امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجری برنامه سحرگاهی «مهمان خدا»:
مجری برنامه سحرگاهی «مهمان خدا»:

برنامه سحرگاهی ملودی آرامش است

مشاهده ۱۸۱۹
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۲۰:۵۰
تعداد بازدید:1819

نویسنده و مجری برنامه سحرگاهی شبکه قرآن در آخرین شب از ماه مبارک رمضان درباره تجربه اجرای امسالش گفت: معتقدم سحر جای آرامش است و باید به متن بپردازیم نه حاشیه. می‌توان گفت برنامه سحرگاهی ملودی آرامی است که باید محتوایی مثل ادعیه و مناجات به مخاطب عرضه شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید مرتضی جوادی در چهاردهمین قسمت برنامه زنده 162# که بر بستر فضای مجازی پخش می‌شود، در گفتگو با احسان ناظم بکایی، منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: عقیده دارم برنامه‌های سحرگاهی مجری‌محور است و نه گفت‌وگو محور؛ اما ما این را رعایت نکرده‌ایم. سحرگاه زمان گفت‌وگو شنیدن نیست و به همین خاطر برنامه‌های رادیویی قدیم خیلی موفق‌تر بودند؛ چون سحرگاه مردم بیشتر گوش‌شان کار می‌کند تا چشم شان و علاوه بر این، مردم دنبال این هستند که دعا، مناجات، روایت و حکایت گوش کنند.

جوادی درباره تعدد برنامه‌های سحرگاهی گفت: قطعا به این تعداد برنامه برای بخش سحرگاهی نیاز نداریم. به عنوان مخاطب، مجری و نویسنده یک برنامه سحری پیشنهادم این است که می‌توان برنامه‌های سحرگاهی را متمرکز‌تر کرد، یعنی انرژی و هزینه‌های بیش‌تر برنامه‌ها را صرف تولید دو برنامه با کیفیت برای بزرگسالان کرد و حتی برنامه‌ای ویژه نوجوانان داشته باشیم. طبیعی است وقتی این همه انرژی در برنامه‌های مختلف تقسیم می‌شود، اندکی ممکن است ضعف یا نقصی پیش بیاید.

وی با بیان اینکه روزی حدود هشت ساعت قبل از حضور در برنامه مطالعه می‌کند، افزود: برنامه سحری به واسطه مجری‌محور بودن، سخت است. برخی روز‌ها 10-11 پلاتو می‌نوشتم و باید حفظ می‌کردم و جلو دوربین می‌رفتم. ببیندگان ماه رمضان و سحرگاهی خاص هستند، بنابراین هر سخن را باید با مدرک و مطالعه بیان کرد.

مجری «مهمان خدا» درباره طولانی بودن زمان این برنامه هم گفت: امسال مخاطبان بسیاری به واسطه ویروس کرونا خانه‌نشین بودند و سیاست شبکه قرآن برای شب‌زنده‌داران این بود که آن‌ها از برنامه سحرگاهی فیض ببرند و با ما همراه شوند؛ بنابراین بخش‌های زنده بسیاری داشتیم و بازخوردهای خوب و مثبتی گرفتیم.

جوادی تاکید کرد: باید برای مناسبت‌های مختلفی چون ماه محرم و رمضان برنامه‌ریزی داشت؛ نباید برای برنامه‌های حوزه رمضان دیر دست به کار شویم. مشکل و نقص دیگری هم که وجود دارد، این است که متاسفانه پشتوانه قوی پژوهشی برای تولید برنامه‌های معارفی نداریم.

برنامه زنده 162# روابط عمومی رسانه ملی کار خود را در ماه مبارک رمضان بر بستر فضای مجازی شروع کرد و در هر برنامه خود سراغ عوامل سریال‌های در حال پخش در ماه مبارک رمضان و اتفاق‌ها و وقایع روز می‌رود.

برای دیدن این گفتگو روی اینستاگرام روی این لینک کلیک کنید.

امتیاز شما