریخ برای ایرانیان محترم بوده‎اند، زیرا فرزندان اهل بیت(ع) و امامان شیعه در آنجا آرمیده‎اند و احترام این اماکن، به خاطر وجود آن‎هاست. ایرانیان همچنین مرمت و تزئین آستان مقدس امامزادگان را در داخل و خارج کشور به‎منظور تکریم فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) انجام داده و می‎دهند و هنر ایرانی، همیشه زینت بخش این قطب‎های فرهنگی بوده است. «باب الجنه» مستندی است که تلاش عده‎ای از هنرمندان و صنعتگران ایرانی برای بازسازی درب‎های حرم حضرت زینب(س) که از تهاجم تکفیری‌ها در سوریه آسیب دیده است را به نمایش درمی‎آورد. حرم حضرت زینب کبری(س) در دمشق یکی از مشاهد مشرفه و متبرکه ای است که ایرانیان نسبت به ساخت و تجدید بنای آن در دوره‌های مختلف تاریخی اهتمام ویژه ای داشته اند اما در جریان تحولات چند ساله اخیر در سوریه و حملات ناجوانمردانه تکفیری‌ها به اماکن مقدسه، این بنا آسیب‎های فراوانی دید که نیازمند بازسازی یا نوسازی بود. روح‎الله رفیعی تهیه کنندگی و کارگردانی باب الجنه را بر عهده داشته است؛ مستندی که سه‎شنبه 20 اسفند ساعت 5:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.
زندگی در «عصر آلومینیوم»
توسعه یکی از کلیدواژه‌های دنیای امروز محسوب می‌شود، توسعه ای در همه عرصه‌ها، از برداشت منابع زیرزمینی گرفته تا تولیدات متنوع، اما بی‎توجهی به همه ابعاد این مسئله فارغ از منابع موجود، می‎تواند خطراتی نیز به همراه داشته باشد. مستند «عصر آلومینیوم» درباره همین مسئله یعنی خطراتی که این ماده بر طبیعت و انسان دارد و بی‎توجهی شرکت‎های بین‎المللی به این امر ساخته شده است. در این زمینه با کارشناسان منابع طبیعی و صنعتی گفت‎وگو شده و آن‎ها به این مسئله اشاره می‌کنند که شرکت‎های چند ملیتی، تنها به سود خود فکر می‌کنند و خطری که زندگی دیگران را تهدید می‌کند برایشان اهمیتی ندارد. «عصر آلومینیوم» را می‎توانید سه‌شنبه 20 اسفند ساعت 2 بامداد از شبکه افق تماشا کنید.

امتیاز شما