امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

واکاوی تاثیرات کشمکش آمریکا و چین بر اقتصاد جهان در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۶۷۶
۱۳۹۹/۰۳/۰۷- ۱۳:۴۷

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی به بررسی کشمکش‎های اخیر میان آمریکا و چین در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیرات این درگیری‌ها بر وضعیت اقتصادی جهان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به نظرات تحلیلگران مبنی بر احتمال تشدید اختلاف‎ها میان آمریکا و چین پس از شیوع کرونا و کاهش شدید روابط دو کشور، روابط اقتصادی میان آمریکا با چین و وابستگی آمریکایی‌ها به صنایع، کارخانه‌ها و سرمایه‌گذاران چینی را به بحث و تبادل نظر می‎گذارد.
همچنین در این برنامه اظهارات دونالد ترامپ درخصوص عملکرد دولت چین در رابطه با ویروس کرونا و قابل اعتماد نبودن چین در روابط تجاری آینده واکاویمی‎شود و مروری بر اقتصاد کشور چین در دوران همه‎گیری ویروس کرونا و روابط چین و آمریکا در دهه‌های اخیر صورت می‎گیرد.
در ادامه این برنامه انتقادات ترامپ از چین به علت استثمار اقتصاد آمریکا و تضییع حقوق کارگران آمریکایی به بحث و بررسی گذاشته می‎شود و درخصوص پیشرفت‎های چین در حوزه فناوری و استقلال این کشور از فناوری‌های متعلق به آمریکا در سال‎های اخیر، تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر شرکت‎های چند ملیتی و تغییر الگوهای کسب و کار و تاثیر چین و کالاهای این کشور بر اقتصاد آمریکا و وابستگی آمریکا به چین برای رفع ضعف‎های اقتصادی خود نقد و گفت و گو صورت می‌گیرد.
«شکاف اقتصادی» به تهیه‎کنندگی کاوه تقوایی ساعت یک بامداد جمعه 9 خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:05 بامداد، یکشنبه ساعت 8 و 19:00 و دوشنبه ساعت 11 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما