امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
تشریح کارنامه شبکه سهند در ماه میهمانی خدا؛
تشریح کارنامه شبکه سهند در ماه میهمانی خدا؛

پخش بیش از 53 هزار دقیقه برنامه در شبکه سهند

مشاهده ۱۰۱۰
۱۳۹۹/۰۳/۰۷- ۱۲:۰۷
تعداد بازدید:1010

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی 53 هزار و 794 دقیقه برنامه در ماه مبارک رمضان برای مخاطبان شبکه سهند تهیه و پخش کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماعات انسانی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس، حوزه‌های تولیدی این مرکز با بهره‎گیری از نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای اعضای کارگروه مشورتی برنامه‌های معارفی صداوسیما سعی کردند رمضان امسال پربارتر از سال‎های قبل برگزار شود.
امسال بیش از 90 نفر از واعظان، خطبا، سخنرانان و اساتید حوزه و دانشگاه در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون به عنوان کارشناس حضور پیدا کردند و به لحاظ آماری تنوع خوبی در برنامه‌ها ایجاد شد و شاهد رشد کیفی خوبی در رمضان امسال بودیم.
رادیو آذربایجان شرقی
«اوباشدانلیق»، «افطارلیق»، «ائویمیز»، «پیام جمعه»، «دعوت»، «رحمت قاپیسی»، «سحر گوروشی»، «سحرلر»، «سیزلر مسئول لار»، «قدر گئجه سی»، «قانلی محراب»، «قدر گئجه سی»، «شب‌های ایران»، «آنا قبله»، «ترانه باران»، «آی گوروشی»، «عید رستگاری»، «این شرح بی‎نهایت»، «صدای دل»، «باران اجابت»، «قند و عسل»، «عیدانه»، «شکرانه»، «عیدبندگی» و «یازنفسی» عنوان برنامه‌های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی و رادیو شهر مراغه بود که به میزان 12238 دقیقه در این برنامه‌ها به موضوع ماه مبارک رمضان پرداخته شد.
صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با اقدامات خلاقانه جای خالی ترتیل خوانی هرساله مصلی را با برنامه‌های تامینی و مسابقات قرآنی پر کرد. ترتیل قرآن کریم، مسابقه فائزون، سرود رمضان، نور آیه لری، نکته‌های ناب، نمایش، روز قدس، مطلب وکلام گوینده نیز از جمله برنامه‌های تامینی رادیو بودند که در ماه مبارک رمضان به مدت 9691 دقیقه برای شنوندگان پخش شد که با احتساب برنامه‌های تولیدی، میزان عملکرد حوزه صدای مرکز آذربایجان شرقی به 21929 دقیقه رسید.
262 برنامه نیز به مدت کل 17840 دقیقه برای مخاطبان رادیو برون مرزی آذری تبریز در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز در طول رمضان پخش شد.
سیمای شبکه سهند
سیمای شبکه سهند در ساختارها و قالب‎های مختلف با تولید و پخش برنامه‎های «اوباشدانلیق»، «افطارلیق»، «ماه خدا»، «اخلاق در نهج البلاغه»، «ادعیه»، «آیدین یاشا»، «آیین کرامت»، «پیام امام جمعه تبریز»، «ثقلین»، «صراط»، «کمک‌های آستان قدس رضوی به نیازمندان استان»، «رزمایش همدلی»، «القدس لنا»، «کمک‌های مؤمنانه،» «کندیمیز»، «لپ قرمزی»، «مناجات»، «والعصر و ناز بالالار»، «تبریزیم»، «رحمت قاپیسی»، «صراط» و «ماه خدا» 7214 دقیقه‎ برنامه تقدیم مخاطبانش کرد.
مهم‎ترین بخش طراحی ویژه برنامه‌های رمضان هم جانمایی سخنرانی، مناجات خوانی و مداحی بود از این رو برنامه‎هایی چون «ضیافت قرآن»، «شهید رمضان»، «شب قدر»، «سفره سلامت»، «برای میهمانی»، «بخشنده باش»، «آیینه باشیم»، «اهل ایمان»، «آموزش قرآن»، فیلم سینمایی «امام علی (ع)»، راهپیمایی روز قدس سال‌های قبل و ... نیز از جمله برنامه‌های تأمینی این شبکه بود که به مدت کل 6399 دقیقه از آنتن شبکه سهند پخش شد و با احتساب عملکرد تولید، 13613دقیقه برنامه تقدیم مخاطبان شد.
ابتکار شبکه سهند در برگزاری مسابقه «قرآن نغمه سی»
مسابقه «قرآن نغمه سی» در ویژه برنامه «افطارلیق» در سه بخش قرائت تنغیمی، حفظ و تقلیدی برگزار شد و در فراخوان آن نزدیک 310 نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 153 نفر آثار خود را برای داوری به دبیرخانه مسابقه فرستادند که پس از بررسی آثار، از 54 نفر برای حضور در بخش مسابقه دعوت شد و پس از 27 روز برگزاری با معرفی عنوان نفرات برتر، به کار خود پایان داد.
معاونت خبر مرکز هم در طول این ماه توانست در کنار اطلاع رسانی و پوشش خبری رویدادهای مختلف، 68 گزارش خبری به مدت 412 دقیقه تولید و در 2 بخش خبر رادیویی و 3 بخش خبر تلویزیونی پخش کند.
معاونت فضای مجازی این مرکز نیز با تولید و انتشار 1032 مورد محتوا در قالب‌های مختلف و مشخص سعی کرد حضور ، جهت‌دهی و مهندسی مناسبی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.
صفری با قدردانی از زحمات و تلاش های کادر درمانی استان ، به حماسه آفرینی کلیت نظام و مسئولان ، مردم ، جامعه پزشکی و پرستاری، گروه‌های جهادی، نهادهای حمایتی کشور، بسیج ، نیروهای مسلح ، تولیدکنندگان مواد بهداشتی ، صدا و سیما و رسانه‌ها در بحث کرونا پرداخت و افزود : ویروس کرونا با وجود سختی‌ها و مشکلات فضایی ایجاد کرد که قدرت و توانمندی مدیریتی کشورها بدون سانسور و در یک میدان مسابقه یکسان مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی همدلی مومنانه ، کمک های مومنانه و طرح مواسات را یک تصمیم راهبردی از سوی مقام معظم رهبری دانست که توانست همه مردم و مسولان را برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا به میدان بیاورد .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در پایان از همراهی موثر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز، علما و روحانیون ( کارشناسان برنامه‌ها) ، ائمه جمعه شهرهای استان ، اساتید دانشگاه ، مادحین ، قاریان و مرتلین، گروه‌های تواشیح ، ادرات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، هیئت رزمندگان ، موسسات قرآنی ، داوران مسابقه قرآن نغمه سی و به ویژه مردم عزیز، همچنین از تمامی معاونان ، مدیران و همکاران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در تولید و پخش برنامه‌های ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر کرد .

امتیاز شما