امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به همت متخصصان معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی محقق شد
به همت متخصصان معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی محقق شد

آمادگی صددرصدی رسانه ملی برای سیگنال‌رسانی به صحن خانه ملت

مشاهده ۵۹۷
۱۳۹۹/۰۱/۱۹- ۱۰:۳۶
تعداد بازدید:597

قائم‌مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما اظهار داشت: از ابتدای امسال بنا به درخواست مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا زیرساخت لازم برای برگزاری جلسات مجلس به‌صورت ویدئوکنفرانس از طریق صداوسیما به انجام رسد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا شریفی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: برای برقراری این ویدئوکنفرانس به طوری که همه 290 نماینده مجلس بتوانند در آن شرکت کنند، مراکز فارس، خراسان رضوی، خوزستان، کرمانشاه، تبریز و کرمان به‌عنوان مراکز معین انتخاب و تجهیز شدند تا نمایندگان محترم بر حسب فاصله جغرافیایی محل سکونت خود در یکی از این مراکز مستقر شوند و جلسات مجلس از این طریق برگزار شود.

وی این پروژه را مأموریتی دشوار و حساس عنوان کرد و گفت: برقراری ویدئوکنفرانس به‌صورت مجازی، بسترهای مختلفی همچون استفاده از نرم‌افزارهای موجود دارد که بنا به اهمیت موضوع و به دلایل مسائل امنیتی و جلوگیری از نشر اطلاعات و هک کردن نرم‌افزارها، به دستور آقای علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه صداوسیما مقرر شد تا با طراحی جدید و تغییرات لازم از امکانات و تجهیزات داخلی سازمان در این خصوص استفاده شود.

وی تأکید کرد: ما علاوه بر دریافت و ارسال سیگنال‌های شبکه‌های سازمان، اقدام به تجهیز 6 مرکز معین ذکر شده کردیم تا سیگنال این مراکز به اضافه سیگنال مجلس، همگی دریافت و پس از تجمیع تمام سیگنال‌ها مجدداً به مراکز ارسال شوند که برای تحقق این موضوع، در وهله اول موضوع فیبر مجلس و مشکلات موجود و استانداردسازی آن توسط همکاران فنی ما در معاونت انجام و توسط اداره کل ارتباطات زمینی، سیگنال‌رسانی تست و ارتباط برقرار شد.

شریفی از آماده به کار نگه داشتن خط دوم برای مواقع اضطرار در این ارتباط خبر داد و افزود: به‌دلیل حساسیت موضوع و برای آمادگی کامل به‌منظور برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی بدون حتی لحظه‌ای قطعی، با استقرار دو دستگاه فرستنده SNG توسط اداره کل فناوری فضایی و ماهواره‌ای، سیگنال پشتیبان نیز برقرار شد.

قائم مقام معاون توسعه و فناوری رسانه به برگزاری دو رزمایش برای آزمودن تمام مراحل سیگنال‌رسانی اشاره کرد و گفت: طی این دو رزمایش، سیگنال از 6 مرکز معین بدون کوچک‌ترین مشکلی دریافت و ارسال شد و آزمایش برگزاری این ویدئوکنفرانس با موفقیت کامل صورت گرفت.

وی در پایان با تأکید مجدد بر حساسیت این اتفاق، خاطرنشان کرد: به حمدالله طراحی و اجرای زیرساخت‌های این برنامه مهم به‌عنوان اصلی‌ترین بخش این پروژه، تماماً بومی است و با افتخار توسط همکارانمان در معاونت توسعه و فناوری رسانه صورت گرفته. لازم است از همکاری معاونت امور استان‌های صداوسیما و همچنین امور حقوقی مجلس نیز در این امر قدردانی کنیم.

امتیاز شما