امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

طولانی‌ترین ویژه برنامه ولادت حضرت مهدی(عج) از رادیو تهران

مشاهده ۷۸۳
۱۳۹۹/۰۱/۲۰- ۱۴:۴۳

«به امید دیدار» طولانی‌ترین برنامه زنده رادیو است که به مناسبت میلاد حضرت قائم(عج) به مدت ۲۵ ساعت تقدیم شنوندگان رادیو تهران می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،ذجشن نیمه شعبان شبکه رادیویی تهران از شامگاه امشب چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۱ تا پنجشنبه شب مصادف با ۱۵ شعبان، ساعت ۲۲ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود. این ویژه برنامه که به مدت ۲۵ ساعت تقدیم حضور مخاطبان می‌شود، به همت جمعی از عوامل برنامه‌ساز گروه‌های تهران و رویدادها، اخلاق و زندگی شهروندی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، گروه تفریحات و سرگرمی و گروه تامین و تولید شبکه رادیویی تهران تقدیم شما می‌شود.
معرفت و خودشناسی
بخش اول این برنامه که امشب از ساعت ۲۱ تا ۲۴ روی آنتن می‌رود، بیشتر توجه و تمرکز به معرفت و خودشناسی دارد که با رویکرد اتفاقات اخیر در سطح جهان، بیماری کرونا است.
مناجات شعبانیه
بخش دوم ویژه برنامه«به امید دیدار» به سردبیری بشیر جعفری‌نیا از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران پخش می‌شود. ویژه برنامه احیاء نیمه شعبان از ساعت ۰۰:۰۰ تا ۶ بامداد پنجشنبه ، سالروز ولادت امام زمان(عج) با حضور روح الله مخبریان، مداح اهل بیت(ع) و محمدحسین مهدی پناه شنیده می‌شود. در این بخش از این ویژه برنامه مناجات شعبانیه، دعای آل یاسین و فرازهایی از دعای کمیل روی آنتن می‌رود. مدح امام زمان(عج)، مناجات با خدا، زیارت از راه دور نجف، کربلا، حرم مطهر آقا امام رضا(ع) از دیگر بخش‌های برنامه «به امید دیدار» است.

تهیه‌کننده اسماعیل باستانی،گوینده مهدی مجنونی، کارشناس‌مجری محمد نصرآبادی و نویسنده زهرا تقی‌ملا با این برنامه همکاری می‌کنند، علاوه بر این، سازندگان بخش‌های مختلف این برنامه رضا صفری، آرزو مددی، مریم شعبانی و مینا نیکانیک هستند.
انتظار و وظایف منتظران
بخش سوم ویژه برنامه«به امید دیدار» که از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح طراحی شده، کاری از گروه برنامه ریزی و مدیریت شهری رادیو تهران است که به مقوله انتظار و وظایف منتظران در عصر غیبت می‌پردازد.
تربیت منتظر و آداب انتظار
ویژه برنامه«به امید دیدار» کاری از گروه تهران و رویدادها، با رویکرد اجتماعی به تربیت منتظر و آداب انتظار می‌پردازد. منتظر کوچولو، سینمای مهدوی، کارشناسی، مولودی خوانی و مستند شادسازی و مهربانی کردن برای آقا امام زمان(عج) بخش‌هایی از این برنامه است. گفت‌وگو با کاروان سرود خیابانی امید که از طرف مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقدیر شدند، گفت‌وگو با مدیر کارخانه پوشاکی که خط تولیدش را به تولید گان بیمارستانی و مواد ضدعفونی تغییر داده و مصاحبه با خبرنگارانی که در روزهای اخیر در بین بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها گزارش تهیه می‌کنند، در این قسمت از برنامه تقدیم مخاطبان می‌شود. علاوه بر این؛ گفت‌وگو با مسئولین وزارت بهداشت، از بخش‌های گفتگو محور برنامه است. بخش مهربانی آنلاین هم به کارهای خیر توسط مردم می‌پردازد که در این دوران کرونا جزو داغ‌های مجازی شده‌اند. اجرای مسابقه، بخش‌های کارشناسی و پخش بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز نیمه شعبان در این قسمت از برنامه گنجانده شده است. گوینده آوید بزرگی، نویسندگان ابوذر دارابی، مریم شهرام‌پور و محبوبه نجف علی در برنامه با شما همراهی می‌کنند. گفتنی است سومین بخش از ویژه برنامه «به امید دیدار» از ساعت ۱۰ تا ۱۴ روز پنج شنبه ۲۱ فروردین تقدیم شنوندگان رادیو تهران می‌شود.
اجرای مسابقه نیمه شعبان
ساناز باقری تهیه کننده گروه اخلاق و زندگی شهروندی از برگزاری مسابقه ویژه نیمه شعبان خبر داد و گفت: جنگ تفریحی و سرگرمی‌ برنامه این گروه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با اجرای مسابقه بین شنوندگان روی آنتن می‌رود، علاقه مندان می‌توانند در این ساعت با ارسال پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۰۹۴ یا از طریق تلفن گویا ۲۷۸۶۰۰۹۴ و شماره تلفن‌های ۲۲۶۵۲۴۶۶ و ۲۲۶۵۲۴۶۵ در این مسابقه شرکت کنند. شنوندگانی که تمایل به مشارکت در برنامه را دارند، هم می‌توانند با ما در تماس باشند و به این پرسش که شما منتظر چه چیز هستید و وقتی انتظار به سر آید چه عکس العملی نشان می دهید؟، پاسخ دهند. نویسندگی و طراحی سوال این بخش را مصطفی کلاته، گویندگی-بازیگری را آرمان غفاریان و فاطمه نیرومند و گزارشگری را مهدی اسماعیلی برعهده دارند.
پایان روز جشن
بخش آخر برنامه «به امید دیدار» که تهیه آن بر عهده گروه تولید و تامین است از ساعت ۱۸ تا ۲۲ پخش می‌شود که به پایان جشن نیمه شعبان رادیو تهران اختصاص یافته است و در یک فضای شاد با مخاطبان درباره شیوه‌های برگزاری جشن و راه‌های تبریک گفتن به یکدیگر از راه دور گفت‌وگو می‌کند.
گفتنی است؛ به مناسبت بیست و یکمین سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در پی ترور منافقین کوردل در مقابل دیدگان فرزندنش، برنامه «تهران میدان شهدا» ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۲۱ فروردین در خلال ویژه برنامه «به امید دیدار» پخش می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می توانند بازپخش این برنامه را جمعه ۲۲ فروردین ساعت ۱۹ بشنوند.

امتیاز شما