امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پخش مراسم احیای شب‌های قدر حرم مطهر رضوی از رادیو زیارت

مشاهده ۹۶۵
۱۳۹۹/۰۲/۲۳- ۲۰:۱۳

شبکه رادیویی زیارت در برنامه «قدر بندگی» با انعکاس کامل مراسم احیای شب‌های قدر از حرم مطهر امام رضا(ع)، عطش دلهای مشتاق را سیراب خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه‌برنامه «قدر بندگی» از ساعت 22:30 مراسم ویژه احیای شب‌های قدر حرم مطهر رضوی را تا پایان مراسم یعنی حدود 1:30 بامداد به‌طور کامل پوشش خواهد داد.

«قدر بندگی» به تهیه‌کنندگی محمدجواد دهقان و با همکاری عوامل تولید و پخش شبکه به انعکاس این مراسم می‌پردازد. این مراسم در لیالی قدر با بهره‌گیری از سخنرانان و وعاظ برگزیده اجرا خواهد شد.

در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، آیت‌الله علم‌الهدی ضمن ایراد سخنانی در باب شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان، مراسم احیاء را انجام می‌دهد. محمدرضا غلامرضازاده دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند و مهدی رسولی نیز به مرثیه‌سرایی می‌پردازد. در مراسم قرآن به سر گرفتن امشب نیز فراز مخصوص حضرت رضا (ع) توسط  امیر عارف قرائت می‌شود.

در شب بیست و یکم حجت‌الاسلام رفیعی با بیانات ارزشمند خود، ضمن سخنرانی، مراسم احیا را هم برگزار می‌کند و حجت‌الاسلام اسلامی‌فر و مهدی سروری دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کنند.

در شب بیست و سوم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدآبادی، ضمن ایراد سخنانی در باب اهمیت شب قدر، مراسم احیا را نیز انجام می‌دهد. همچنین حجت‌الاسلام شجاع و مهدی نیکبخت قرائت دعای جوشن کبیر را بر عهده داشته و ابراهیم قانع نیز با مرثیه‌سرایی و عزاداری، لحظات عرفانی شب قدر سوم را رقم می‌زند. در این مراسم، فراز مخصوص امام رضا(ع) در مراسم قرآن به سر گرفتن توسط  سیدجعفر ماهرخسار قرائت می‌شود.

گفتنی است پس از مراسم احیاء، بلافاصله برنامه زنده «قرار بندگی» با موضوع شرح، تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از استودیوی حرم مطهر روی آنتن می‌رود. این برنامه با کارشناسی حجت‌الاسلام نظافت و به تهیه‌کنندگی محمد گلگونی با سه محور قدر بندگی، حضرت علی(ع) بنده خوب خدا و شرح، تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت 1:30 بامداد به‌طور مستقیم از حرم حضرت امام رضا(ع) پخش خواهد شد.

رادیو زیارت از طریق موج FM  ردیف 5/99 در شهرهای مشهد مقدس، شیراز، بجنورد، بیرجند و در شهر تهران ردیف 5/89 و شهر قم 1/99 مگاهرتز و همچنین در سراسر کشور و همچنین برای همه مشتاقان در سرتاسر جهان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه به نشانی ziarat.seda.ir  و پایگاه ایرانصدا به صورت زنده قابل دریافت است.

امتیاز شما