امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

سه مستند متفاوت روی آنتن افق

مشاهده ۶۱۹
۱۳۹۹/۰۱/۱۲- ۱۴:۵۹

شبکه افق امروز سه مستند متفاوت را روی آنتن می‌برد که یکی روایت یک ایثار خانوادگی، دیگری رشادتی بی‌مرز و آخری در خصوص جهش تولید است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «ایران نوشت» روایتی از تولید لوازم التحریر ایرانی و بازار آن در داخل کشور است که امشب روی آنتن شبکه افق می‌رود. نام‌گذاری سال جدید به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب در ادامه نام‌گذاری‌های قبلی همچون رونق تولید، گویای حرکتی روبه‌جلو و سیاست‌هایی پایدار و توسعه محور برای تحقق این هدف است.

تولیدکنندگان ایرانی موفقیت‌های بسیاری طی سال‌های اخیر کسب کرده‌اند به همین دلیل جهش تولید، گام بعدی آن‌ها خواهد بود.

مستند «ایران نوشت» درباره تولید لوازم‌التحریر ایرانی طی سال‌های اخیر ساخته‌شده است و همچنین به بازار مصرف داخلی و خارجی آن‌ها نیز می‌پردازد.

این مستند ساعت 23 سه‌شنبه 12 فروردین از شبکه افق پخش می‌شود.

 

«ابوتراب» و تجربه‌ای متفاوت در لشکر فاطمیون

لشکر فاطمیون متشکل از شیعیان افغانستانی است که مأموریت اصلی خود را دفاع از مقدسات مسلمانان و مأموریت ثانویه خود را مبارزه با ظلم در سراسر جهان می‌داند؛ نیروهایی جهادی که در مسیر دفاع از حرم و مبارزه با تکفیری‌ها گام در میدان نهادند و مخلصانه در این مسیر ایستاده‌اند.

بااین‌وجود هستند افرادی از بین ایرانی‌ها که تمایل دارند در کنار برادران افغانستانی خود بجنگند به همین دلیل هر طور که شده در لشکر فاطمیون عضو شده‌اند و در این راه یا به شهادت رسیده‌اند یا مدال جانبازی نصیبشان شده است.

«ابوتراب» مستندی است پیرامون یکی از این مدافعان حرم ایرانی که در لشکر فاطمیون عضویت داشته و یکی از جانبازان این راه مقدس است.

این مستند برای پخش از شبکه افق در روز سه‌شنبه 12 فروردین ساعت 23:30 در نظر گرفته‌شده است.

 

روایت «پاپلی» در شبکه افق

مستند «پاپلی» درباره زندگی خانواده‌ای مازندرانی در جنگل و قصه دختر این خانواده هم امروز از شبکه افق پخش می‌شود.

«پاپلی» به زبان مازندرانی به معنای پروانه و این فیلم برشی از زندگی خانواده‌ای در شمال کشور است که پدر این خانواده ۲۵ سال پیش‌بر اثر حادثه‌ای از درخت سقوط می‌کند و قطع نخاع می‌شود.

او برای چیدن شاخ و برگ برای احشام خود از درخت بالا رفته بود، اما این اتفاق برای او افتاد و خانواده این شخص در طول این سال‌ها از او نگهداری می‌کنند.

در زبان مازنی «پاپلی» به معنای پروانه است و این فیلم به روایت زندگی خانواده‌ای می‌پردازد که پدر آن‌ها 25 سال پیش‌بر اثر حادثه‌ای قطع نخاع شده و دختر و مادر خانواده از وی نگهداری می‌کنند.

این خانواده در مزرعه‌ای در دل جنگل زندگی می‌کنند و دختر خانواده باوجوداینکه خواستگاران زیادی دارد، به دلیل مراقبت از پدر و مادرش حاضر به ازدواج نیست.

«پاپلی» برای پخش از شبکه افق در روز سه‌شنبه 12 فروردین ساعت 18 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 4 بامداد روز بعد روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما