امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«فوق‌العاده!» جام جم در روزهای کرونایی / استقبال مخاطبان

مشاهده ۴۷۰
۱۳۹۹/۰۱/۱۶- ۱۶:۵۱

پس از انتشار اولین نسخه الکترونیکی روزنامه جام جم در سال جدید، سردبیر این روزنامه از استقبال مخاطبان از نسخه الکترونیکی این نشریه خبر داد و گفت همکارانش تلاش روزافزونی برای جلب نظر خوانندگان جام جم دارند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، روح الله رجایی، سردبیر روزنامه جام جم با بیان اینکه کم شدن صفحات روزنامه جام جم در نسخه الکترونیکی به معنای کم شدن کار همکارانش در این نشریه نیست، تأکید کرد: با کمتر شدن صفحات، تولیدات همکاران من کم نشده و همه این تولیدات در فضای مجازی، سایت جام جم دیلی و صفحات مجازی این روزنامه به طور روزانه منتشر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خواندن نسخه الکترونیکی روزنامه در تلفن همراه برای همه امکانپذیر و راحت نیست، گفت: همه مخاطبان نمی‌توانند پای کامپیوتر روزنامه را بخوانند؛ در گوشی همراه هم خواندن این نسخه‌ها چندان آسان نیست؛ به همین منظور برای احترام به خوانندگان ثابت روزنامه و حفظ روال جاری  نسخه‌ای در 8صفحه منتشر کردیم و باقی مطالب را در فضای مجازی که اقتضای امروز جامعه است، کار کرده‌ایم.

رجایی با بیان اینکه امروز تمایل مردم به دریافت مطالب از فضای مجازی بیشتر شده است، گفت: برای پاسخ به نیاز مخاطبان، روزنامه همه مطالبی را که قبلا در روزنامه چه در قالب گزارش‌، گفت‌وگو، خبر و...کار می‌شد، تهیه و به تناسب هر قالب، بخشی را در نسخه الکترونیکی و بخشی را در فضای مجازی متعلق به روزنامه منتشر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز اولین نسخه الکترونیکی این روزنامه منتشر شد، ابراز امیدواری کرد این روزنامه در قالب pdf در روزهای آتی بیشتر به شرایط مطلوب نزدیک شود.

سردبیر روزنامه جام جم همچنین این شرایط را فرصت مناسبی برای افزایش تمرکز بر فضای مجازی که از الزامات حوزه رسانه در آینده است، دانست.

رجایی با یادآوری تلاش همکارانش در این روزها گفت: امروز همکاران رسانه‌ای ما درهمه بخش‌های خبری و اطلاع‌رسانی در همه خبرگزاری‌ها و نشریات، در کنار گروه درمان کشور که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند، برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تلاش می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند.

وی همچنین در خصوص میزان استقبال خوانندگان از انتشار روزنامه در قالب جدید گفت: گرچه گرفتن بازخورد ابزارهای مختص به خود را دارد، اما سه علت نشان از استقبال مردم از این طرح دارد؛ اول اینکه مصرف رسانه‌ای مردم در این سال‌ها خصوصا چند ماه اخیر در فضای مجازی بالا رفته و این امر می‌تواند موجب استقبال بخشی از مخاطبان که از این فضا بهره می‌برند شود؛ دوم اینکه روزنامه خوانندگان ثابتی دارد که حتما نسخه pdf روزنامه را هم دنبال خواهند کرد و نکته آخر اینکه اهالی رسانه و گروه‌های فرهنگی که خود در این فضا فعالیت می‌کنند نیز پیگیر این مطالب هستند و از این نسخه بهره‌ خواهند برد.

روزنامه جام جم از امروز فعالیت رسانه‌ای خود را در قالب انتشار نسخه الکترونیکی از سر گرفته است. پیرو دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت موقت انتشار نسخه کاغذی روزنامه‌ها، جام جم هم از این دستورالعمل پیروی کرده است. این روزنامه اعلام کرده تا زمانی که دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا پابرجاست، فعالیت رسانه‌ای خود را در قالب انتشار نسخه الکترونیکی پی خواهد گرفت.

همراهان همیشگی جام جم می‌توانند با مراجعه به سایت جام جم دیلی و جام جم آنلاین به نشانی http://jamejamdaily.ir و http://jamejamonline.ir و همچنین بستر‌های فضای مجازی روزنامه با آیدی JamejamDaily@ نسخه الکترونیکی جام جم را تهیه نمایند.

نسخه امروز این روزنامه را می‌توانید با کلیک روی این لینک دریافت کنید.

امتیاز شما