امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

قدردانی رئیس جمهور از عملکرد رسانه‌ ملی در مراحل مبارزه با بیماری کرونا

مشاهده ۴۴۶
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۱۱:۵۱

روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از عملکرد رسانه ملی در زمینه اطلاع رسانی در مراحل مبارزه با این بیماری قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبارزه با اشاره به روند مبارزه با کرونا در کشور گفت: در ارتباط با کرونا می‌توانیم بگویم از سه مرحله عبور کردیم . در مرحله اول، مرحله اعلام دقیق این بیماری در کشور بود و بسیج همه امکانات کشور برای مقابله بود.

روحانی اضافه کرد: یعنی آن روزی که کادردرمانی ما با همه توان به صحنه آمد، نیروهای مسلح و مردم همه به صحنه آمدند تا برابر ویروسی که می‌خواست یک خطر بزرگی را برای ملت ما در سراسر کشور به وجود بیاورد سد مستحکمی ایجاد کردند و یک مدیریت خوبی در آن مرحله صورت گرفت.

وی افزود: مرحله دوم، ‌مرحله ای بود که ما از آن حالت خطرناک عبور کرده بودیم اما برای این که شیوع این بیماری را بتوانیم کنترل کنیم محدودیت‌هایی را تحت عنوان فاصله‌گزاری اجتماعی مقرر کردیم و مردم به خوبی از پیشنهاد مسئولان و متخصصان استقبال کردند و روند خوبی در این دوره در کشور طی شد.

روحانی ادامه داد: البته در مدتی محدودیت شدید و مغازه‌ها بسته و ترددها متوقف شد که این کارها برای مردم سخت بود که اما مردم هوشیار تحمل کردند تا از این مرحله عبور کردیم.مرحله سوم ما، فاصله گذاری هوشمند بود که در این دوره پروتکل‌های بهداشتی باید دقیقا مورد مراعات قرار بگیرد اما بازگشایی‌ها به تدریج آغاز و شروع شود. پلکانی این کار را انجام دادیم و از استانها شروع شد و بعد به تهران رسید. از مغازهای معمولی شروع شد تا به پاساژها رسید.

وی ادامه داد: کار خوبی در کشور با هوشیاری و همکاری همه شروع شد و از طرف دیگر اطلاع‌رسانی بسیار خوبی که صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در همه مراحل انجام دادند . مرحله سوم را هم به تدریج داریم به پایان می‌رسانیم. البته هنوز جاهایی باقی مانده است که باید در همین مرحله سوم کار کنیم. الان هم مرحله چهارم مدیریت و مقابله با کرونا را داریم که مرحله مهار کرونا است.

 

 

امتیاز شما