امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

ماه مبارک رمضان در قاب شبکه افلاک

مشاهده ۱۰۹۸
۱۳۹۹/۰۱/۲۰- ۱۳:۵۵

صداوسیمای مرکز لرستان برای ماه میهمانی خدا، ویژه برنامه‌های«ماه مهربانی»، «شوق بندگی»، «شهر عاشقی»، «نان و نمک » و ... را تدارک دیده‌است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ماه مهربانی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا پولادوند، در ماه مبارک رمضان هر روز قبل از اذان مغرب به مدت 50دقیقه به صورت زنده از سیمای لرستان پخش می‌شود. کارشناس مذهبی، مناجات و ادعیه‌های مرتبط با ماه خدا و گزارش باقیات و صالحات با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری و استفاده از کمک‌های خیرین برای خانواده‌های نیازمند از بخش‌های برنامه است. همچنین گزارشی از بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها، زحمات و فداکاری‌های عزیزان کادر پزشکی را در برنامه به تصویر می‌کشد. برنامه تلویزیونی«شوق بندگی» نیز به تهیه‌کنندگی فرهاد حاصلی، شوق راز و نیازهای عاشقانه بندگی در کنار سفره‌های ساده سحری را به تصویر می‌کشد. کارشناس معارفی، روزه داری و سلامت، گزارش از مشاغل شبانه ، تفسیرنهج البلاغه و دعای عرفانی سحر از آیتم‌های برنامه است.

همچنین«شهر عاشقی»، «نان و نمک » و «ترتیل و جزءخوانی قرآن»  از ویژه برنامه‌های صدای مرکز لرستان در ماه بهار قرآن است.

ویژه برنامه افطار «نان و نمک» به تهیه کنندگی زینب منوچهر آبادی است که هر روز قبل از اذان مغرب به مدت 75دقیقه، به صورت زنده از رادیو لرستان پخش می‌شود. نگاهی به زیبایی‌های ماه مبارک رمضان، سبک زندگی اسلامی- ایرانی و ساده‌زیستی، پیام‌های مردم روزه‌دار، سرود، گزارش از خیرین استان، تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان و تشریح احکام مربوط به این ایام از بخش‌های این برنامه است. برنامه «شهر عاشقی» نیز به تهیه‌کنندگی شهرزاد مظفری به مدت 60 دقیقه در سحرهای ماه مباک رمضان، با آیتم‌های ادعیه، حکایت‌های عرفانی، سرود و آوازهای عرفانی و مناسب ماه رمضان و کارشناسی روی آنتن می‌رود. «ترتیل و جزءخوانی قرآن» از دیگر برنامه‌های رمضانی رادیو لرستان است که هر روز عصر پخش می‌شود.

معاونت خبر لرستان با تهیه و تولید گزارش‎های ویژه رمضانی با موضوع معرفی آداب و رسوم لرستان در ماه مبارک رمضان مخاطبان را همراهی می‌کند.

امتیاز شما